Kvalmestillende...

vær87

Forelsket i forumet
Flere som har fått kvalmestillende av legen?
Kvalmen går ikke over.. varer hele dagen... gir seg ikke når jeg kaster opp!
Våkner på natta av den..
Fikk kvalmestillende av legen på mandag.. afriparm(eller no slik)
Men den fikk jeg bare ta i 5 dager..
Den virker, men tar ikke bort alt av kvalmen...
Har null energi..
:-(

Ja. Har hittil prøvd: Phenergan, Afipran, Postafen og Marzine.

Legene mine har sagt at disse er helt ufarlige å ta opptil 3 ganger daglig.
De vil helst ikke sette meg på noe sterkere, siden det kan bli en belastning for fosteret. Og da vil jeg heller være dårlig også..

Ingen av de hjelper på kvalmen dessverre, men de gjør at jeg blir trøtt, så jeg må sove meg gjennom kvalmen..

Det eneste jeg følte hjalp litt var når jeg fikk Afipran som IV.

Ja. Har hittil prøvd: Phenergan, Afipran, Postafen og Marzine.

Legene mine har sagt at disse er helt ufarlige å ta opptil 3 ganger daglig.
De vil helst ikke sette meg på noe sterkere, siden det kan bli en belastning for fosteret. Og da vil jeg heller være dårlig også..

Ingen av de hjelper på kvalmen dessverre, men de gjør at jeg blir trøtt, så jeg må sove meg gjennom kvalmen..

Det eneste jeg følte hjalp litt var når jeg fikk Afipran som IV.

Sniker fra Juli. Sist graviditet ble jeg sykemeldt i uke 6 grunnet kvalme. Prøvde ALT av kvalmestillende, men ingen ting virket.
Eneste som virket her var å ta alt i rolig tempo. Sove lenge, ligge litt før jeg sto opp, drikke litt og litt... Da holdt jeg det litt i sjakk..

Sniker fra Juli. Sist graviditet ble jeg sykemeldt i uke 6 grunnet kvalme. Prøvde ALT av kvalmestillende, men ingen ting virket.
Eneste som virket her var å ta alt i rolig tempo. Sove lenge, ligge litt før jeg sto opp, drikke litt og litt... Da holdt jeg det litt i sjakk..

Akkurat nå er jeg innlagt på sykehuset og får daglig IV. Eneste som hjelper litt på formen min. Sykemeldt på fjerde uka nå.

Sliter en del med kvalme men ikke så ille at jeg må ta medisin for det, men kvalmen er ikke like intens når jeg er flink å spise litt og litt ofte, så går det for lang tid mellom hver gang jeg spiser noe blir jeg så kvalm at jeg holder på og spy.

Akkurat nå er jeg innlagt på sykehuset og får daglig IV. Eneste som hjelper litt på formen min. Sykemeldt på fjerde uka nå.

Masse god bedring! Ble også det i uke 8 sist... Håper jeg slipper unna denne gangen...

Back
Topp