Kvalmestillende: Stemetil

• Trådstarter Trådstarter Tankedrøm
  • Opprettet Opprettet
T

Tankedrøm

Guest
Hei.

Noen som har erfaring med Stemetil?
Legene vil starte meg opp på dette nå siden de andre kvalmestillende ikke funker..
Men vegrer meg litt når jeg ser at det er et anti-psykotikum..

Min lege ville ikke jeg skulle ta noe annet enn postafen( noe som ikke funker denne gangen) nå er legen min veldig skeptisk men hun mente at den ikke var bra å ta i første trimester da det meste av utviklingen skjer! Veldig kjedelig for er VELDIG kvalm! Kaster opp flere ganger om dagen :(

Jeg har dessverre hyperemesis, så jeg overlever ikke uten noe. Mine leger derimot sier at det er helt ufarlig i første trimester :) Det er i hvert fall farligere å være så syk som jeg er.

Har prøvd Postafen, Marzine, Afipran og Phenergan uten virkning.

Åh, føler så inderlig med deg, Tankedrøm! Natt til igår kastet jeg opp 12 ganger, da toppet det seg og jeg tenkte som deg; at jeg ikke overlever dette uten hjelp. Jeg har dessverre ingen erfaring med Stemetil, men hadde jeg vært i den situasjonen at Postafen ikke funket (som den heldigvis ser ut til å gjøre i mitt tilfelle), ville jeg nok ha brukt det som legen anbefaler, uansett hva det måtte være.

Sniker fra Juli igjen.... de fungerte desverre ikke på meg i 2010. Hadde også hyperremessis.... Men håper du har bedre effekt :D

Åh, føler så inderlig med deg, Tankedrøm! Natt til igår kastet jeg opp 12 ganger, da toppet det seg og jeg tenkte som deg; at jeg ikke overlever dette uten hjelp. Jeg har dessverre ingen erfaring med Stemetil, men hadde jeg vært i den situasjonen at Postafen ikke funket (som den heldigvis ser ut til å gjøre i mitt tilfelle), ville jeg nok ha brukt det som legen anbefaler, uansett hva det måtte være.

Endelig noen som skjønner hvordan jeg har det! Jeg føler meg som en skygge av meg selv. Hadde jeg ikke vært forberedt på hyperemesis vet jeg ikke om jeg hadde klart å gjennomføre svangerskapet.. Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 11 nå, håper på magisk vis kvalmen forsvinner neste uke, men har ikke troa :( Er så spent på ultralyd i uke 13. Jeg har hypotyreose i tillegg, som gjør at fosteret kan utvikle seg for sent. Og ikke har jeg fått tatt folat heller..

Har du vært innlagt ennå, eller klarer du deg selv hittil?

Sniker fra Juli igjen.... de fungerte desverre ikke på meg i 2010. Hadde også hyperremessis.... Men håper du har bedre effekt :D

Noe som funket på deg da? Beklager om jeg spør igjen. Hjernen er en stooor grøt :)

Noe som funket på deg da? Beklager om jeg spør igjen. Hjernen er en stooor grøt :)

Nei, var absolutt ingen ting som funket. Desverre... Så her måtte jeg bare smøre meg med tålmodighet. Så gjennom boksen jeg oppbevarte alle pillene i her en dag, og da har jeg vært gjennom stort sett hele listen... Gikk ned 4 kg fra fredag til mandag, og var da jeg ble lagt inn. I dag var jeg super kvalm de første timene på jobb, og tenkte at nå var det gjort... men det gikk over. Krysser alt for at det enten forsvinner helt, eller bare holder seg til morgen kvalme.

Hei.

Noen som har erfaring med Stemetil?
Legene vil starte meg opp på dette nå siden de andre kvalmestillende ikke funker..
Men vegrer meg litt når jeg ser at det er et anti-psykotikum..

Hei!

Du behøver ikke være bekymret for å starte med Stemetil :) Ja, det klassifiseres blant annet som et antipsykotikum og brukes til behandling av schizofreni/psykoser, men stoffet har også en sterk antiemetisk effekt (=kvalmestillende) :) Det brukes ofte ved Menieres syndrom (svimmelhet), og annen type kvalme og svimmelhet.
Det er først når du er i 3. trimester at du ikke bør bruke det, fordi det da kan påvirke fosteret.

Føler virkelig med deg! Håper at dette kan hjelpe og at du er kvitt kvalmen snart :)

Back
Topp