Kvalmere i andre semester?

Io

Elsker forumet
Jeg hadde sett frem til at kvalmen skulle gå over nå, men I street blir det verre. Jeg har gått fra konstant småkvalme til klassisk Hollywood Morning Sickness med høylytt oppkast hver morgen. Ugh!

Noen andre som har opplevd det samme? Vær så snill; Si at det går over snart?

Hos meg begynte det å avta ved ca 14 uker.
Er 16+5 nå og blir svært sjeldent uvel. Det er godt.:)

Veldig mange blir bedre i 2.trimester, men noen fortsetter jo å være kvalm..

Håper det gir seg hos deg også snart.:)

Jeg er 16 uker i morgen å fortsatt kvalm hele dagen. Spyr ikke så mye men brekker meg endel:p

Er ikke kvalm 24/7 lengere, men kaster opp hver dag. Jeg gikk sånn alle 9 mnd med førstemann :(
Håper det slipper hos deg snart :)

Jeg ble kvalmere i 2.trimester, det er da jeg begynte å kaste opp. :sour:

Takk for svar og omtanke, men kjipt at ikke tråden ble full av forsikringer om at alt blir bedre hvert øyeblikk.:grumpy:

Jeg er ikke engang smålig nok til å føle meg bedre av at vi er flere i samme båt. God bedring til alle som er kvalme!

I feel you! Det er så grusomt! Kaster opp hver dag enda selv, og gjorde det helt til siste dagen da jeg gikk gravid med storesøster også. Mindre kvalm utover dagen nå enn før, og jeg tror faktisk det er disse fantastiske seabandene sin skyld!
ImageUploadedByBV Forum1433097252.588025.jpg

Har hørt mye bra om de båndene, bra at dere had dinner noe som hjelper dere!

Jeg må visst finne meg i å være unntaket som bekrefter regelen...

Ingefærte-skål!

E jo utruleg vanskelig å seie korleis det blir med deg, men ville ikkje tatt sorgene på forskudd heilt enno.

Her er eg meir kvalm enn ever (veke 18), men med dei andre gav det seg litt rundt 22-24. Håpar å bli iallefall litt bedre rundt då denne gangen og. Dei fleste blir heldigvis litt bedre etterkvart.

Prøv å ta vare på deg sjølv.

Tips mot morgenkvalme, hentet fra BAM Gravid:

#spis lite men ofte, og spis før du er sulten.
#Spis et par grove kjeks eller knekkebrød og drikk te i sengen før du står opp.
#spis mat som er rik på karbohydrater: grovbrød, frokostblanding, poteter, ris.
# prøv riskaker eller puffet ris med melk
# Fiskeboller/ fiskekaker
# Unngå sterke smaker. Prøv kokte pastarør uten saus, ristet brød, kokt ris eller frukt. Kald mat kan være bedre enn varm, kokt mat bedre enn stekt.
# Avkjølt eple, melon og vannmelon skåret i biter.
# Tørre snacks feks hjemmelaget kjeks uten sukker og med lite salt.
# Usaltede peanøtter, cornflakes eller frokostblanding uten melk.
# Urtete av ingefær, kamille, løvetann og lindeblomst. Ha gjerne i litt honning.
# Mandler, kan også dyppes i honning.
# Frisk luft, søvn og lite stress.

Ønsker dere kvalme damer god bedring, styrke og et ellers godt svangerskap. Vær snill med deg selv og la mannen skjemme dere litt bort, det fortjener dere!!!

Fiskeboller?!? Alt må prøves, så der var middagen I boks (no pun intended).

Takk for tips, Alita.

Morsomt med fiskeboller! For det har jeg plutselig hatt lyst på, til sambo sin store fortvilelse - det er det verste han vet :P

De andre tingene kjente jeg meg også igjen i, uten at jeg har tenkt over det. Vil heller ha kokt enn stekt; har spist pasta uten sausen, og mye kald frukt :)

Fiskeboller?!? Alt må prøves, så der var middagen I boks (no pun intended).

Takk for tips, Alita.

Ja det stod så;) og om jeg tenker tilbake til mine kvalme måneder, så var det veldig greit med mat som ikke smakte så mye (eller luktet så mye!) og som var greit å spy opp igjen;)

Jeg og blir fortsatt kvalm med ikke like ofte. Krysser fingrene for at du slipper å gå sånn hele svangerskapet da!

Back
Topp