Kvalmen

Jeg er 13+1 i dag og for noen dager siden begynte jeg å brekke meg igjen på morgenen. Hadde håpet det skulle være over nå, men får vel bite tennene sammen litt til... Forrige gang gikk kvalmen over i uke 11, så hadde håpet det denne gangen også.
 
Hos meg startet kvalmen i uke 7, og oppkast hele døgnet fra uke 8. Ca. uke 11 stoppet det opp, og jeg kunne spise nesten som normalt.

For ett par dager siden, 12+4 kom derimot kvalmen tilbake, og i dag 12+6 har jeg begynt å kaste opp igjen. Kaster opp av tannpuss, aktivitet, og også hvis jeg snyter meg:p

Håper det er kortvarig denne gangen, er veldig klar for å bli bedre i formen og komme tilbake i jobb!

Nesten nøyaktig som hos meg. Her begynte det i uke 6, har hyperemesis og har vært innlagt på sykehuset. Så roet det seg kraftig i uke 11, og idag kastet jeg helt uten forvarsel opp igjen og har blitt liggende siden. 12+5 idag
 
Har kommet til uke 15, og er fortsatt endel kvalm med oppkast :sick009 Som regel om morgenen og på kvelden. Med en gang jeg våkner på morgenen har jeg funnet ut at det er best å styrte et stort glass kaldt vann fordi da kaster jeg opp i løpet av noen minutter. Når dette er overstått kan jeg spise og fortsette arbeidsdagen på hjemmekontor mer eller mindre normalt uten å være så kvalm. Kan være verdt et forsøk for dere andre som sliter litt om morgenen:)
 
Jeg var ikke mye plaget med kvalme i første trimester, men nå i uke 16 merker jeg mer til både kvalmen og forsterket luktesans
 
Har kommet til uke 15, og er fortsatt endel kvalm med oppkast :sick009 Som regel om morgenen og på kvelden. Med en gang jeg våkner på morgenen har jeg funnet ut at det er best å styrte et stort glass kaldt vann fordi da kaster jeg opp i løpet av noen minutter. Når dette er overstått kan jeg spise og fortsette arbeidsdagen på hjemmekontor mer eller mindre normalt uten å være så kvalm. Kan være verdt et forsøk for dere andre som sliter litt om morgenen:)
Er også i uke 15 og har det på akkurat samme måten. Synes også det er fint å få «unnagjort» tidlig med litt vann. Lettest da. Lurer veldig på hvor lenge det skal holde på. Alle rundt meg som vet om graviditeten sier jo at «nå gir det seg nok snart», men så har de jo sagt det i nesten en måned nå...
 
Er også i uke 15 og har det på akkurat samme måten. Synes også det er fint å få «unnagjort» tidlig med litt vann. Lettest da. Lurer veldig på hvor lenge det skal holde på. Alle rundt meg som vet om graviditeten sier jo at «nå gir det seg nok snart», men så har de jo sagt det i nesten en måned nå...
Jeg syns også det er frustrerende fordi det er ikke alle det gir seg for, selv om det ikke er så vanlig så er det noen som vil plages med svangerskapskvalme gjennom hele perioden. Sånn var det faktisk for min mor :yuck: Jeg kjenner jo at det er blitt bedre for min del, det er ikke fullt så ille lenger, men det er fortsatt en plage jeg har og jeg blir så forbanna på hun ene på jobb som ikke kan relatere i det hele tatt da hun vistnok hadde det mest fantastiske svangerskapet og lite plager. Det blir jo nærmest fremstilt som at det er meg det er noe galt med. Jeg orker ikke :dead:
 
Jeg er 15+5 og her har kvalmen omtrent gitt seg helt. Jeg kan stadig brekke meg på morgenen eller om jeg går for lenge uten mat. Hold ut - husk at dette er veldig individuelt så dere må egentlig sjeldent forholde dere til hva andre side ift. når ting gir seg, plager under svangerskapet osv. Husk det :rolleyes:
 
Jeg er kvalm fra jeg våkner og frem til 11-12 tiden. Da har jeg noen bra timer før kvalmen er tilbake for fullt fra ca 16-17 tiden og frem til jeg klarer å sovne.

er 13+2 på vei. Har vært sykemeldt 80% uken som har vært.

Jeg er 14+5 og jeg er fortsatt like kvalm :hungover::sour:
 
15+0 idag, og kvalmen er fortsatt her nesten konstant. Jeg fungerer, men det tapper energi.. med førstemann hadde jeg hyperemisis som forsvant innen uke 24. med andremann ingen kvalme, men ørlite uggen på morgenen i tre uker. Med sistemann hadde jeg kvalme fra uke 5-13. hvorfor skal alle 4 være så forskjellig??? :joyful:
 
15+0 idag, og kvalmen er fortsatt her nesten konstant. Jeg fungerer, men det tapper energi.. med førstemann hadde jeg hyperemisis som forsvant innen uke 24. med andremann ingen kvalme, men ørlite uggen på morgenen i tre uker. Med sistemann hadde jeg kvalme fra uke 5-13. hvorfor skal alle 4 være så forskjellig??? :joyful:
Det er om ikke annet litt kjekt at man ikke er dømt til hypermisis i alle svangerskapene. Får vel se sånn på det :)
 
Jeg syns også det er frustrerende fordi det er ikke alle det gir seg for, selv om det ikke er så vanlig så er det noen som vil plages med svangerskapskvalme gjennom hele perioden. Sånn var det faktisk for min mor :yuck: Jeg kjenner jo at det er blitt bedre for min del, det er ikke fullt så ille lenger, men det er fortsatt en plage jeg har og jeg blir så forbanna på hun ene på jobb som ikke kan relatere i det hele tatt da hun vistnok hadde det mest fantastiske svangerskapet og lite plager. Det blir jo nærmest fremstilt som at det er meg det er noe galt med. Jeg orker ikke :dead:
Ja, sånn er det når ting er så individuelt. Jeg må innrømme at jeg ikke trodde det skulle bli så ille før jeg ble det selv. Jeg hadde ikke reflektert noe særlig over kvalme/oppkast. Min mor hadde ganske enkle svangerskap, så jeg har vel alltid trodd at det ville bli sånn for min del også. Tror det kan være vanskelig å relatere seg til hvis man ikke har opplevd noe av det samme, men det betyr jo ikke at man ikke kan prøve. :rolleyes: I dag har det faktisk ikke vært så ille, så jeg krysser fingrene for at det holder seg.
 
Det er om ikke annet litt kjekt at man ikke er dømt til hypermisis i alle svangerskapene. Får vel se sånn på det :)

Det er jo veldig sant! :happy: Som fulltidsstudent i master med nummer en og nummer to, så var jeg ganske bekymret når jeg ble gravid med andremann ja! Visste jo at det er høyere sjanse for hyperemisis når man har hatt det en gang før..
 
Har noen av dere prøvd kvalmestillende medisiner?jeg er skeptisk til å ta mer medisiner enn høyst nødvendig,men er kvalm hele dagen,kaster opp innimellom,særlig på ettermiddag og kveld. Klarer å spise, drikker nok litt for lite,men. Har null energi,men alle blodprøver er fine så mangler ikke noe sånt.jobber litt,og må kjøre bil til jobb.hva er deres erfaringer?:angelic:
 
Har noen av dere prøvd kvalmestillende medisiner?jeg er skeptisk til å ta mer medisiner enn høyst nødvendig,men er kvalm hele dagen,kaster opp innimellom,særlig på ettermiddag og kveld. Klarer å spise, drikker nok litt for lite,men. Har null energi,men alle blodprøver er fine så mangler ikke noe sånt.jobber litt,og må kjøre bil til jobb.hva er deres erfaringer?:angelic:

Uff, så kjedelig at kvalmen ikke slipper taket! Hvor lang er du på vei?
Jeg ville kanskje prøvd kvalmestillende i andre trimester, det føles litt tryggere da (er også litt skeptisk til å ta medisiner i svangerskapet). Men mange kvalmestillende har trøtthet som en bivirkning, usikker om det blir mulig å kjøre bil...
 
Har noen av dere prøvd kvalmestillende medisiner?jeg er skeptisk til å ta mer medisiner enn høyst nødvendig,men er kvalm hele dagen,kaster opp innimellom,særlig på ettermiddag og kveld. Klarer å spise, drikker nok litt for lite,men. Har null energi,men alle blodprøver er fine så mangler ikke noe sånt.jobber litt,og må kjøre bil til jobb.hva er deres erfaringer?:angelic:

De kvalmestillende som brukes i graviditet er trygge å bruke, så snakk med legen din, hvis livsstilstiltak ikke holder!
 
Uke 15 i dag, og har blitt mer og mer kvalm de siste ukene. Det tærer på!
 
Uke 15+5... Hadde håpet kvalmen skulle være over, men nei. Startet denne tråden for to uker siden... kvalmen er fortsatt lett tilgjengelig :arghh: Det er jo ingenting i forhold til hele første trimester, da jeg var sykt kvalm hele døgnet. Men er så lei!!!

Uff. Det må gi seg snart! :)
 
Jeg er heldigvis ikke kvalm lenger, men det varte ut i godt ut i uke 12. All medlidenhet til dere som fortsatt er kvalme :(
 
Back
Topp