Kvalmen

I dag er jeg 9+2 og nå trenger jeg faktisk ikke å spise en forrett med kjeks før frokost pga. kvalmen. Og jeg føler meg heller ikke like fyllesyk. Kvalmen kan komme veltende nå og da, men er ikke lenger kvalm hele dagen. Er det lov å håpe at det verste er forbi nå? :shy:
Det der gir meg håp!!
 
Med forrige barn var jeg kvalm fra uke 7 til uke 15. Håååååper det gir seg fortere denne gang!! Ble kvalm tidligere denne gang - allerede uke 5.. :yuck::wtf:
 
I dag er jeg 9+2 og nå trenger jeg faktisk ikke å spise en forrett med kjeks før frokost pga. kvalmen. Og jeg føler meg heller ikke like fyllesyk. Kvalmen kan komme veltende nå og da, men er ikke lenger kvalm hele dagen. Er det lov å håpe at det verste er forbi nå? :shy:

Jeg er 9+3 og har hatt noen blaff av energi de siste to dagene. Har også kuttet ut kjeks på senga, og håper, håper, håper det er starten på slutten for denne grusomme kvalmen!
 
Når begynte dere å bli kvalme? Jeg er 5+0 i dag akkurat, kjenner bare på ømme bryster, halsbrann og at jeg er veldig sliten.
 
Jeg gruer meg så utrolig mye til kvalmen kommer..... Hadde hyperemesis forrige gang, så går bare å venter, alt er liksom så fint nå, kan det ikke bare fortsette slik:wtf:
 
Du høres ut som meg :hilarious: Jeg kaster opp også, og jeg kan love deg at kvalmen ikke blir bedre gjennom dagen av den grunn, men det er noen minutter som føles ganske OK etter oppkast, så det hjelper kanskje med den lille pausen.

Kvalmen velter seg i magen fra det sekundet jeg åpner øynene. Frem til kl. 14 er jeg ikke-fungerende. Er helt klart i best form fra ca. 14 til etter middag, så begynner det igjen (akkurat i dag har det vært ille konstant). Våkner også på natta av kvalmen og sover lite pga den. Tar jeg en slurk vann på natt/morgen må jeg kaste opp tvert. :dead:
Sånn er det her også. Jeg ble sykemeldt på mandag. Klarer å gjennomføre ettermiddagsmøter på jobb, men alt før kl 14, kan jeg bare glemme.... skikkelig praktisk når man er lærer og bør være i klasserommet mellom 8 og 14 :wtf:
 
Når begynte dere å bli kvalme? Jeg er 5+0 i dag akkurat, kjenner bare på ømme bryster, halsbrann og at jeg er veldig sliten.
Jeg ble ikke sånn ordentlig kvalm før ca uke 6, altså 6+0. Men kjente blaff og var veldig utslitt fra sånn 5+3
 
Jeg gruer meg så utrolig mye til kvalmen kommer..... Hadde hyperemesis forrige gang, så går bare å venter, alt er liksom så fint nå, kan det ikke bare fortsette slik:wtf:
Jeg hadde hyperemesis med første, men var så vidt litt kvalm i to uker med nr to.... nå er jeg helt i rute som jeg var med første igjen :bored:
Syns jo det hadde vært greit å slippe unna denne gangen også
 
Jeg hadde hyperemesis med første, men var så vidt litt kvalm i to uker med nr to.... nå er jeg helt i rute som jeg var med første igjen :bored:
Syns jo det hadde vært greit å slippe unna denne gangen også
Var det noe forskjell på kjønnet på de forskjellige svangerskapene? Spennende å høre :)
 
Var det noe forskjell på kjønnet på de forskjellige svangerskapene? Spennende å høre :)
Akkurat det er jo litt spennende i mitt tilfelle, da begge mine er født gutter, men eldste har byttet juridisk kjønn og holder på med hormonbehandling. Så nå har jeg ei jente og en gutt
 
Jeg våknet i dag uten kvalme. 8+0. Veldig rart. Har til og med drukket en liten kopp kaffe...
Mener å huske fra sist at jeg fikk en liten pause akkurat rundt nå også tok det seg opp igjen. Bare håper alt står bra til inni der, blir jo litt bekymret når man plutselig føler seg som et menneske igjen :bored:
 
Akkurat det er jo litt spennende i mitt tilfelle, da begge mine er født gutter, men eldste har byttet juridisk kjønn og holder på med hormonbehandling. Så nå har jeg ei jente og en gutt
Ja, da ble det plutselig ekstra spennende å følge med denne gangen :D
 
Idag våknet jeg helt forferdelig kvalm... Måtte brekke meg når jeg åpnet kjøleskapet.. lukten av tacorester veltet meg over ende :yuck:

Men nå føler jeg meg egentlig ganske fin i formen, er uggen men ikke på langt nær sånn som når jeg sto opp.
Flere som får det i relativt korte «bølger» og ikke er kvalme hele dagen?:wideyed:
 
Idag våknet jeg helt forferdelig kvalm... Måtte brekke meg når jeg åpnet kjøleskapet.. lukten av tacorester veltet meg over ende :yuck:

Men nå føler jeg meg egentlig ganske fin i formen, er uggen men ikke på langt nær sånn som når jeg sto opp.
Flere som får det i relativt korte «bølger» og ikke er kvalme hele dagen?:wideyed:

Jeg stod opp fra sengen i dag og måtte løpe rett på do. Kvalmen kom bare veltende. Det gikk fort over med litt mat, og i dag har jeg klart å rydde og vaske en hel masse i huset :)
 
Jeg har ikke kastet opp i dag :smiley-bounce012
Men føler meg fremdeles ikke i form. Måtte innom på jobb å levere noe tidligere i dag, og der lå det noen overmodene bananer :hungover: da var det nesten så det gikk galt :facepalm:
 
Vært mye kvalm i to uker nå (fra uke 6), verst morgen og kveld, men ikke noe oppkast. Har også vært endel svimmel og dårlig matlyst, men føler det har bedret seg litt ila helgen.
I tidligere svangerskap var jeg kun kvalm på morgenen og om jeg ikke spiste jevnt utover dagen, så litt annerledes denne gangen.
 
Shit, I dag fikk jeg panikk, fortalte en kunde i dag at jeg gravid med nr 3 og at jeg er dårlig fra jeg står opp til jeg legger meg. Kaster opp flere ganger om dagen og ingenting virker, spise hele tiden, har kvalme bånd, ingefær tabletter, vanlig ingefær og kjøpt sånn kvalme tabletter som jeg ikke har tatt enda pga må høre med legen. Men hun har 10 barn og har gått gjennom en hel haug av graviditer, hu bare. Ja når jeg var så dårlig som deg ventet jeg tvillinger, jeg holdt på å daue :excited001 nå må tul komme snart
 
Back
Topp