Kvalmen

Lollipopen

Blir kjent med forumet
Jeg holder på å bli gal!! Er i uke 7 og sliter hver eneste dag. Prøvd å spise før jeg står opp, småspist, ingefærkapsler og har til og med fått kvalmestillende av legen. Husker fra tidligere svangerskap at toppen er nå rundt uke 6-9. Er værst fra morgen til lunsj og starter igjen på kvelden. Våkner faktisk på natten av at jeg er kvalm. Spyr ikke, men skulle nesten ønske det dersom det hadde ført til at kvalmen gikk fort over hver dag. Dette er jo bare pining!

Hvordan har dere det med kvalmen?
 
Jeg holder på å bli gal!! Er i uke 7 og sliter hver eneste dag. Prøvd å spise før jeg står opp, småspist, ingefærkapsler og har til og med fått kvalmestillende av legen. Husker fra tidligere svangerskap at toppen er nå rundt uke 6-9. Er værst fra morgen til lunsj og starter igjen på kvelden. Våkner faktisk på natten av at jeg er kvalm. Spyr ikke, men skulle nesten ønske det dersom det hadde ført til at kvalmen gikk fort over hver dag. Dette er jo bare pining!

Hvordan har dere det med kvalmen?


Du høres ut som meg :hilarious: Jeg kaster opp også, og jeg kan love deg at kvalmen ikke blir bedre gjennom dagen av den grunn, men det er noen minutter som føles ganske OK etter oppkast, så det hjelper kanskje med den lille pausen.

Kvalmen velter seg i magen fra det sekundet jeg åpner øynene. Frem til kl. 14 er jeg ikke-fungerende. Er helt klart i best form fra ca. 14 til etter middag, så begynner det igjen (akkurat i dag har det vært ille konstant). Våkner også på natta av kvalmen og sover lite pga den. Tar jeg en slurk vann på natt/morgen må jeg kaste opp tvert. :dead:
 
Shit det var heftig!! Klarer du å være i full jobb? Tror jeg skal ta noen uker med 50% her så jeg kan jobbe akkuratt når formen er fungerende 12-16 ca. Føles kjipt å ikke jobbe 100% siden tiden kommer til å gå såå sakte men er jo ikke fungerende og alle ser at jeg sliter.

Har du gått gravid før? Tidligere har kvalmen vart til uke 13-15. Men mye mer overkommelig de siste ukene. Herlighet som jeg gleder meg til 2.trimester :)
 
:greet025

Kvalmen kom for fullt når eg bikka 6 veker, er no redusert til ein sofadyr. Er 100 % sjukemeldt, intens kvalme, brekningar og oppkast lar seg ikkje kombinere med ein jobb i pleien. Klara jo ikkje å pleie meg sjølv ein gang...:meh: Viste det kom, følger lik timeplan som ved sist svangerskap. Verst kvalme frå veke 6 til 11. Mykje kvalm fram mot ca veke 20. Innimellom fram til termin.
 
Jeg var forferdelig kvalm i 3-4 uker, men måtte ikke kaste opp. Var bare kvaaaalm og spiste og spiste og drakk cola. Plutselig forsvant den verste kvalmen og da var jeg selvsagt redd for at det gikk galt. Men heldigvis bankende hjerte på UL. Nå er jeg bare uggen (8+4). Få deg en sykemelding et par uker hvis det er mulig! Jeg klarte meg, men bare pga hjemmekontor.
 
Kvalmen ja.. Den er økende. Har hatt to dager med kveldsvakt/dagvakt, og etter jobb i dag har jeg ikke fungert i det hele tatt :( ikke på jobb i dag heller forsåvidt.. Jobber turnus, og har nå heldigvis fri til mandag, så får noen roligere dager. Får ta en vurdering til uka om det er lurt med delvis sykmelding for å korte ned på arbeidsdagen. Det er utrolig hvor mye energi kroppen bruker på å være kvalm :bag::banghead: Jeg skal ta en kvalmestillende nå og håper den har effekt ❤️
 
Kvalmen ja er gale igjennom hele dagen og brekker meg til tider. Når eg spise så blir det verre føle eg. For meg så hjelpe kullsyre vann, en munn her og der
 
jeg og våkner om natta pga kvalme, er verst på ettermiddagen. Det hjelper å spise hos meg, men jeg kan jo ikke spise i et hele dagen.. Får prøve å spise veldig små biter hele tiden.
 
:greet025

Kvalmen kom for fullt når eg bikka 6 veker, er no redusert til ein sofadyr. Er 100 % sjukemeldt, intens kvalme, brekningar og oppkast lar seg ikkje kombinere med ein jobb i pleien. Klara jo ikkje å pleie meg sjølv ein gang...:meh: Viste det kom, følger lik timeplan som ved sist svangerskap. Verst kvalme frå veke 6 til 11. Mykje kvalm fram mot ca veke 20. Innimellom fram til termin.


Huff det var leenge! Men blir godt å komme over den verste kneika! Har du en samboer som hjelper til med barn nr 1?
 
Jeg var forferdelig kvalm i 3-4 uker, men måtte ikke kaste opp. Var bare kvaaaalm og spiste og spiste og drakk cola. Plutselig forsvant den verste kvalmen og da var jeg selvsagt redd for at det gikk galt. Men heldigvis bankende hjerte på UL. Nå er jeg bare uggen (8+4). Få deg en sykemelding et par uker hvis det er mulig! Jeg klarte meg, men bare pga hjemmekontor.


Oii!! Tenk om det kan gå over så tidlig!! Det hadde vært noe!! Ja får høre hva legen sier. Hjemmekontor! Genialt, utrolig synd å ikke ha den muligheten nå, hehe
 
Huff det var leenge! Men blir godt å komme over den verste kneika! Har du en samboer som hjelper til med barn nr 1?

Jada, heldigvis. Men merkar stor forskjell frå å ha berre meg sjølv å ta vare på (og ein unge på 10 år, men han er jo mest til hjelp på dette stadiet, takk og lov) og å ha ein 2 åring. Oooog ein bhg med corona-angst, som sender ungen heim om dei så mykje som ser ei lita buse :wacky: Dag 3 av sjukemelding, dag 3 heime med (fullt operativt) barn med litt snørr :facepalm: Idag måtte mannen komme heim etter lunsj.
 
Jada, heldigvis. Men merkar stor forskjell frå å ha berre meg sjølv å ta vare på (og ein unge på 10 år, men han er jo mest til hjelp på dette stadiet, takk og lov) og å ha ein 2 åring. Oooog ein bhg med corona-angst, som sender ungen heim om dei så mykje som ser ei lita buse :wacky: Dag 3 av sjukemelding, dag 3 heime med (fullt operativt) barn med litt snørr :facepalm: Idag måtte mannen komme heim etter lunsj.


Hahah herlighet så kjipt! Måtte hente selv i dag rundt lunsj, akkuratt da formen begynte å komme seg. De små tingene jeg skulle prøve å få gjort ila dagen ble ikke gjennomført for å si det slik. Så bra at mannen stiller opp! Helt avhengig av godt samarbeid i denne fasen! :)

Har du hjemmekontor i ubestemt fremtid?
 
Er det lov å banne hehe, er helt jævlig. Vært på jobb i 9t i dag. Flydd på do, alle kundene kan høre meg brekke og brøyte. Helt sykt, spiser ingefær, ritskjeks, ingefær kapsel, knekkebrød, nøtter og vanlig mat om det ikke vokser i munn. Ingenting funker. Kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg :meh:
 
Hahah herlighet så kjipt! Måtte hente selv i dag rundt lunsj, akkuratt da formen begynte å komme seg. De små tingene jeg skulle prøve å få gjort ila dagen ble ikke gjennomført for å si det slik. Så bra at mannen stiller opp! Helt avhengig av godt samarbeid i denne fasen! :)

Har du hjemmekontor i ubestemt fremtid?

Kan ikkje ha heimekontor i heimesjukepleien, så sjukemelding er einaste alternativet for meg. Trenger vel snart heimesjukepleie sjølv :meh:
 
Samme hos meg. Er så kvalm og har null matlyst. Alt lukter fælt og jeg klarer ikke å lage mat, blir så kvalm av matlukt. Håper det gir seg raskt!!
 
Er det lov å banne hehe, er helt jævlig. Vært på jobb i 9t i dag. Flydd på do, alle kundene kan høre meg brekke og brøyte. Helt sykt, spiser ingefær, ritskjeks, ingefær kapsel, knekkebrød, nøtter og vanlig mat om det ikke vokser i munn. Ingenting funker. Kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg :meh:


Helt lov å banne synes jeg! Helt grusomt å være så kvalm!! Føler med deg!! Du er en helt som holder ut med jobb. Men virker ikke helt servicevennlig det du holder på med, hehe! Ikke mulighet for noen tilrettelegging? Eller vil du ikke si det så tidlig?
 
Helt lov å banne synes jeg! Helt grusomt å være så kvalm!! Føler med deg!! Du er en helt som holder ut med jobb. Men virker ikke helt servicevennlig det du holder på med, hehe! Ikke mulighet for noen tilrettelegging? Eller vil du ikke si det så tidlig?
Jobber som frisør, så har fulle lister som jeg føler jeg må ta. Kollegaene mine vet det, så er nok bare på meg som ikke tør å sykmelde meg. Tenkte å se ann til helgen hvordan det er, vis det ikke gir seg så sykmelder jeg meg til det går over
 
Jeg føler med dere hele gjengen, er i akkurat samme situasjon. Legetime i morgen for sykemelding. Usikker på hvor stor grad men blir uansett hjemmekontor når jeg skal jobbe.

Lagt i sengen hele dagen i dag. Våkner om natten og må spy. Ingenting hjelper, men blir ikke like ille om jeg spiser jevnt. Er 7+5 nå håper virkelig det mest intense gir seg før uke 12...tanken på 4 uker til sånn her gir meg angst
 
I dag er jeg 9+2 og nå trenger jeg faktisk ikke å spise en forrett med kjeks før frokost pga. kvalmen. Og jeg føler meg heller ikke like fyllesyk. Kvalmen kan komme veltende nå og da, men er ikke lenger kvalm hele dagen. Er det lov å håpe at det verste er forbi nå? :shy:
 
Back
Topp