Kvalmen ??

MarianneGj

Glad i forumet
Mailykke 2018
Septembertassene 2026
Tar dere noe mot kvalmen, hva hjelper eventuelt? Holder på å bli sprø, finner ikke noe som hjelper :(

Det som hjelper best for meg er å spise ett knekkebrød i timen [emoji23] og litt saft. Men har hørt noen tar kvalmestillende?

Jeg fikk et tips om å ha salt kjeks på nattbordet, og spise en før jeg stod opp :p

Har ikke prøvd, men kommer til å gjøre det dersom jeg blir plaget med kvalme. Aner ikke om det funker, men hun sa det hadde funket for henne :)

Tester seabands i dag. Så langt ingen effekt...
Ingefærøl hjelper en del, men jeg prøver å unngå det på grunn av sukkeret og at jeg ikke skal legge på meg mer enn nødvendig i svangerskapet.

Tenker å teste det eneste som funka i forrige svangerskap i morgen: isvann (halve mugga er isbiter) med skiver av agurk, sitron og ingefær [emoji6]

Ingefærøl hjelper en del, men jeg prøver å unngå det på grunn av sukkeret og at jeg ikke skal legge på meg mer enn nødvendig i svangerskapet.

Tenker å teste det eneste som funka i forrige svangerskap i morgen: isvann (halve mugga er isbiter) med skiver av agurk, sitron og ingefær [emoji6]
Dette skal jeg prøve :)

Har akkurat kjøpt meg sea bands. Er litt usikker på effekten. En liten stund etter at jeg har tatt de på, føler jeg meg bedre, men vet ikke om det er p.g.a at den presser på akkupunkturpunktene eller om det er placebo. Uansett så føler jeg meg litt bedre:)

Det hjelper også å spise lite og ofte, gjerne tørre ting som knekkebrød(evt. med litt ost på) og kjeks:)

Har også hørt at vann med sitron skal være bra. Men har ikke testet det ennå:)

Kald drikke fungerer her, samt prøve å unngå å bli sulten [emoji28] men det er ikke så lett alltid [emoji849]

sist svangerskap hadde jeg god effekt på seaband. Men nå virker det ikke :bored:
drikker mye kokt vann med ingefær i . Ellers så prøver jeg å spise ofte.

Tar postafen etter anbefaling fra legen. Og drikker ingefærte (uten at jeg føler det hjelper så mye)

Tar dere noe mot kvalmen, hva hjelper eventuelt? Holder på å bli sprø, finner ikke noe som hjelper :(
Jeg anbefaler Pyrodoxin, dette er faktisk vitamin B6 å var det eneste som hjalp for meg da jeg ventet 2 av mine barn å jeg vet om flere som har hatt god effekt av den.

Var hos legen i dag, og fikk anbefalt Pyrodoxin, og den HJELPER!! Kjærevene så deilig å slippe den intense kvalmen.. sist jeg gikk gravid prøvde jeg ut afipran, men fikk så urolige ben og armer så det var verdt å heller gå kvalm.. men nå anbefaler jeg Pyrodoxin[emoji1317]

Idag var kvalmen ikke verre enn at jeg kunne leve med det, helt til jeg spiser. Nå klarer jeg ingenting lengre, dødskvalm og bare må ligge uten å bevege meg.

Flere som har det slik at å spise gjør kvalmen verre?
Har kjent det tidligere også, men kan jo ikke slutte spise helt heller....

Idag var kvalmen ikke verre enn at jeg kunne leve med det, helt til jeg spiser. Nå klarer jeg ingenting lengre, dødskvalm og bare må ligge uten å bevege meg.

Flere som har det slik at å spise gjør kvalmen verre?
Har kjent det tidligere også, men kan jo ikke slutte spise helt heller....
Jeg har hatt det sånn de siste dagene, helt håpløst for mat må man jo ha [emoji30]

Jeg har hatt det sånn de siste dagene, helt håpløst for mat må man jo ha [emoji30]
Ikke sant! Håpløst er ordet. Har gått ned 4 kg siste uken pga at jeg ikke klarer få i meg noe særlig, så kan ikke akkurat spise mindre heller

Håper det går fort over med deg. Her håper jeg hver dag skal bli bedre [emoji4]

Back
Topp