Kvalmen ??

Postafen. Men den tar kun det værste, sånn at dagene går ann, men merker at kvalmen er bedre nå, så skal prøve uten postafen en dag å se
 
Postafen. Men den tar kun det værste, sånn at dagene går ann, men merker at kvalmen er bedre nå, så skal prøve uten postafen en dag å se
 
Er det noen her som har prøvd akupunktur mot kvalmen? Legen min sier hun er helt mot all medisinering under svangerskapet, så det er litt vanskelig å få noe kvalmestillende.
Men jeg har nå lest en del om at akupunktur kan være veldig effektivt.

Andre tips tas og med stor takk!
 
Er det noen her som har prøvd akupunktur mot kvalmen? Legen min sier hun er helt mot all medisinering under svangerskapet, så det er litt vanskelig å få noe kvalmestillende.
Men jeg har nå lest en del om at akupunktur kan være veldig effektivt.

Andre tips tas og med stor takk!
Det funka sist på meg, iallefall litt. Denne ganga orker jeg ikke dra ut av huset, men kvalmestillende har jeg også og det hjelper en del.
 
Er det noen her som har prøvd akupunktur mot kvalmen? Legen min sier hun er helt mot all medisinering under svangerskapet, så det er litt vanskelig å få noe kvalmestillende.
Men jeg har nå lest en del om at akupunktur kan være veldig effektivt.

Andre tips tas og med stor takk!
og unnskyld meg for en teit lege du har! når det er trygt for gravide med noen typer kvalmestillende, så skal ikke du få bare fordi hun er mot det?
 
Det funka sist på meg, iallefall litt. Denne ganga orker jeg ikke dra ut av huset, men kvalmestillende har jeg også og det hjelper en del.

Da tror jeg at jeg skal prøve det nå. Sover ikke om natten og fungerer veldig dårlig på jobb om dagen![emoji58]
Fastlegen min vil ikke at jeg skal ta noe kvalmestillende, så da syntes jeg det er vanskelig å skulle ta den avgjørelsen når hun er helt uenig.

Takk for svar![emoji4]
 
Tar forresten Stemetil da verken Postafen, Afipran eller ingefær/b-vitaminer har hjulpet for meg de to andre gangene. Jeg er like kvalm, men kaster bare opp et par ganger i døgnet. Blir trøtt da, så sover mye. Men alt er bedre enn spyinga.
 
og unnskyld meg for en teit lege du har! når det er trygt for gravide med noen typer kvalmestillende, så skal ikke du få bare fordi hun er mot det?

Jeg er enig! Hun vil ikke skrive ut noe til meg, så da må jeg gå privat om jeg skal få resept på noe. Prøver akupunktur, om det ikke hjelper så må jeg få tak i noe annet.
 
Jeg har kjøpt meg seabands i dag! Spent på om det hjelper.
 
Jeg er enig! Hun vil ikke skrive ut noe til meg, så da må jeg gå privat om jeg skal få resept på noe. Prøver akupunktur, om det ikke hjelper så må jeg få tak i noe annet.
Min lege anbefalte meg å prøve postafen i første omgang, trengte ikke resept på den, den er reseptfri. Og den hjalp meg veldig bra. Men skjønner du vegrer deg fra å ta noe uten at legen din har gitt deg klarsignal for det.
 
Jeg blir litt skeptisk til Prostafen når det står i felleskatalogen "Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg." https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/postafen-terali-products-562911

Tror jeg heller ville ha tatt meg en tur til legen og forsikret meg og fått instrukser, og ev. fått noe mere tilpasset på resept om kvalmen tar fullstendig over:)
 
Æsj, nå har kvalmen kommet til meg også. Ingen oppkast så langt, men uggen hele dagen Driver med pendling til jobb og det hjelper ikke akkurat på. Prøver å unngå Postafen enn så lenge, da jeg vet jeg blir vanvittig (!) trøtt av det, så ikke så god kombo med jobb...[emoji12] Så prøver foreløpig å spise lite og ofte og håper det holder
 
Back
Topp