Kvalme

Husker at sist graviditet så kastet jeg aldri opp, uansett hvor kvalm jeg ble. Var helt umulig, jeg prøvde til og med, men var bare kvalm :hungover: Postafen ble redningen for meg.

Husker at sist graviditet så kastet jeg aldri opp, uansett hvor kvalm jeg ble. Var helt umulig, jeg prøvde til og med, men var bare kvalm :hungover: Postafen ble redningen for meg.
Uff, ekkelt og ikke få det opp også!!! Bra du fant noe som hjalp :Heartpink
Her hjalp ingenting desverre :yuck::puke_l

Uff, det er trasig altså. Ikke noe som er verre enn kvalme av symptomer, synes jeg, man blir jo bare helt satt ut av spill :Heartpink
Ja,kvalme er pyton,var innlagt x antall ganger med nummer to og nummer tre :yuck: Har forberedt meg på det samme denne gangen :p
Håper du ikke blir så kvalm denne gangen :Heartpink

Åherre…. I dag kom kvalmen for første gang. Det skjedde mens jeg pakket matvarer på butikken (hadde for mye klær på og ble sliten og varm).. og nå er jeg hjemme og føler meg sååå uggen. Kjenner jeg puster tungt og føler meg svett. Så vet helt ærlig ikke om det er gravid-kvalme eller noe smitte? Er dette vanlig? At man kjenner det litt ekstra når man gjør noe litt fysisk?

Åherre…. I dag kom kvalmen for første gang. Det skjedde mens jeg pakket matvarer på butikken (hadde for mye klær på og ble sliten og varm).. og nå er jeg hjemme og føler meg sååå uggen. Kjenner jeg puster tungt og føler meg svett. Så vet helt ærlig ikke om det er gravid-kvalme eller noe smitte? Er dette vanlig? At man kjenner det litt ekstra når man gjør noe litt fysisk?
Jepp, absolutt noe som kan fremkalle kvalme... Også hvis man blir veldig varm! Jeg kjenner med en gang på uvel/kvalme om jeg blir for varm, da svimler det,jeg blir svett og uvel.

Jepp, absolutt noe som kan fremkalle kvalme... Også hvis man blir veldig varm! Jeg kjenner med en gang på uvel/kvalme om jeg blir for varm, da svimler det,jeg blir svett og uvel.
Takk for svar! :happy: Ja jeg kjente jeg ble tungpustet og svimmel. Hadde sikkert ikke spist nok heller. Men det er greit å vite, da skal jeg begynne å være mer forsiktig fremover, nå som jeg vet at kvalmen kan komme. :nailbiting: Er 7+3 nå. Første gang jeg er gravid. Så alt føles veldig nytt!

Ringte mamma da jeg kom hjem, og sa jeg var kvalm, så lo vi og jublet begge to fordi det var liksom en milepæl i seg selv å kjenne på gravid-kvalme :hilarious::dance011

Takk for svar! :happy: Ja jeg kjente jeg ble tungpustet og svimmel. Hadde sikkert ikke spist nok heller. Men det er greit å vite, da skal jeg begynne å være mer forsiktig fremover, nå som jeg vet at kvalmen kan komme. :nailbiting: Er 7+3 nå. Første gang jeg er gravid. Så alt føles veldig nytt!

Ringte mamma da jeg kom hjem, og sa jeg var kvalm, så lo vi og jublet begge to fordi det var liksom en milepæl i seg selv å kjenne på gravid-kvalme :hilarious::dance011
Ikke noe kjekt!! Det hjelper nok ikke på og ikke ha spist nei :p Lurt og spise ofte, jeg prøver det selv, men matlysten er jo så som så for tiden :yuck:

Er veldig spennede alt som skjer,første gangen er jo alt nytt og man vet liksom ikke helt hva man kan forvente,alle er jo forskjellige. Får håpe du slipper og bli altfor kvalm :Heartpink
Hihi, koselig og kunne dele sånt med mammaen sin :Heartpink Kvalmen kan være plagsom,men det er i det minste et veldig bra tegn :happy:

Begynte med postafen i går, og føler det hjelper bittelitt hvis jeg er flink til å spise ofte i tillegg. Men guuuuuuuuriiiiiiimalla så trøtt man blir da? Finnes det noe man ikke blir så trøtt av? :sleep011

Er så himla kvalm i dag. Er glad for å ha et tydelig symptom (i tillegg til oppblåsthet og mange doturer) men er fortsatt veldig spent på ultralyd på mandag. Mener jeg var tidlig kvalm forrige gang også, men husker ikke at det var så ille... det vrenger seg bare jeg går forbi deli de luca liksom. Prøvde å gå i matbutikk tidligere, men selv salatbaren der luktet for sterkt for meg

Kvalmen har meldt seg her også. Hvis jeg prøver å gjøre noe form for aktivitet så blir jeg kvalm. Bruker heldigvis ikke å bli så veldig plaget da. Får håpe det stemmer denne gangen også. :D

Samme her. Dag 2 med kvalme. Den er verst i 11-15 tiden for meg. Er heldig med at jeg jobber kveldstid:smiley-angelic001 For da har den verste kvalmen forsvunnet. Men kjenner jeg må begynne å bestille matvarer fra oda. Er ikke i form til å dra på butikken på dagtid.

Hadde egentlig lyst til å dra på UL i morgen (er da 7+5), men jeg er så redd formen ikke vil være bra nok til å dra. Så jeg tør ikke å bestille time. :nailbiting:

Føler jeg holder kvalmen i sjakk nå, med 3x postafen om dagen, og med å spise ofte. Men har vært borte fra jobb siden tirsdag, merker at stress og mye bevegelse forverrer det. Så veldig usikker på om det går fint å jobbe uka som kommer, eller om jeg bør få en sykmelding.

Back
Topp