Kvalme

Har ikk vært kvalm! Håper jeg slipper. Kvinnene i min familie har visst stort sett ikke vært kvalme overhodet, så jeg krysser fingrene! Men redd det kommer hardt og brutalt om et par uker :p

Har foreløpig bare vært litt uggen. I forrige graviditet var jeg kvalm, og da var det små og hyppige måltider som hjalp :)

Er 5+2 nå og kjenner ingenting, kun små murringer og stikk. Kjente ingen kvalme ved forrige graviditet heller (som ble SA i uke 7+2).

Men tipper jeg blir megakvalm i uke 8-9, hvis jeg kommer så langt da. Men aner ikke! :angelic:

Ikke vært kvalm enda, sist slo det vel inn i uke 7 en gang mener jeg å huske. Det som hjalp for meg sist var Postafen.

Det eneste som hjelper litt for meg er å aldri være sulten. Mye småspising. Og iskaldt vann! Er mye kvalm uten å kaste opp. Det er nesten så jeg ønsker at jeg kunne spy innimellom, for å dempe kvalmen som ellers bare henger over meg som et fuktig ullteppe...

:yuck:Den kvalmen altså, fint og kjenne på symptomer,men etter 3 svangerskap med hyperemesis,er den ikke akkurat etterlengtet her :p Har kjent på kvalme i dag,uggen og små uvel, er egentlig veldig lettet for det pga den kjemiske graviditeten forrige mnd!

Blir bare mer og mer kvalm, men ingen oppkast. Tenker det hadde vært bedre med oppkast, for da hadde det vært over. Drikker melk når jeg er kvalm, men kan ikke gjøre det hele tiden heller, så må finne meg en ny go to. :)

Blir bare mer og mer kvalm, men ingen oppkast. Tenker det hadde vært bedre med oppkast, for da hadde det vært over. Drikker melk når jeg er kvalm, men kan ikke gjøre det hele tiden heller, så må finne meg en ny go to. :)
Nei,uff så ekkelt med den kvalmen Men vi får tenke positivt,det er et godt tegn i det minste ❤️

Har ikke svangskapskvalme, er 4+0, men jeg var på Hurtigruten sist uke og brukte armbånd mot reisesyke. La merke til det stod at det kan brukes mot «morgenkvalme» (både før og etter den har oppstått). Jeg skal prøve dem om jeg blir kvalm :)

Foreløpig ikke mer enn uggen innimellom.

Tidligere svangerskap hjalp det noe med små hyppige måltider,gjerne det som fristet mest som ofte var litt salt. Hadde noe spiselig klart på nattbord før jeg stod opp. Det var gull! Jeg fikk kvalmestillende etter hvert pga ekstrem svangerskapskvakme.

Jeg er også bare litt uggen store deler av tiden foreløpig (5+3) men har fra før erfaring med å bli slått ut av konstant kvalme og trøtthet.
Noen som vet hva slags medisiner har god effekt eller er det forskjellig hvordan man reagerer, føler at tidligere så hjalp det ikke men det er mange år siden jeg prøvde medisiner sist, så det har nok kommer mer på den fronten

Fikk tips om xonvea så jeg har den klar. En annen jeg kjenner fikk samme. Prøvde forskjellig forrige gang men huskr ikke hva som funket. Er ca 13 år siden o_O

Fikk tips om xonvea så jeg har den klar. En annen jeg kjenner fikk samme. Prøvde forskjellig forrige gang men huskr ikke hva som funket. Er ca 13 år siden o_O
Må spørre legen om å ha resept på det, jeg tenkte kanskje det finnes flere forskjellige grader på styrke og om det kan påvirke foster, men husker det var ganske uutholdelig sist s må ha hjelp

Må spørre legen om å ha resept på det, jeg tenkte kanskje det finnes flere forskjellige grader på styrke og om det kan påvirke foster, men husker det var ganske uutholdelig sist s må ha hjelp
Jeg spurte allerede før graviditet for å ha klar. Gruet meg til all spyingen og være elendig hele tiden.

Etter planen skal jeg begynne med medisin på kveld og øke på etter hvert hvis ikke tilstrekkelig effekt. Fikk veldig detaljert anvisning på bruk.

Jeg hadde sånn kvame hvor jeg håpet på å spy så det letter litt, men spydde sjeldent - det bare lå over meg som et betongteppe og kynne ikke gjøre stort. Helsigvis hjalp det å spise..konstant.. men 5 min etter var det like ille og +30kg er ikke det sunneste:depressed:

Back
Topp