Kvalme

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Lager en egen tråd på dette fordi jeg trenger hjelp!

6+4 og har vært megakvalm i 1 uke nå. Det blir verre når jeg spiser eller drikker, og er på sitt «beste» når det er lenge siden jeg har spist. Kan ikke spise særlig mye annet enn knekkebrød med smør. Ligger i sengen fra morgen til kveld, klarer ikke stå oppreist over lengre tid. Jeg kaster ikke opp fordi jeg unngår alt jeg kan som trigger brekningsrefleks - store slurker drikke, mye mat, tannpuss osv. Føles likevel som om jeg kan spy når som helst :wtf: Har prøvd SeaBand, ingefærtabletter, lovehearts, dundersalt.. Ingenting som hjelper. Får ikke tatt gravidvitaminene, så litt bekymret for det.. også lukter ALT vondt. Nå har jeg tatt 1 postafentablett før leggetid de to siste dagene bare for å få sove siden det tar de verste toppene. Jeg vet ikke hva jeg gjør dersom dette varer lenge :nailbiting: Helt ærlig klarer jeg nesten ikke tenke at det er verdt det en gang..

Føler de fleste blir kvalm av å IKKE spise, men for meg er det så omvendt. Har noen vært borti dette før? Hvor lenge varte det? Hjalp noen verdens ting? Jeg er så lei av denne følelsen, lei av sengen min og lei av å ikke få i meg mat/drikke.
 
Det er sikkert forferdelig å si at det nesten ikke er verdt det, men det er bare helt jævlig. Vi har jo mistet to ganger, hatt to kjemiske og prøvd i nesten ett år, så dette har jo vært ønsket lenge! Men det utrolig hvor kvalmen fucker med hodet..
 
Hei. Sniker fra november. Er 7+0 nå:)

Jeg slet veldig forrige uke, kastet opp eller fikk ekstreme brekninger hver gang jeg prøvde å stå på beina og noen ganger bare av å ligge i ro også. Ble verre av mat, så spiste veldig lite.

Hos meg hjalp det å få brekninger/kaste opp, da ble jeg bedre en liten halvtime før det var like ille igjen. Jeg klarte å spise litt salt kjeks, riskaker, druer og små gulrøtter, men måtte få alt servert så jeg slapp å reise meg. Det eneste jeg klarer å drikke er iste.

Har fått phenergan nå, som faktisk funker. Tar den om kvelden og brekker meg/kaster opp 2-3 ganger i motsetning til 5-7 i løpet av en dag:)

Så hjelper det å ha en samboer som tvinger deg til å spise litt hele tiden, selv om man er kvalm. Det hjelper iallefall på formen og energi, for man føler seg enda verre når man ikke får i seg mat.

Håper det blir bedre for deg også!❤️
 
Er i samme båt, kvalm fra morgen til kveld. Fikk afipran nå, håper det funker!
 
Fysj.. det høres ikke bra ut :oops: Håper det hjelper med væske og kvalmestillende intravenøst! Å være kvalm er forferdelig overskyggende og dreper all glede. Overlykkelig for at man er gravid, men man klarer samtidig ikke å glede seg over det når kvalmen står på som verst...
Masse god bedring:flower
 
Er 6+6 i dag, og har slitt med kvalme selv i en uke. Helt forferdelig. Alt smaker dritt og alt lukter dritt. Og jeg som elsker å ligge i armkroken til gubben klarer ikke det lenger, for plutselig så har han også begynt å lukte dritt:fart005:laughing002Enkelte dager har det hjulpet med tørre kjeks og tam cola, andre dager funker ingenting. I dag har jeg vært mye ute i frisk luft og det har hjulpet litt, da slipper jeg alle vonde luktene inne:happy:
 
Oisann! Hvor langt er du på vei, og hvor lenge har du vært dårlig? Lykke til, håper det hjelper.
Jeg er i uke 7 og har vært dårlig siden uke 5+4. Kvalmen tok helt overhånd for min del, lå bare på soverommet i mørket hele døgnet. Fikk ikke inn mat eller drikke, og afipran ga lite effekt. Gikk ned 5kg på én uke, så da ringte jeg legen og ba om hjelp. Ble tatt veldig seriøst og det er godt! Ikke nøl med å be om hjelp damer :happy:
 
Jeg er i uke 7 og har vært dårlig siden uke 5+4. Kvalmen tok helt overhånd for min del, lå bare på soverommet i mørket hele døgnet. Fikk ikke inn mat eller drikke, og afipran ga lite effekt. Gikk ned 5kg på én uke, så da ringte jeg legen og ba om hjelp. Ble tatt veldig seriøst og det er godt! Ikke nøl med å be om hjelp damer :happy:
Uff, håper det går seg til og hjelper på nå som du får væske og kvalmestillende intravenøst! God bedring :Heartred
 
Godt du har fått hjelp! Hjelpe Afipranen du får intravenøst da?

Her hjelper heldigvis afipranen når jeg bruker de tre ganger om dagen. Viktig å spørre om hjelp tidlig ja! Jeg er enda kvalm men får spise med bare tabelett medisinering og spyr bare en gang om dagen :D
 
Jeg er i uke 7 og har vært dårlig siden uke 5+4. Kvalmen tok helt overhånd for min del, lå bare på soverommet i mørket hele døgnet. Fikk ikke inn mat eller drikke, og afipran ga lite effekt. Gikk ned 5kg på én uke, så da ringte jeg legen og ba om hjelp. Ble tatt veldig seriøst og det er godt! Ikke nøl med å be om hjelp damer :happy:
Så bra du får hjelp
Jeg er i uke 7 selv og ligger hjemme kvalm og orker ikke stå for da er beina som gele under meg og blir svimmel. Føler hver dag blir noe verre, tenker det er verdt det men mister ting å glede meg over når ting er på sitt verste. Vi har mistet 2 ganger, nå i januar var jeg i uke 9 MA. Så venter spent på ultralyd som vi skal ha på sykehuset i uke 8. Håper alt er bra med babyen denne gang.
 
Har ferresten fått Phenergan av legen, men er redd for å bruke den for leste den er jo så sterk. Og redd for å risikere noe med babyen, kjæresten min mener jeg ikke bør ta den så ikke det skal skje noe galt.
Noen som he noe erfaring med Phenergan 25mg?
 
Jeg sliter også med kvalme men det blir verre hver gang jeg setter eller legger meg ned. Gikk en lang tur Istad og da merket jeg ingenting. Andre som har det sånn også?
 
Jeg sliter også med kvalme men det blir verre hver gang jeg setter eller legger meg ned. Gikk en lang tur Istad og da merket jeg ingenting. Andre som har det sånn også?
Tror kanskje det hjelper å være ute, opplevde i alle fall aldri å være kvalm utendørs sist gang!
 
Har ferresten fått Phenergan av legen, men er redd for å bruke den for leste den er jo så sterk. Og redd for å risikere noe med babyen, kjæresten min mener jeg ikke bør ta den så ikke det skal skje noe galt.
Noen som he noe erfaring med Phenergan 25mg?
Sniker fra november:) Jeg bruker Phenergan og vet det er flere i november-gruppa som bruker det. Er ikke anbefalt å bruke det i 3. trimester, men før det skal gå helt fint:)
 
Tror kanskje det hjelper å være ute, opplevde i alle fall aldri å være kvalm utendørs sist gang!

Kanskje det er greia. Har tatt meg selv i å åpne alle vinduene i alle rom når jeg har gått rundt i huset i dag! Haha!
 
Phenergan er mildere enn afipran hvertfall.

Men lurt å ta det, for om det bygger seg veldig opp med kvalmen så kan det ta dagesvis før det funker. Ingen kvalmestillende fungerer «akutt». Derfor er det viktig å be om hjelp tidlig. Nå er jeg på min tredje dag med afipran, og jeg har til og med gått ute med ungene mens de syklet! For tre dager siden lå jeg i fosterstilling, så merker virkelig bedring hver dag.
 
Back
Topp