Kvalme...

Desmi

Betatt av forumet
Hva er ditt beste tips mot kvalme?

Jeg spyr og spyr.. værst er det å kaste opp på morgenen for da har ikke jeg noe mageinnhold og spyr galle[emoji30]

Jeg kan virkelig ikke bli sykemeldt, så må prøve alle triks i boken..
 
Ha en pakke med kjeks på nattbordet så du kan spise om natta [emoji6] hjelper å småspise litt
 
Ja, vurderer å kontakte legen, men får man kvalmestillende så tidlig? Vet jeg fikk sist, men husker ikke om det var før eller etter 12 uker.
 
Ja, vurderer å kontakte legen, men får man kvalmestillende så tidlig? Vet jeg fikk sist, men husker ikke om det var før eller etter 12 uker.
Hvis det er sånn at det går ut over hverdagen bør du jo få det!

Men om du ikke plages med det utover dagen veit jeg at å småspise ritzkjeks hjelper mange :)
 
Hvis det er sånn at det går ut over hverdagen bør du jo få det!

Men om du ikke plages med det utover dagen veit jeg at å småspise ritzkjeks hjelper mange :)

Ja, spyr stort sett hele dagen. Men må fungere.. drikker mye vann og ginger ale, da det skal hjelpe :)
Prøver å småspise litt hele tiden, da beholder jeg litt av maten.
 
5e779b6cb5d0e4d0ae10bfaef2090e43.jpg


4c9db55eb1eb723ffcbfdf128ce31d7b.jpg


[emoji23][emoji23]
 
*lakris
 
Vær forsiktig med laksris[emoji51] det er et stoff som øker sjanse for spontanabort. Stoffet blokkerer for et eller annet

Store mengder ja, ikke et tyrkisk pepper drops 3 ganger daglig (mitt tidligere forbruk).
I Finland fraråder de gravide å spise lakris, men det er fordi de inntar så store mengder der. I Norge ble dette diskutert senest tidlig i år/ i fjor og de ville ikke gå ut med en slik fraråding i Norge.
Så vidt jeg vet er "problemet" med lakris at det øker blodtrykket. Igjen; i store mengder..
 
Jevnt blodsukker, altså å spise oftere og heller mindre måltider, før man rekker å bli sulten.
 
Back
Topp