Kvalme

Jeg jobber på apotek og det er ikke reklamasjonsgrunn. Man kan derimot bli kvalm av for "mye" vitaminer. Dvs. at man tar unødvendig tilskudd når man ikke er lav på vitaminet. Jeg tar selv ikke denne gravidpakken for multivitaminer er unødvendig for de aller fleste med et normalt kosthold. Jeg tar kun vitamin D, folat, omega 3 og kalsium(får i meg for lite melk). hadde jeg kastet opp og ikke fått i meg det jeg trengte hadde jeg tatt multivitaminer :)
Jobber også på apotek og noen av mine kollegaer hadde gledelig tatt den inn om noen kom og sa de ble kvalme av den, da fordi de ville ment at man ikke skal bli kvalm av tabletter som skal hjelpe enn med å få i seg nok vitaminer og mineraler.
Og tydeligvis burde man si ifra til lifeline eller nycoplus at det har hvert gravide innom som opplever å bli kvalme på grunn av tablettene, for vet det er flere som reagerer sånn, og kanskje de kunne gjort endringer som gjorde at man ikke fikk det problemet.
vi har sagt ifra til forskjellige produsenter det våre kunder kommer med, og ser på det som viktig for de også så de kan forbedre produktet sitt.

Jobber også på apotek og noen av mine kollegaer hadde gledelig tatt den inn om noen kom og sa de ble kvalme av den, da fordi de ville ment at man ikke skal bli kvalm av tabletter som skal hjelpe enn med å få i seg nok vitaminer og mineraler.
Og tydeligvis burde man si ifra til lifeline eller nycoplus at det har hvert gravide innom som opplever å bli kvalme på grunn av tablettene, for vet det er flere som reagerer sånn, og kanskje de kunne gjort endringer som gjorde at man ikke fikk det problemet.
vi har sagt ifra til forskjellige produsenter det våre kunder kommer med, og ser på det som viktig for de også så de kan forbedre produktet sitt.

Jeg har aldri vært borti noen som har returnert gravid/ammende produktene pgr av kvalme. Men for all del, man kan gi beskjed til produsenten. Viktig å finne ut av det om det er noe galt med produktet. Men i første omgang gir man ikke penger igjen om det ikke er noe synlig galt med pakke/innhold. Man kan gjøre det som en service selvsagt men det blir feilt etter min mening siden man ikke vet hva kvalmen skyldes. Jeg har snakket med legen min om dette og han nevnte også det med om man tar vitaminer som man ikke har mangel av så kan det gi kvalme.

Jeg har aldri vært borti noen som har returnert gravid/ammende produktene pgr av kvalme. Men for all del, man kan gi beskjed til produsenten. Viktig å finne ut av det om det er noe galt med produktet. Men i første omgang gir man ikke penger igjen om det ikke er noe synlig galt med pakke/innhold. Man kan gjøre det som en service selvsagt men det blir feilt etter min mening siden man ikke vet hva kvalmen skyldes. Jeg har snakket med legen min om dette og han nevnte også det med om man tar vitaminer som man ikke har mangel av så kan det gi kvalme.
Som jeg skrev til henne:
Noen vil kanskje gi deg pengene tilbake, spørs på den du møter.

Og ellers føler jeg liten lyst til å diskutere omfanget av mulighet for kvalme ved inntak av vitaminer da man ihvertfall ikke burde oppleve kvalme i løpet av de første timene hvis dette var tilfellet, men selvsagt noen kan få kvalme pga det også og like fult kan noen bli kvalme pga sammensetningen av tablettene

Da har jeg vært hos legen.. Grensen til dehydrering så fikk dra hjem under tvil.. Skal tilbake på mandag for ny prøve. Sykemeldt ut april ble jeg også

Da har jeg vært hos legen.. Grensen til dehydrering så fikk dra hjem under tvil.. Skal tilbake på mandag for ny prøve. Sykemeldt ut april ble jeg også
Godt du fikk sykemelding ihvertfall, men kjipt å være så dårlig :(

Glemte å ta gravid-vitaminene mine idag tidlig, og var for første gang på 4 uker IKKE kvalm etter frokost!! Tok dem til lunsj, og jaggu kom ikke kvalmen en liten stund etter lunsj! Er det mulig at det kan være pga vitaminene jeg har vært kvalm hver morgen i FIRE uker?? Skal gjøre et nytt forsøk i morgen og ta dem på kvelden :)
Jeg tar vitaminer fra ulike bokser, ikke gravidpakke, men bruker Folat, B vitamin, C vitamin, Magnesium, Triomar omega 3 og D vitamin, og jeg blir mye mer kvalm av å ta dem, så prøver å fordele det utover dagen og ikke ta alt på en gang.
Jeg har tom opplevd å bli skikkelig kvalm utenom svangerskap også av multivitaminer, så det ga jeg opp. Og hvis jeg åpner vitaminbjørnboksen til eldstemor på fire, så brekker jeg meg av lukta, så det må far ta seg av.

Jeg tar vitaminer fra ulike bokser, ikke gravidpakke, men bruker Folat, B vitamin, C vitamin, Magnesium, Triomar omega 3 og D vitamin, og jeg blir mye mer kvalm av å ta dem, så prøver å fordele det utover dagen og ikke ta alt på en gang.
Jeg har tom opplevd å bli skikkelig kvalm utenom svangerskap også av multivitaminer, så det ga jeg opp. Og hvis jeg åpner vitaminbjørnboksen til eldstemor på fire, så brekker jeg meg av lukta, så det må far ta seg av.
Ps; Har crohns sykdom og må bruke disse pga lave verdier i store perioder av året, så det skal ikke komme av at det blir for mye.
Forrige svangerskap fikk jeg intravenøs ernæring pga dårlig næringsopptak og jeg ble skikkelig dårlig form og kvalm av det.

Den firkantede pakken med fire store tabletter per dag ja :) Blir spennende å se i morgen!
Ingen kvalme igår når jeg ikke tok vitaminene (bare sånn litt uggen, som er helt levelig). Tok dem rett før sengetid og har sovet i natt :)

13 uker og enda kvalme!:( flere? Har vært sykemeldt til nå pga kvalme og oppkast, skal til legen igjenn imorgen for ny vurdering men kjenner ingen plasser at jeg er klar for jobb (jobber i Bhg ).. Mannen reiser til Nordsjøen igjen på mandag å da blir jeg alene med mine to gutter på 3 og 5 år i 14 dager.. Hva ville dere gjort? Å er det flere her som sliter med kvalme enda?

Hvis du fortsatt sliter med kvalme ville jeg sykemeldt meg videre.. Er ikke kvalm selv lenger, og kommer til å gå fra 40% til 20% sykemelding neste uke. Kunne sikkert klart å jobbe 100%, men jeg ville slitt meg ut på det, så da kan det være greit med en dag å sove på hver onsdag. Jobber også i bhg..

edit: så du ble sykemeldt videre.. får håpe det ordner seg med dehydreringen da!

13 uker og enda kvalme!:( flere? Har vært sykemeldt til nå pga kvalme og oppkast, skal til legen igjenn imorgen for ny vurdering men kjenner ingen plasser at jeg er klar for jobb (jobber i Bhg ).. Mannen reiser til Nordsjøen igjen på mandag å da blir jeg alene med mine to gutter på 3 og 5 år i 14 dager.. Hva ville dere gjort? Å er det flere her som sliter med kvalme enda?

Jeg tror jeg er uke 14+1, men er minst midt i uke 12, og er fortsatt ekstremt plaget. Kastet opp 8 ganger på lørdag, selv om jeg tar postafen etter resept fra legen. Ellers har det siste uken vært 2 til 4 ganger om dagen. Har vært sykmeldt siden uka før påske pga oppkast og kvalmen, så over tre uker nå. Muskelen mine i beina er helt borte fordi jeg bare må ligge helt stille :-( Har også gått ned flere kilo. Ser selv enda ikke tegn til bedring, men "de" sier jo at de aller fleste blir merkbart bedre innen slutten av uke 15-16 og enda flere innen uke 20. Er visst godt under 10 % som også er dårlig etter det.. At en blir magisk bra etter uke 12 er visst en sannhet med kraftige modifikasjoner, det har jeg hørt fra flere venninner som og har vært plaget.

Håper det ordner seg for oss alle snart...! Jeg vil gå tur og leve!!!

Back
Topp