Kvalme som kommer og går..

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Sist var jeg konstant kvalm i ukesvis. Denne gangen har jeg blitt kvalm litt tidligere, men kvalmen kommer og går. Har gode dager og gode timer mellom slagene. Er dette vanlig? Blir jo nesten nervøs når kvalmen blir borte:facepalm::p
 
Jeg har også kvalme som kommer og går. Har ikke opplevd den ekstreme og konstante «må kaste opp NÅ» kvalmen, men når den er på sitt verste kjennes den :p tenker det er like normalt som å være kvalm hele tiden!
 
Er også kvalm litt av og på. Selv om det er et symptom, er det jo ikke noe kjekt i lengden... Prøver å spise ofte men lite, og det hjelper meg :) Unngår også matvarer og situasjoner som gjør meg kvalm:shy:
 
Jeg har også kvalme som kommer og går. Prøver å spise ofte og lite. Har kjeks, også prøver jeg å spise litt friske ting som eple og gulrøtter. Har også saft i kjøleskapet på jobb for å få litt annen smak i munnen innimellom.
 
Min kvalme synes jeg nesten har blitt borte de siste dagene. Kjenner at det gjør meg nervøs. Men det er kanskje en del av sånne svingninger som dere snakker om. Var hos legen i dag, og skal dit torsdag for å ta nye blodprøver. Trenger bare en betryggelse på at hcg fortsatt stiger.
 
Jeg er jo en av de som har kommet lengre i denne gruppen, 8+4 i dag. Var veldig kvalm i starten, og så roet det seg en stund, og så svingte det ca annenhver dag i uke 6-7 jeg plutselig hadde fire kjempefine dager. Dro til og med på joggetur i forrige uke, så sprek var jeg. Var så fornøyd, og tenkte at nå er det over for denne gang.
Så, plutselig, har de siste tre dagene vært verre enn noen. Knapt gjort annet enn å ligge flatt på sofaen. Om jeg setter meg opp, brekker jeg meg eller kaster opp. Så det kan absolutt variere ja
 
Jeg har hatt annenhver dag med kvalme og bedre form. Svinger endel. Gruer meg til uke 8, 9, 10 for de var de verste sist gang :hungover:
 
Er jo en grunn til at dem kaller det"morgenkvalme" Ikke det da. Jeg hadde mer midt på dagen kvalme..
 
Kvalmen har roet seg litt her, er 8+5! Men jeg kjenner den kommer raskt om jeg anstrenger meg!☺️
 
Kvalmen kommer og går her og. Verst på kvelden egentlig, og mat avgjør MYE. Så lenge jeg spiser før jeg blir dårlig har jeg mange fine timer i strekk. Før kvalmen plutselig slår over meg igjen.
 
Her er det også av og på. Ettermiddag og kveld er desidert verst. Foreløpig er det bedre enn i tidligere svangerskap, men er bare 5+2. Ble vel kvalm rundt 6 uker med forrige, og var kvalm hver dag til uke 16, så da er der kanskje ikke bedre nå likevel som det har starter før :hilarious:
 
Varierer fra dag til dag, og når på dagen det er. Kommer og veldig an på om jeg har sovet nok eller hvor lenge siden det er jeg spiste noe sist.
 
Varierer her også.
Mye kvalme annenhver dag, mildere dagene i mellom.

Jeg har kontor / reisejobb, og når jeg sitter mye på kontoret merker jeg det ekstra godt. Er jeg på farta er det bedre.
 
Back
Topp