Kvalme relatert til stress?

Bird_24

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Hei :) har i det siste tenkt over når jeg blir kvalm og ikke.. Er ikke lengere veldig kvalm, begynner å gi seg litt. Jeg jobber også bare deltid, noe som er deilig nå som studiesemesteret er over.
Det jeg har merket er at når jeg har vært på jobb, slik som i går, så er jeg mye dårligere dagen "derpå", spyr osv.. Spesielt de dagene det har vært mye stress.
Brakk meg også flere ganger i bilen etter jobb, og dette har også skjedd før i forbindelse med jobb..
Er litt redd for at jeg stresser for mye! Men noen på jobben er litt late :P var så mye å gjøre i går på jobb og han jeg delte ansvaret med tok alt sånn med ro.. Jeg liker å være mer effektiv kan man vel si :P noen tanker/erfaringer? Noen som har det likt som meg og blir kvalm av stress?

Jepp! Jeg blir dårlig av stress nå.. Jobber bare 10% (går oppå) pga kvalme.. Men merker at stress virker veldig innpå meg. F.eks idag så har jeg ikke vært i form - dette fordi jeg i går var stresset over alt jeg burde ha gjort, men som jeg ikke rekker pga sykmld.. Så ikke bare fysisk stress men også hvis jeg blir stresset av å tenke på ting

Blir ikke kvalm av stress,men blir kvalm av bevegelse....ligger jeg helt i ro på sofaen er jeg ikke så kvalm, men etter å ha lagt middag, vært ute med lillemor i 2min, gått ein kort tur så blir jeg super kvalm rett etterpå, å dagen etter er jævlig :-/

Jepp! Jeg blir dårlig av stress nå.. Jobber bare 10% (går oppå) pga kvalme.. Men merker at stress virker veldig innpå meg. F.eks idag så har jeg ikke vært i form - dette fordi jeg i går var stresset over alt jeg burde ha gjort, men som jeg ikke rekker pga sykmld.. Så ikke bare fysisk stress men også hvis jeg blir stresset av å tenke på ting

Kjenner meg igjen med det å uroe seg!! Var kjempe dårlig fra uke 6-12 og spydde flere ganger om dagen, men dro på jobb uansett og presset meg til mye :( var også konstant urolig og tenkte på alt jeg ikke får gjort hjemme osv.. Nå som jeg har vent meg litt mer til mine grenser merker jeg at det går bedre..
Men når man først er på jobb er det vanskelig å stresse ned, særlig når man har masse gjester som skal ha mat samtidig :P huff.. Må bare lære meg å roe ned! :/

Kjenner meg igjen med det å uroe seg!! Var kjempe dårlig fra uke 6-12 og spydde flere ganger om dagen, men dro på jobb uansett og presset meg til mye :( var også konstant urolig og tenkte på alt jeg ikke får gjort hjemme osv.. Nå som jeg har vent meg litt mer til mine grenser merker jeg at det går bedre..
Men når man først er på jobb er det vanskelig å stresse ned, særlig når man har masse gjester som skal ha mat samtidig :P huff.. Må bare lære meg å roe ned! :/

Ja det er derfor jeg ikke er i full jobb - jobber som pedagogisk leder og for å
Være i full jobb må jeg være tilstede 110% hele tiden og det har jeg ikke sjans til nå

Når jeg stresser så spiser jeg dårlig og gjerne mer usunt som gjør at jeg blir kvalm. :-/

Når jeg stresser så spiser jeg dårlig og gjerne mer usunt som gjør at jeg blir kvalm. :-/
Sant, jeg får veldig craving på pomfri med bernaise, burger og andre usunne ting når jeg er på jobb.. Noe jeg har tilgang til også da jeg jobber på restaurant :P blir også mer kvalm da! Som du sier - kosthold er viktig for å ikke bli så kvalm, så skal prøve å spise sunnere :)

Ja det er derfor jeg ikke er i full jobb - jobber som pedagogisk leder og for å
Være i full jobb må jeg være tilstede 110% hele tiden og det har jeg ikke sjans til nå

Ja det skjønner jeg godt, har jobbet 2 år i bhg selv og skjønner hva du mener med at det krever mye av seg selv!!

Det trenger ikke være using stress engang for at jeg skal bli kvalm, det holder at jeg er opptatt med noe og glemmer å ta hensyn når kroppen trenger å puste dypt et øyeblikk.

Håper du blir fort bedre!

Ja, helt klart! Har begynt i jobb igjen denne uken (50%) og formen har gått fra å være bra til å dale flere hakk.
Er tilbake til å kaste opp om morgenen og være kvalm og sove hele ettermiddagen. Og jeg føler ikke at jeg stresser så veldig heller :meh:

Merker det med en gang jeg blir sliten og trøtt eller ikke har spist på et par tre timer.
Sover 14 timer i døgnet forsatt

Back
Topp