Kvalme og xoneva

Ja jeg føler ikke jeg er så trøtt at det er til fare. Skal ringe legen i morgen og høre hva han tenker.
Jeg ville googlet, og sett hva som står i veitrafikkloven. Tipper det er sånn at man har ansvaret selv, jeg kunne f. Eks kjøre på stesolid fordi jeg ikke ble påvirket av det

Går på Xonvea og tar 1 tbl om morgenen, 1 midt på dagen og 2 på kvelden. Fortsatt veldig uggen hele dagen, men heldigvis ikke så ille som før jeg begynte på Xonvea. Var hos fastlegen tidligere denne uken, og hun sa det var helt forferdelig at vi måtte betale så mye for medisinen. Hun ville prøve å få den på blåresept for meg, selv om det ikke har vært mulig før. Mens jeg var på timen sendte hun en søknad til Helfo, og jeg fikk svar etter et par minutter om at jeg fikk den innvilget som blåresept. Hentet ut 2 pakker på apoteket, og betalte 300kr, så da sparte jeg 50%! Anbefaler dere å høre med legen deres om det samme!

Går på Xonvea og tar 1 tbl om morgenen, 1 midt på dagen og 2 på kvelden. Fortsatt veldig uggen hele dagen, men heldigvis ikke så ille som før jeg begynte på Xonvea. Var hos fastlegen tidligere denne uken, og hun sa det var helt forferdelig at vi måtte betale så mye for medisinen. Hun ville prøve å få den på blåresept for meg, selv om det ikke har vært mulig før. Mens jeg var på timen sendte hun en søknad til Helfo, og jeg fikk svar etter et par minutter om at jeg fikk den innvilget som blåresept. Hentet ut 2 pakker på apoteket, og betalte 300kr, så da sparte jeg 50%! Anbefaler dere å høre med legen deres om det samme!
Oj! Det vil jeg også prøve å få ordnet, skal til legen igjen i morgen så da skal jeg høre med henne! Det er helt krise dyrt!

Jeg tok det forrige svangerskap (som dessverre ble SA i uke 12), men følte det kun tok toppene - så da klarte jeg ikke å forsvare prisen, når jeg likevel var kvalm stort sett hele døgnet :depressed: Men ingen bivirkninger hos meg!

For de som har brukt Xonvea - tok det en stund før det ble bedre? Har gått på det ni dager nå (maks dose), og følte ikke det funket noe særlig de første 5-6 dagene, men de siste par dagene føler jeg at jeg har blitt litt bedre hver dag, og i dag har jeg klart å spise mye, mye mer enn før, og føler meg sykt mye bedre. Så lurer på om noen har hatt lignende erfaringer, eller om det kan være en annen grunn til at symptomene begynner å gi seg litt…? Er bare 7+4, så var tidlig for at det går over av seg selv.

Har gått på Postafen til nå og gråtet meg gjennom dagene pga kvalmen. I går fikk jeg resept på Xonvea og tok de to første tablettene i går kveld. Og HIMALAYA for en forskjell! Dagen i dag var vært så god! :happy: Håper det er en effekt som vil vare :p

For de som har brukt Xonvea - tok det en stund før det ble bedre? Har gått på det ni dager nå (maks dose), og følte ikke det funket noe særlig de første 5-6 dagene, men de siste par dagene føler jeg at jeg har blitt litt bedre hver dag, og i dag har jeg klart å spise mye, mye mer enn før, og føler meg sykt mye bedre. Så lurer på om noen har hatt lignende erfaringer, eller om det kan være en annen grunn til at symptomene begynner å gi seg litt…? Er bare 7+4, så var tidlig for at det går over av seg selv.
Det kan godt være at Xonveaen funker eller så er det bare tilfeldig. Det kan man aldri vite men dersom du nå har bedre og bedre effekt ville jeg fortsatt på maksdose. Du kan eventuelt prøve å trappe litt ned men da bør du gjøre det i samråd med legen din.

For min del funket ikke Xonvea i det hele tatt, ble egentlig bare dårligere av dem og fikk en rekke bivirkninger. Prøvde Postafen (som man egentlig skal prøve først) og det funket mye bedre.

Jeg er litt der at finner man noe som funker og alternativet er å være dritkvalm så, vil jeg ikke forsøke å trappe ned før etter «de verste ukene». Kvalme er grusomt. Håper effekten med Xonvea vedvarer om ikke den blir enda bedre

Er 13+4 nå og gått på xonvea siden uke 6. Kaster nesten ikke opp lengre og er mindre kvalm, men fortsatt veldig trøtt. Har prøvd å droppe xonvea på morgenen, men da opplever jeg at jeg får en vanvittig hodepine?? Har dere erfart det?
Tar også afirpan 3x daglig,

Er uke 12 nå, har brukt den siden uke 7 og den tar vekk all kvalmen for meg heldigvis! Blir heller ikke så veldig , men bruker kun 2 tabl på kvelden.

Back
Topp