Kvalme og kjønn - en liten uhøytidelig undersøkelse

Jeg var ikke kvalm en eneste dag sist svangerskap, og fikk ei jente. Denne gangen kan jeg bli litt uggen, type miste matlysten-uggen, men ikke kvalm sånn sett.

Jeg var veldig dårlig med førstemann, og hadde hyperemisis fra uke 5. Det var jente :happy: med andremann så var jeg ørlite uggen fra uke 8-11 ca. Det var gutt. :happy: Med tredjemann var jeg kvalm fra uke 5-12, og det var også gutt. :happy: Denne gangen er jeg uggen/småkvalm hele dagen, begynte i slutten av uke 6.

Jeg var ikke kvalm sist svangerskap, og fikk ei jente. Har hvert kvalm siden 5-6 uke denne gang og klarer ikke spise før på ettermiddagen/kvelden

Jeg var ikke kvalm forrige svangerskap, og fikk gutt. Nå er jeg veldig kvalm og spent på kjønn.

Var veldig lite kvalm forrige svangerskap, det var ei jente.

Har en av hver og ikke super kvalmen med noen av de. Spydde kansje tre ganger mer med jenta men det var når jeg stod med avføring til eldste og sånn... men når jeg sier tre ganger mer er det fordi med første spydde jeg ikke, sånn foruten pencelin kur hvor jeg reagerte på pencelinen... så kan ikke si jeg ble veldig dårlig

Ikke direkte kvalm, men uggen. Toppet seg i ca. 1,5 uke med veldig sensitiv for lukter, men ikke i nærheten av slik jeg hae hatt det nå de siste ukene. Bar gutt :) (og tipper jente nå, haha)

Jeg var småuggen sist, spessielt på morgenen under tannpuss. Fikk jente.
denne ganger er jeg noen ganger uvel på kveld, men ikke kvalm eller noe :)

Med førstemann var jeg kvalm og kastet opp hver dag/annenhver dag fra uke 5-25, fikk da gutt. Med nr 2 var jeg litt bedre, men kvalm da også og kunne kaste opp litt innimellom, men ikke på langt nær så mye som med førstemann, fikk da jente ☺️ i helgen har kvalmen kommet for fullt å varer hele dagen, blir 6 uker imorgen Så veldig vanskelig å tyde kjønn i denne heimen

Har vært ganske kvalm hver gang, men litt bedre med den siste. Gutt-jente (døde uke 19) -gutt. Så ingen forskjell her i hus på kjønn

Dødskvalm de to første graviditetene. Fikk gutt først og tvillinggutter andre gang. Dødskvalm nå og. Sikkert en gutt til :laughing002

Kvalm begge de to forrige og fikk gutter :happy: Jeg var kvalmere med nummer 2 og tenkte at nå blir det jente. Så feil kan man tro. Nå er jeg enda kvalmere igjen..

Jeg tror kvalmen min er verre av to årsaker:
- jeg er eldre enn de andre gangene
- det blir mindre hvile nå enn med første, og med andre

om det er årsaken forklarer det i alle fall hvorfor kvalmen har blitt verre for hver gang. Ellers så tror jeg bare at det er verre. Mulig det også :hilarious:

Hyperemesis i første graviditet. Veldig kvalm uke 5-18, totalt sengeliggende fra uke 10-18. Gikk ned 15 kg. Så var det som om noen skrudde på en bryter, og ALL kvalme forsvant og jeg ble supersprek. Det var gutt.

Samme kvalme har begynt nå i uke 4-5, så blir spennende å se når jeg blir helt sengeliggende. Ekstra slitsomt nå med et barn fra før.

Personlig tror jeg kvalme har med mine hormoner og hvordan kroppen takler hormonene å gjøre, ikke så mye kjønn.

Kvalm fra uke 6 til ca uke 12-13 i begge de andre svangerskapene. Gutter begge to. Ganske likt denne gangen, men toppen kom litt tidligere enn de andre gangene.

Var kun uggen første gangen, men ikke noe som gjorde at jeg ikke klarte å spise som normalt. Fikk gutt. Synes jeg er kvalmere denne gangen, må spise en tørr kjeks eller noe på morgenen for å få det til å gå over, men spiser ellers normalt og har ingenting jeg ikke klarer å få i meg. Veldig spent på kjønn :joyful:

Var litt småkvalm første trimester sist, men aldri slik at jeg kastet opp eller var redd for det. Ble gutt. Litt mer kvalm nå, men fremdeles veldig håndterbart!

Første var jeg ikke kvalm i det hele tatt med blei jente. Med nummer 2 blei jeg ikke kvalm /dårlig før rundt uke 16-18. Kastet opp og brakk meg til ungen var ute av alt som luktet kjøtt og klarte ikke få i meg noe av det. Ble også jente. Denne gangen har eg vært små uggen og dårlig fra start

Var uggen første trimester med de to første og veldig kvalm og kastet opp første trimester med nr 3. Alle er jenter. Tredje svangerskapet var helt annerledes enn de to første, og jeg var sikker på at det måtte være gutt, men så feil kan man ta.
Er mye kvalm nå, men ikke kastet opp mer enn en gang. Ser for meg at det blir jente denne gangen også

Back
Topp