Kvalme og kjønn - en liten uhøytidelig undersøkelse

Ganske mye kvalm i 1. trimester forrige gang, fikk jente. Samme denne gangen, så blir dette blir spennende!

Ikke kvalm sist. Ikke kvalm nå, men har litt mindre matlyst denne gang :joyful: fikk gutt sist.

Hyperemesis med alle fire, men litt mindre kvalm/kom meg fortere med jenta enn med guttene:happy:

Bare kvalm fram til uke 9 sist, guttebass❤️ er 9 uker i dag, så håper det ikke er lenge før kvalmen forsvinner.. Men seaband hjelper meg veldig:)

Noen som har tatt ring testen over magen ? Har noen venninner som har gjort det, aldri vist feil kjønn på de.

Var kjempe kvalm fra uke 6-14 med datteren min, kastet opp 10 ganger om dagen, fikk kun i meg tynn saft og epler. Veldig kvalm nå også, kaster opp innimellom, men ikke i nærheten av sist. Så jeg tipper gutt nå. Min mamma kastet opp like mye med meg og var helt fin med søsteren min. Så tror egentlig ikke dette har så mye å si med kjønn:angelic:

Var veldig kvalm fra uke 6-11 - jente
Var kvalm fra uke 7-9 gutt
Var veldig kvalm fra uke 6-16 jente

Denne ganger slo kvalmen inn i uke 7 (trur jeg, litt usikker på hvor langt jeg er på vei) og er kvalm 24/7, men klarer å spise litt uten oppkast. Så tipper gutt denne gang ;)

Nr 1 ekstremt kvalm og luktesans var helt annerledes enn vanlig, alt luktet GIFT.. tannkrem osv.. Løk var helt jævlig... Og ALT inneholder nesten løk i grill sesongen.... Kjøtt luktet noe man absolutt ikke burde spise og begynte å gråte av lukten av bensin, bare fordi jeg ble så utrolig dårlig.. Var som å leve i en verden der ingen forstod hvor forferdelig ting kunne lukte og hvor kvalm og dårlig man kunne bli av å være gravid..... Da ble det GUTT!!!
Nr 2....kvalm, uggen, sulten, sliten, liten matlyst osv.... Men IKKE samme problem med luktesans og kvalmen kan ikke sammenlignes... Da ble det JENTE......
NÅ er jeg sånn dårlig som med nr. 2.....derfor tror jeg jente nå... Selvom jeg alltid har tenkt jeg hvertfall ikke får to jenter:p

Var ikke kvalm i hverken første eller andre svangerskapet. Hadde to fine graviditeter hvor jeg har i god form. Fikk jente og derretter gutt :) Dette svangerskapet har startet på samme måte, så er veldig spent!

Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm en eneste gang. Det ble en gutt.

Denne gangen kjenner jeg kvalmen komme i små bølger innimellom, ikke hver dag en gang, så ingen plagsom kvalme men adskillig mer merkbart enn forrige gang :)

Sniker fra august gruppa :)
Jeg var veldig lite kvalm. Ble litt uggen om det gikk lenge mellom mat og følte meg oppblåst, men ikke veldig mye kvalm. Fikk jente :)

Back
Topp