Kvalm?

Anili

Forelsket i forumet
Hvordan ligger dere an med kvalme? Jeg er 5+3 i dag, og ingen tegn til kvalme så langt. Husker ikke helt hvor tidlig jeg ble kvalm i mine to tidligere svangerskap (er 10 og 12 år siden), men tror jeg begynner å nærme meg den tiden. Var ekstremt kvalm med nr 2, så er veldig spent på hvordan det blir nå.

Så, har dere andre blitt kvalme ennå? Når slo kvalmen inn i tilfelle? Si gjerne hvor langt dere er på vei:p

Jeg er mellom 5+2 og 5+4 tror jeg, og har ikke merket noen kvalme enda. 1. svangerskap begynte jeg å bli uggen i uke 5 allerede, mens i forrige var det vel rundt uke 6. Så jeg venter i spenning....

Kvalm innimellom men relativt lite. Men mener å huske at den kom ikke før i uke 7 forrige gang så 2 uker igjen ;) er 5+3 i dag.

Jeg er så kvalm at jeg har lyst til å grine! Begynte da jeg var 5+6. :( hatt 3 helt jævlige dager. Klarer ikke kaste opp er bare konstant kvalm, å raper for å lette trykket! Håper på søvn i natt og en bedre dag imorra. :)

Er også 5+3 og har I kveld fått merket kvalmen... Isj! Så håper det gir seg fort :happy:

For dere som er kvalme, kom det helt plutselig?

Sist gang begynte det vel i overgang fra 5-6 uker. Er nå 4+6..
Sist så kom det som lyn fra klar himmel... Også varte det til ca uke 11

Blir kvalm når jeg er trøtt og om det går for lenge siden jeg spiste. Var slik sist svangerskap også, og da kunne jeg også våkne opp midt på natten å kaste opp. Var slik til uke 14

Er kvalm stort sett fra jeg åpner øynene til jeg legger meg... Er vel ca 7+2 i dag og har vært kvalm i halvannen uke ca. Brekker meg støtt og stadig og kasta opp for første gang i dag.

Er bare kvalm når jeg er sulten og ikke har spist på en stund. Har vært det siden før helga! Tolker det som et tegn på at jeg kan bli uheldig med kvalme etterhvert. 4+3 idag.

Er kvalm stort sett fra jeg åpner øynene til jeg legger meg... Er vel ca 7+2 i dag og har vært kvalm i halvannen uke ca. Brekker meg støtt og stadig og kasta opp for første gang i dag.
Ganske samme her også!
Vært heldagskvalm 1,5 uke ca nå, før det var det 3-5 dager hvor jeg "bare" var kveldskvalm..

Mener å huske det ga seg/roa seg ned i uke 12-14 med storebror.. :o

Ganske samme her også!
Vært heldagskvalm 1,5 uke ca nå, før det var det 3-5 dager hvor jeg "bare" var kveldskvalm..

Mener å huske det ga seg/roa seg ned i uke 12-14 med storebror.. :o
Var ikke særlig plaget med kvalme sist, kun når jeg gikk, så da bare ungikk jeg å gå mye :p så dette er en ny opplevelse for meg! Håper det gir seg fort, skal til legen på torsdag og håper på 1-2 uker sykemelding. Blir så sykt kvalm på nattevaktene.

All medlidenhet til dere som har rukket å bli kvalme, jeg vet godt hvor fælt det er:wtf: Har ingen illusjoner om at jeg skal slippe unna selv heller- får vel bare prøve å nyte dagene uten kvalme så lenge de varer:p

Jeg er kvalm. Men ikke ekstremt enda. Mener det slo til for fullt fra uke 7/8 sist.

Var ikke særlig plaget med kvalme sist, kun når jeg gikk, så da bare ungikk jeg å gå mye :p så dette er en ny opplevelse for meg! Håper det gir seg fort, skal til legen på torsdag og håper på 1-2 uker sykemelding. Blir så sykt kvalm på nattevaktene.
Føler virkelig med deg! Får håpe du får sykemelding da :)

Føler virkelig med deg! Får håpe du får sykemelding da :)
Kan ikke se for meg at det skal bli et problem, jeg er ikke den som løper ned dørene på legekontoret akkurat :p

Var ikke kvalm en dag forrige svangerskap! Men nå kom kvalmen kastet på meg uke 6!! :( eneste som hjelper er å spise..

Back
Topp