kvalm, hodepine og jobber i barnehage

Evek

Andre møte med forumet
Hei og godt nytt år alle sammen!

Jeg har ett lite problem, jeg har i noen uker slitet med ekstrem kvalme og oppkast, pluss hodepine og liten matlyst hver dag. I morgen er det jobb igjen, men jeg veit ikke om jeg klarer eller orker, jobber i en barnehage.
Men får så dårlig samvittighet av å være borte fra jobb, men innser vel egentlig at jeg må det pga formen.
Flere her som jobber i barnehage og har noen erfaringer?

Takk for svar:happy:
 
Jobber i barnehage og har slitt mye med dårlig samvittighet så fort jeg har blitt syk, bruker halve dagen på å forsvare og argumentere for meg selv hvorfor jeg har behov for å være hjemme. Teit... Men jobber med meg selv for det går bare utover en selv til sist. Føler du behov for å være hjemme så gjør du det. :)
 
Jobber også i bhg og der er det høyt tempo. Men er ikke gravid jeg da.

Kjenn på hva du klarer. Om du vil prøve så si fra til de andre at du er dårlig, og få deg noen pauser innimellom.
Om du ikke fungerer akkurat nå er det bedre for avd å få inn vikar som fungerer, og bedre for deg å ta vare på deg selv og helsen din ❤️
 
Ekstrem kvalme, oppkast og hodepine synes jeg absolutt er en gyldig grunn til å bli hjemme. Er du gravid? Da får isåfall bhg dekket vikar fra første sykemeldingsdag, sånn at man ikke må vente de to ukene :)
Jeg får også dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobben, og ikke minst når jeg ble 100% sykemeldt i slutten av november og følte jeg overlot alt «julekavet» til mine to assistenter (som heldigvis er verdens flinkeste), men er man syk, så er man syk.
Dessuten har jeg i gjennomsnitt en sykedag annethvert år, så nå når jeg er gravid så tenker jeg at det må være greit å sykemelde seg når jeg trenger det. Ingen som gir meg premie om jeg presser meg for hardt heller..
 
Takk for svar dere :happy: ja, jeg er gravid i uke 14. I juleferien så tok kvalmen seg veldig opp, og har hatt hodepine hver dag.
Og som en av dere sier, er høyt tempo i barnehage, så kvalme, oppkast og hodepine er jo ikke noe gøy da.

Må nok begynne å tenke mer på meg selv og den lille i magen, men hater at jeg fort sliter med dårlig samvittighet:(
 
Takk for svar dere :happy: ja, jeg er gravid i uke 14. I juleferien så tok kvalmen seg veldig opp, og har hatt hodepine hver dag.
Og som en av dere sier, er høyt tempo i barnehage, så kvalme, oppkast og hodepine er jo ikke noe gøy da.

Må nok begynne å tenke mer på meg selv og den lille i magen, men hater at jeg fort sliter med dårlig samvittighet:(

Med mye hodepinne ville jeg sjekket blodtrykket. Ta vare pådeg selv og lille i magen!
 
Takk for svar dere :happy: ja, jeg er gravid i uke 14. I juleferien så tok kvalmen seg veldig opp, og har hatt hodepine hver dag.
Og som en av dere sier, er høyt tempo i barnehage, så kvalme, oppkast og hodepine er jo ikke noe gøy da.

Må nok begynne å tenke mer på meg selv og den lille i magen, men hater at jeg fort sliter med dårlig samvittighet:(
Ikke vær redd for å sykmelde deg om det vedvarer.
 
Legg den dårlig samvittigheten til side og prioriterer det som er viktig. Barnet ditt og den som bærer fram barnet ditt (deg) er viktig nå ❤️
 
Husk at det er bare deg som kan ta vare på deg selv. Og det er også viktig!
 
Back
Topp