Kvaaaalm :(

Chai12

Andre møte med forumet
Unnskyld litt syteinnlegg, men nå blir jeg snart gal. :(
Det to siste dagene, har jeg ligget strekk ut og klarer såvidt å gjøre noe som helst pga kvalmen.
Har to gutter, som er helt i hundre pga jul, og det veldig vondt å ikke klare å delta på alt nå.

Kan ikke huske at jeg har vært så dårlig når jeg var gravid med de, så det er veldig uvant..
Noen tips om hva jeg kan gjøre for å dempe kvalmen? Får ikke i meg mat, foreløpig..

Sånn ellers utenom det, håper dere alle får en fin feiring ikveld - god jul:Heartbigred

Unnskyld litt syteinnlegg, men nå blir jeg snart gal. :(
Det to siste dagene, har jeg ligget strekk ut og klarer såvidt å gjøre noe som helst pga kvalmen.
Har to gutter, som er helt i hundre pga jul, og det veldig vondt å ikke klare å delta på alt nå.

Kan ikke huske at jeg har vært så dårlig når jeg var gravid med de, så det er veldig uvant..
Noen tips om hva jeg kan gjøre for å dempe kvalmen? Får ikke i meg mat, foreløpig..

Sånn ellers utenom det, håper dere alle får en fin feiring ikveld - god jul:Heartbigred

Jeg sliter også med kvalme, og begynte i dag tidlig å spy. Men det jeg gjør er å ta reisesyketabletter, det demper litt, men ikke alt. Også har jeg funnet ut at jeg må spise ofte, helst innen 3t siden forrige måltid. Jeg har ikke matlyst, men må bare presse det i meg, da det er det som hjelper mest.

God jul! Håper du får en fin feiring tiltross for dårlig form! :Heartred

Uff.. så kjedelig å være så dårlig når du har barn fra før! Jeg har klart meg greit til nå, men nå har det gått galt her:puke_r lurer på om jeg klarer å sitte oppreist til middagen!

Det som funker best på meg er seaband. Samt spise ofte. For meg funker seaband bedre enn Postafen.

Jeg er også konstant kvalm, har vært det i noen uker nå. I mitt forrige svangerskap startet kvalmen noen uker senere.
Jeg har en gutt på snart 3 år som krever sitt, så forstår du synes det er vondt å ikke kan delta på alt nå (føler akkurat det samme). :(

For kvalmen ble jeg anbefalt ingefær te (klarte ikke å drikke en kopp engang) :depressed::yuck:. Men det eneste som fungerer "litt" for meg er å spise lite men ofte. Noen dager har dagen faktisk startet med 4-5 potetgullflak . Man må bare prøve seg fram i forhold til hva man klarer å spise. Dagen i dag har bestått av å ligge på sofaen, klarer ikke noe annet . Men heldigvis bruker det å roe seg etterhvert i svangerskapet da:)

Back
Topp