KVAAAALM!!!!!

Og forresten.. Takk for gode tips, og omtanke, jenter!! :)
Er så godt å ha et sted som dette!!! :)

Har testa saftis idag - som flere her syns funker - og jeg må si at det var veldig godt! Det funka på meg også! ;) Innmari godt med noe skikkelig kaldt og friskt!!

Bra at du har blitt i bedre form:) Ikke godt nei, har selv vært kvalm i mange uker nå.
afipran hjelper heldigvis godt her, å så bruker jeg armbånd mot kvalme fra apoteket.
Spiser ellers marie kjeks innimellom måltider, men matlysten er bedre her å nå de siste 2 ukene:)

Jeg håper på å få Afipran i morgen når jeg skal til legen... Det hjalp jo når jeg gikk gravid med sønnen min - og nå før sommerferien, hvor det desverre endte i MA....

Er slitsomt å være så kvalm.... Men det går vel over! Det gikk over mellom 13.-15. uke (husker ikke helt) forrige gang..

Armbånd ja!! Det har jeg jo liggende ett eller annet... De må jeg finne!! ;)
Takk for tipset ;)

Jeg er myyye kvalmere nå enn forrige graviditet. Fyttikatta.. Spydde 4 ganger i går, og i dag har alt kommet opp igjen. Vann, mat, absolutt alt! Spydd 4 ganger i dag og. Heldigvis fikk jeg sovet noen timer i dag, lillegutt er vannkoppe-syk, så vi sov sammen i store-senga noen timer. Og da kjente jeg at kroppen var helt utmatta og skjelven siden jeg ikke hadde klart å holde på noen ting. Knakk sammen da mannen kom hjem, og bare tuta. Fikk i meg litt pasta, og det holdt seg nede i ca tre timer. Nå i kveld har jeg fått i meg to kokte poteter med smør, og det var godt. Sitter nå og spiser french feriested, det er også godt, og jeg kjenner at jeg ikke er så sliten og slapp nå. Så får håpe noen timer på jobb i morgen går greit... Ellers så ble mannen og jeg enige om at jeg kanskje må si det på jobben i morgen hvis jeg er dårlig i morgen også...

ja du burde si det på jobb nå :) fortsår ikke åssen dere klarer holde det skjult eller jeg:)
Jeg har det helt jævlig om dagen, klarer ikke gå rett, må bøye ryggen for jeg er så kvalm:( haff ser veldig mørkt på dette jeg, varte jo til ungen var ute sist:( har ikke spist ordentlig på ei uke jeg,fælt å si det, men litt trøst att vi er flere:) heheh

Enig! Det er like greit å bare si det... Da får man forståelse, og slipper å late som ingenting - for det er slitsomt det!! Jeg sa det til sjefen, og noen kolleger, på jobb i forrige uke. For den dagen kom jeg 10 min for seint, fordi jeg hang over doskåla på morran - så da syntes jeg at jeg måtte si det... Det kan jo fort skje flere ganger. Så om noen klager på at jeg er sein, vet ihvertfall sjefen hvorfor. Også er det greit at de vet hvorfor jeg må ut å lufte meg, gå på do, spise og drikke litt ganske så ofte...
Men det tar nok ikke lang tid før de andre også vet det... Er vanskelig å holde det skjult. Vil jo bare rope det ut, og juble!!! - til tross for at formen er skikkelig dårlig..

Og ja, jeg er enig i at det er en liten trøst å vite at vi er flere som er kvalme og dårlige! Vi får trøste hverandre, og gi hverandre tips og råd 
emoticon

LiljeBlomst skrev:
ja du burde si det på jobb nå :) fortsår ikke åssen dere klarer holde det skjult eller jeg:)
Jeg har det helt jævlig om dagen, klarer ikke gå rett, må bøye ryggen for jeg er så kvalm:( haff ser veldig mørkt på dette jeg, varte jo til ungen var ute sist:( har ikke spist ordentlig på ei uke jeg,fælt å si det, men litt trøst att vi er flere:) heheh

Var du kvalm SÅ lenge sist???!!! Uff... Stakkars deg... Får håpe du slipper det denne gangen da!! Har du fått noe kvalmestillende av legen din??
God bedring til deg!!!!

LykkeligMamma83 skrev:

LiljeBlomst skrev:

Var du kvalm SÅ lenge sist???!!! Uff... Stakkars deg... Får håpe du slipper det denne gangen da!! Har du fått noe kvalmestillende av legen din??
God bedring til deg!!!!

ja jeg hadde hyperemesis (ekstrem sv.skapskvalme) lå med intravenøst i uke 8 og gikk ned 10 kilo:(  Har fått afipran av legen med det er uten effekt, samme med phenergan. skal sies att de siste mnd av sv.skapet gikk det ann å leve med kvalmen, men jeg kom meg ikke i jobb igjen før etter mammaperm :)

LiljeBlomst skrev:

ja jeg hadde hyperemesis (ekstrem sv.skapskvalme) lå med intravenøst i uke 8 og gikk ned 10 kilo:(  Har fått afipran av legen med det er uten effekt, samme med phenergan. skal sies att de siste mnd av sv.skapet gikk det ann å leve med kvalmen, men jeg kom meg ikke i jobb igjen før etter mammaperm :)

uff.. Det hørtes slitsomt ut!! 

HÅPER du slipper det denne gangen! 

LykkeligMamma83 skrev:

LiljeBlomst skrev:

uff.. Det hørtes slitsomt ut!! 

HÅPER du slipper det denne gangen! 

ja får satse på det =) god bedring til oss alle:) belønningen kommer jo i juni <3

Ja, jeg sa det til min ene kollega i dag. I dag har jeg *bank i bordet* ikke kasta opp enda. Kjenner meg uggen, men levbart. Har også bestilt meg akupunkturtime til mandag, håper det kan hjelpe også. Og så ser jeg jo en skrivefeil i mitt forrige innlegg; skulle stå french fries og ikke french feriested. ;) vesentlig forskjell det ;)

Har måttet sagt det til en del jeg også nå, flere på jobb som lurer på hvorfor jeg er sykmeldt over så lang tid... Orker ikke lyge om det, for det ser jo ikke ut som jeg kommer meg på jobb med det første. Blir bare værre og værre dette :( Har doblet dosen Phenergan nå, og det hjelper litt, men begynner å bli alvorlig lei nå. Hatten av for dere som klarer å gå på jobb og ta dere av unger i tilllegg!!! Krysser for at vi snart er i super form igjen alle sammen!!!!

uff får så vondt av dere som bare kaster opp:( her er jeg bare uggen frem til ett/ to tiden, etter det blir kvalmen verre og verre, men slipper heldigvis unna oppkasten. Jeg spiser bare det jeg føler for. Ting som pleier å gå greit å spise er: ristet loff, fine knekkebrød, crispy epler og salt potetgull.

Jeg skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme når den varer 24 timer i døgnet..?! :P  Har heldigvis ikke hatt oppkast enda, men skal ingenting til før jeg brekker meg. Er ein liten utfordring av og til med ein veldig aktiv 2-åring i hus som krever mye til tider og med en mamme som helst vil ligge i fosterstilling på sofaen, hehe. Det som hjelper  meg er å spise ofte og lite..jeg kommer sikkert til å legge på meg 20 kg før jeg er halveis i svangerskapet..! :p

Tenkte jeg får oppdatere litt i denne tråden, siden det var jeg som startet den...
(Lenge siden jeg har orket å være her inne på forumet...)

Jeg har siden sist hatt 2 runder med intravenøs på sykehuset, 3 behandlinger med akupunktur - skal ha 2 til, prøvd både Postafen (som svelges) - det funket IKKE!, og Afipran (stikkpiller). Og nå begynner det å gå den rette veien... Endelig!! Men må ta 1-2 Afipran stikkpiller om dagen, om jeg skal holde ut.. Hvis ikke bare kaster jeg opp igjen... 

Legene anbefalte meg å prøve noe i stikkpilleform, siden alt jeg svelget ned kom opp igjen... Og det funker!!!

Blir bare litt skeptisk til Afipran, når det sies så mye forskjellig om det. Fastlegen har tydeligvis ingen betenkeligheter med det, mens legene jeg har vært hos på sykehuset ikke anbefaler det... Blir forvirret jeg.. Men satser på at det kun er en kort periode jeg har behov for dette. 
Har forresten også prøvd Ingefær-piller, men syns ikke det hadde noen effekt egentlig....

Hvordan går det kvalmen deres da??

Jeg må føye til at det er HELT FANTASTISK å faktisk ha LYST på mat igjen!!! OG å kjenne sultfølelsen!!! GODT!!!! :) Og håper virkelig det holder seg sånn nå... Vil virkelig ikke tilbake til sånn det var for kun noen få dager siden.... Null matlyst, alt jeg prøvde å drikke eller spise/smake på... :/, kom opp igjen, absolutt ingenting som fristet, helt uttørket og utsultet, likblek, gikk ned 7-8 kilo, utslitt.....
Må si at jeg virkelig nyter å komme meg litt på beina igjen. Er sykemeldt til og med 1.desember, så jeg har litt tid å komme meg helt igjen.. Deilig!!

godt å høre at du er litt bedre, og har funnet noe som fungerer for deg:) tok selv en afipran på fredag fordi vi skulle bort, og må si meg enig at det var utrolig deilig å kjenne sultfølelse. Hadde egentlig glemt hvordan det var:)

Takk for det! 

Ja, det er fantastisk deilig å orke å spise og drikke.. Og ikke minst, - ha LYST på mat!! ;) Kan anbefales!! 
emoticon

Back
Topp