KVAAAALM!!!!!

LykkeligMamma83

Forelsket i forumet
Idag har jeg måttet kaste inn håndkle, og ble hjemme fra jobb... På en time - mens jeg ordnet meg, og tenkte jeg skulle prøve meg på jobb - så kastet jeg opp 5 ganger... Da var det bare å gi opp, ringe legen, og få en sykemelding.

Jeg sliter veldig med å få i meg mat og drikke.. Ingenting frister! Det eneste jeg har virkelig lyst på er kebab og julebrus!!  - og gelè med vaniljesaus; noe vi faktisk hadde i kjøleskapet, og jeg akkurat har kasta i meg...! Har enda ikke gitt etter for "kebab-lysten".. Men vet ikke helt hvor lenge jeg klarer å holde meg unna det.... Men... Er det trygt å spise kebab når man er gravid??

Flere enn meg som har lyst på alt annet enn "lur" mat???  

LykkeligMamma83 skrev:
Idag har jeg måttet kaste inn håndkle, og ble hjemme fra jobb... På en time - mens jeg ordnet meg, og tenkte jeg skulle prøve meg på jobb - så kastet jeg opp 5 ganger... Da var det bare å gi opp, ringe legen, og få en sykemelding.

Jeg sliter veldig med å få i meg mat og drikke.. Ingenting frister! Det eneste jeg har virkelig lyst på er kebab og julebrus!!  - og gelè med vaniljesaus; noe vi faktisk hadde i kjøleskapet, og jeg akkurat har kasta i meg...! Har enda ikke gitt etter for "kebab-lysten".. Men vet ikke helt hvor lenge jeg klarer å holde meg unna det.... Men... Er det trygt å spise kebab når man er gravid??

Flere enn meg som har lyst på alt annet enn "lur" mat???  

Jeg har bare lyst på søppelmat.....

hehe.. Bra det er flere enn meg da!! 

Vi var på en liten kjøretur i går, og da måtte vi stoppe på bensinstasjon så jeg fikk kjøpt meg en wienerpølse i brød. Det er det eneste på over 2 uker som virkelig har vært godt!! 

Bare søppelmat som frister her også, men klarer bare en bit eller to da :( Jeg har lyst på pizza hele tiden, men det eneste jeg får i meg uten å bli styggdårlig etterpå er knekkebrød :( Begynner å bli alvorlig lei av denne kvalmen nå, tror jeg kommer til å gå inn i en heftig depresjon dersom jeg må ligge slik uke etter uke. 2 1/2 uke nå, og det blir bare værre og værre :(

Flangre skrev:
Bare søppelmat som frister her også, men klarer bare en bit eller to da :( Jeg har lyst på pizza hele tiden, men det eneste jeg får i meg uten å bli styggdårlig etterpå er knekkebrød :( Begynner å bli alvorlig lei av denne kvalmen nå, tror jeg kommer til å gå inn i en heftig depresjon dersom jeg må ligge slik uke etter uke. 2 1/2 uke nå, og det blir bare værre og værre :(

Uff ja... Det er skikkelig slitsomt å gå sånn..! Jeg blir også bare verre og verre nå.. Orker mindre og mindre.. Jeg skal til legen på onsdag, og da skal jeg spørre om å få Afipran. Det hjalp meg litt når jeg gikk gravid med gutten vår.. Håper det kan hjelpe meg nå også. 
Kanskje det hadde vært noe for deg og?

LykkeligMamma83 skrev:

Uff ja... Det er skikkelig slitsomt å gå sånn..! Jeg blir også bare verre og verre nå.. Orker mindre og mindre.. Jeg skal til legen på onsdag, og da skal jeg spørre om å få Afipran. Det hjalp meg litt når jeg gikk gravid med gutten vår.. Håper det kan hjelpe meg nå også. 
Kanskje det hadde vært noe for deg og?

Lykke til, håper det hjelper!! Oppdater etter legetimen da! Fikk ingenting av fastlegen, men fikk Phenergan av gynekolog på sykehuset. De ville ikke gi ut Afipran. Er vel litt forskjellig praksis rundt omkring. Phenergan hjalp i ca. 4 dager, men nå har det ingen effekt lenger :(

Tåler ingen lukter for tiden. Men en ting jeg kan anbefale er å spise saftis for å roe magen. Hjelper litt hos meg. Men blir ikke kvitt kvalmen heeeelt da. Så her skal fryseren fylles opp med saftis. Da får jeg ta en når kvalmen er på sitt verste ihvertfall.

har begynt å bli litt småkvalm, men er mest plagsomt med brekkningene..... Jeg går med salte lakrisdrops i lomma som jeg hiver inn når jeg kjenner meg litt kvalm, hjelper her. Forsvinner ei eske til dagen..  så kommer jeg vel snart til å springe på do da pga for mye lakris 

Ja, fy flate. Jeg er også så utrolig kvalm om dagen. Spyr et par ganger om dagen. Glad jeg bare jobber 60%, gikk bra forrige uke, men er kvalmere nå... Flaks jeg kan være hjemme med vannkoppe-syk gutt kjenner jeg...Kan ikke sykmeldes heller, så sliter litt nå ja... Føler ikke at noe hjelper heller.. :(

Kvalm gjennom dagen jeg og, men kaster heldigvis ikke opp da! Bare brekker meg.....Har kjempe lyst på godteri hele tiden nesten, det hadde jeg sist og....prøøøøøøøøøøøver å være flink, men er ikke så lett;) Håper du kan få noe for kvalmen, kjedlig å bli så dårlig at man ikke får gjort noen ting!

jeg er også kvalm, det er helt jævlig....føler jeg blir pint. Er sykmeldt og fikk afipran av legen, men det har ingen effekt. Det visste jeg jo egentlig fra sist gang :)

men dere som er kvalme, kaster alle opp????jeg klarer ikke kaste opp, for jeg har ingen ting i magen....null :(

Bare lyst på dårlig mat her også. Akkurat som sist. Salt potetgull, pasta penne med smør og masse salt på, spekeskinke. Salt lakris. Det er alt som frister. Saftis hjelper litt her også, når det topper seg. Er jeg veldig kvalm må jeg spise en saftis eller to, men jeg klarer ikke sjokolade! Så er det sjokolade på isen så tygger jeg den av og spytter ut :p  Er kjempekvalm og brekker meg flere ganger i timen, men kaster sjelden opp. Gjør ALT for å ikke kaste opp, for det er det aller verste jeg vet!

Jeg har ikke lyst på noe jeg må lage selv... Blir dårlig av å åpne kjøleskapsdøra!! Men jeg har aldri vært så dårlig at jeg må kaste opp, BANK I BORDET! Men det er mer enn nok til at en løper rundt og er uggen hele dagen...
Hadde ingen kvalme forrige svangerskap og hadde håpet jeg slapp unna denne gangen også;)

LiljeBlomst skrev:
jeg er også kvalm, det er helt jævlig....føler jeg blir pint. Er sykmeldt og fikk afipran av legen, men det har ingen effekt. Det visste jeg jo egentlig fra sist gang :)

men dere som er kvalme, kaster alle opp????jeg klarer ikke kaste opp, for jeg har ingen ting i magen....null :(

Jeg kaster heller ikke opp. Føles som jeg er på nippet hele tiden, men ... Er nok ikke stort å kaste opp uansett.

Prøv grønne epler!  jeg synes det hjalp masse forrige gang, har ikke telling på hvor mange epler det gikk med :) Mange sier også at farris og eplejuice skal hjelpe ;)

Jeg har også et merkelig sug etter julebrus.... Kvalm som et hel*** og trøtt som et uvær - vokner kl 2 hver enest natt. Det som hjelper her er noen tørre gameldagse mariekjeks... har de med meg over alt :)

Ja, jeg kaster opp... Nettopp vært og mata doskåla... For tredje gang i dag faktisk... emoticon  Men er i grunnen konstant kvalm og blir værre når jeg beveger meg.. 

Blir skikkelig kvalm hvis jeg blir sulten, men er virkelig ingenting som frister. Spiste en potet til middag i dag (vi spiser lavkarbo, så potet er egentlig ikke i vårt kosthold), og det var det eneste som faktisk smakte godt. Nå sitter jeg med en pakke med ritz-kjeks, de hjelper noe, og smaker greit. 

Skal være hjemme med syk gutt i morgen også, men onsdag må jeg nok på jobb.. Spørs hvor lenge jeg kan holde graviditeten skjult gitt... Skulle gjerne ha venta en del uker til gitt... 

Jeg er også utrolig kvalm og klarer ikke å få i meg mye mat. Det eneste jeg egentlig har lyst på er junkfood! Men det er vel bedre å spise det enn å ikke få i seg noe tenker jeg : ) så jeg har ikke dårlig samvittighet enda!

Usj! Kjenner til problemet! Her er jeg enda i permisjon, så kan ikke få noe sykemelding :( Beg i jobb 14.nov, så håper ting er bedre da. Jeg skal kunn være i jobb i 7 mnd, så må nesten klare dette :)

I morgen er det endelig tid for en tur til legen... Merker jeg er litt nervøs nå... Har ikke vært fullt så kvalm som igår.. Har spydd 3 ganger tidlig i dag, men resten av dagen, har jeg faktisk klart å få i meg litt mat og drikke - uten at det har kommet opp igjen.. Og det at det plutselig går litt lettere akkurat nå gjør meg redd.. 
Jeg hadde en MA rett før sommerferien. Kvalmen og symptomene ble ikke borte, selvom den lille ikke levde lenger, men det ble svakere, og det var lettere for meg å spise og drikke.. Helt til jeg var på sykehuset og fjernet det, da ble jeg helt "frisk" igjen...
Fælt at det å være i bittelitt bedre form, skal gjøre meg nervøs..... :(
Håper jeg kan få en tidlig UL.....

Ellers så ga jeg etter for julebrus-suget i dag. Og det var jammen digg! Det sitter! :) Også fikk jeg innmari lyst på julepølse i lefse, og det sitter det og. Godt!! 
Håper at jeg er litt bedre nå fordi jeg har spist og drukket noe jeg virkelig ville ha, og som fristet. Håper virkelig ikke at vi mister lille spire...... :(  Vet ikke om jeg takler det en gang til...

Jeg prøver å tenke positivt!!!!................

Back
Topp