Kvaaaaalme

Firstimemother

Forelsket i forumet
Noe som har hatt ekstrem kvalme uten oppkast, hva har dere gjort ???? har den følelsen at jeg ikke klarer å spise lenger men tvinger meg alltid. Og lukten av mat er ikke den beste heller i de siste dagen nå..

Postafen og B6 vitamin hjalp i 1 1/2 uke til kroppen ble vant. Nå hjelper lite, for uten om å ligge. Har ikke samme problemet når det gjelder mat, til tross for kvalme har jeg matlyst, og synes egentlig det eneste som hjelper mot kvalmen er mat. God bedring :Heartred

Jeg sliter med kvalme uten oppkast, har fått hyperemesis. Kjøpt b6 idag men har ikke klart å svelge det enda. Jeg aner ikke råd annet enn å ligge :(

Jeg har hatt hypermesis i 2 svangerskap, og har det nok nå også.. kaster sjelden opp siden jeg tvinger jeg selv til å la være, så må jeg spyr, så kommer det plutselig :p

Jeg går og suger på ifa eller annen salt lakris, det lindrer, Men bare når jeg har det i munnen, blir kvalm med en gang jeg går svelget det ned.
Synes klementin kan hjelpe litt.

Kan ikke drikke noe på tom mage, og kan ikke spise skive, spiser knekkebrød.

Det som hjelper med er å få nok søvn, men sånn som nå ble jeg vekket av ungene, så nå ligger jeg her og prøver å ikke kaste opp.. vet at lite søvn vil gjøre dagen i morgen fæl :(

Jeg prøver å spise lite men ofte. Blir mer kvalm om jeg spiser for mye/ikke spiser i det heletatt. Men, lite jeg får i meg av mat. Drikke får jeg i meg alt fra et par dl til en halv liter vann, thats it. Helt horribelt å være så kvalm!

Føler med deg. Akkurat nå ligger jeg rett ut selv:/ For min del hjelper det ikke med mat, men tror ikke det er noe bra tips ;) Jeg blir ekstra kvalm etter å ha spist. Ellers hjelper det litt med iskald drikke og frisk luft.. for noen hjelper det å spise på fryste druer, tørre/salte kjeks, syrlige ting, smakløs mat osv.

Harde, grønne, syrlige epler. Hjelper vel ikke mye på sikt men det får jeg i alle fall i meg..

Her er det å spise som hjelper... og det varierer veldig hva jeg orker å spise. Har spist knekkebrød i en uke, men nå blir jeg kvalm av det også:/Har gått over til ristet brød og får se hvor lenge det går;)
Sure ting er det som frister mest.
Vann gjør meg mer kvalm, (sur) appelsinjuice er ok! :)

Jeg har personlig effekt av seabands! Ikke sånn at det blir helt borte, men bedre... Også spiser jeg som en ulv og må drikke rikelig med vann, helst kaldt. Og må veksle med litt saft innimellom, som må være sukkerfri - merkelige greier:rolleyes: Frukt går ned på høykant, men får så sabla mye luft av det så må velge mine fruktbiter med omhu :P Også gulrøtter!! Spiser en del da, kan du si:hilarious:

Jeg blir så kvalm av å ha på meg noe som strammer... Til og med strømpebukse! :D
Måtte kjøpe meg en gravid-bukse i dag. Haha

Fant ut at så lenge jrg spiser noe det øyeblikket jeg kjenner kvalmen smyger seg frem, så kan jeg slippe unna det verste. Akkurat nå er det loff som hjelper mest.

Nå er ikke jeg plaget med kvalme (ennå?), men mener å ha lest en plass at det skulle hjelpe på kvalmen å spise proteiner!
Kan jo kanskje være verdt et forsøk for dere som sliter med det :)

Noen som blir kvalme etter de har spist? Har flere ganger blitt kvalm etter jeg har spist, har kvalme bølger utenom også, men har merket at kvalmen kommer ofte etter et måltid.

Noen som blir kvalme etter de har spist? Har flere ganger blitt kvalm etter jeg har spist, har kvalme bølger utenom også, men har merket at kvalmen kommer ofte etter et måltid.

Samme her, syns ofte det er verst etter jeg har spist.. har faktisk lite kvalme om morgenen når magen er tom.

Samme her, syns ofte det er verst etter jeg har spist.. har faktisk lite kvalme om morgenen når magen er tom.

Da er vi iallefall toxsmile5, er kvalm innimellom om morgenene også, men ikke på samme måte som etter jeg har spist.

Back
Topp