Kva trur du mini blir når han/ho vert stor?

M

Moderator Marte

Guest
Har du nokon tankar om kva barna dine kjem til å ende opp som når dei blir vaksne? :)
Kanskje du har den fødte barnehagelæraren eller dyrelegen? :D
 
18 åringen utdanner seg innen fiskeoppdrett - trodde han kom til å velge noe innen musikk og drama:p

13 åringen vil bli oppfinner, men tror han blir noe innen helse og oppvekst.

11 åringen vil bli lærer (for øyeblikket ihvertfall), men tror hun velger noe innen musikk,dans og drama.

3 åringen tror og håper jeg blir bonde.
 
3,5 år: noe som skaper mye lyd og innebærer konstant bevegelse :p
1,5 år: noe som involverer dyr

Basert på interessert per nåværende tidspunkt :)
 
Jeg har mine ønsker om en god utdannelse, gjerne høy utdanning, som det er mulig å få jobb innen. :) Kan se for meg noe innenfor militæret, helse eller vitenskap. Vil ikke ha høye forventninger og lille skal helt klart få utdanne seg innenfor det han synes er spennende, men jeg tror nok at jeg kommer til å styre ham innenfor en eller annen gren det er mulig å få jobb og leve godt av lønnen.

Husker jeg ville bli konditor, men endte opp som sykepleier :hilarious:
 
Hun på 4 mener de i barnehagen at enten blir statsminister eller skuespiller :p Jeg heller mer mot lege eller dyrlege.
Minste på 1 år klarer jeg ikke å se for meg enda, men hun er høylytt, nysgjerrig og frempå, så kanskje en politiker der ;)
 
Basehopper eller noe. Han eier ikke sperrer :p
 
Tja håper begge velger noe de er interessert av, helst høyere utdanning først.

Men de kommer nok til å utdanne seg innenfor noe med stor variasjon da de ikke klarer å konsentrere seg om det samme over lengre tid.

Akkurat nå ville jeg tippet at eldste vil utdanne seg innenfor helsesektoren og yngste innenfor noe med musikk.
 
Tja, ut fra interessen nå, så er vel melkebonde det klare valget :hilarious: håper han finner noe han trives med, enten han blir teoretiker eller praktiker
 
Tja, følger de i sine foreldres og besteforeldres fotspor blir det et eller annet innen IT. Tror ellers eldste kunne trives godt med noe i helsesektoren. Det viktige for meg er at de finner noe de trives med, uavhengig av om det krever høyere utdanning eller ikke.
 
Jeg har vel en veterinær og en skuespiller i hus. :-D De skal få lov å velge fritt, viktig at de trives med jobben sin.
 
Tipper noe innen data/IT.

Ellers så går jo ofte helseyrket i arv, men håper da hun velger noe bedre betalt og mer prissatt enn sykepleier. :p

Jeg tror hun hadde passet som lærer.
 
Sjuåringen blir kanskje noe innen omsorgsyrket. Fireåringen tipper jeg må gjøre noe som innebærer sport eller mye aktivitet :p Jeg må fortsatt jage han ned fra bordet eller be han SITTE i sofaen.
 
Jeg blir ikke klok på eldste. Det varierer mellom omsorgsyrke til advokat, skuespiller eller bare sofapotet ^^
Yngste blir vel testsmaker for sjokoladefabrikk :hilarious:
 
Eldste vil jeg tippe håndballspiller (hans drøm nå) eller noe i helsesektoren :)

Yngste blir kanskje skuespiller eller fotballspiller :)
 
Jeg antar at han blir større og mer sta :hilarious:
Men tror nok han blir bonde og overtar gården etter oss, så blir d spennende å se om han blir tømrer som pappaen sin eller sosialarbeider som mamman! Alltid spennende å se hvem vei d går!
 
Tenker det blir noe relatert til barn og unge. Barnehage, skole eller barnevern kanskje :)
 
Hun blir 4 år om ett par uker og ut ifra det hun er svært interessert i og veldig fasinert av er sykehus, leger, sykebil, sykehelikopter osv. Så hvis hun fortsetter å like det så kan det være hun kommer til å jobbe med noe innen helsevesenet når hun blir stor. ☺️

Og jeg selv skal bli sykepleier.
 
Nå vet jeg ikke hva jeg selv kommer til å ende opp med engang :angelic: studerer spes ped, men fått tilbud om sykepleien gjennom jobb, vil helst begge deler :confused:

Eldste snakker om at hun vil enten bli dyrlege eller jobbe i butikk

Mellomste aner jeg ikke, han er veldig lik på faren og faren studerte musikkproduksjon, så kanskje noe innenfor ett kreativt yrke.

Minste er veldig lik meg, så hun kan vel bli hva som helst, hun må bare bestemme seg! :joyful:
 
Basert på hva interessene hans er nå, regner jeg med at han vil leve av å spille på slurva.


(Han er 6 måneder :p )
 
Back
Topp