Kva slags kle kjøper du til barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Minste går stort sett i ull, kjøpt og hjemmestrikk. Han har og penklær, men stort sett myke og lett å bevege seg i. Eldste har en blanding av alt mulig, men går en del i treningsklær. Kjøper helst behagelige men fine klær som er lett å bruke sammen med andre plagg. Hun har og en del kjoler og skjørt til sommer og pent.

Kjøper... klær. Har kjøpt enklest mulig klær før, men nå som hun er større (snart 7 år) kan jeg fint kjøpe det som er litt finere og.

Det er mye som er viktig.

Først og fremst er det viktig at det er god passform. Ungene mine er større enn gjennomsnittet og jeg kjøper 140/146 til jenta på 6 år. Det vil da si at mange av klærne ikke er tilpassa hennes smale liv, hun må likevel ha den størrelsen siden hun er så lang.
Derfor har alle bukser strikk og knapp i livet så vi kan snøre det inn.

Dernest er det viktig med at det ikke er stygge print og grusomme mønster.

En av de viktigste tingene på bukser er at det IKKE er joggebukser. Jeg bruker dette selv hjemme, men ikke under noen omstendighet skulle mine to gått i joggebukser på skolen. Det finnes dongeri/jeans som er akkurat like mye og behagelige å gå med som joggebukser. Eldste har en joggebukse som har bruker hjemme, yngste har ikke eid en joggebukse siden hun var 2 år.

Så utseende betyr mye, og komfort betyr mest.

Praktiske og fine.
Hvite/ lyse klær er ikke praktisk til min gutt på 6 år.. Hehe

Kjøper i mørke farger, og bukser med strikk i livet. Komfortable. :)

( dingery med strikk istedet for knapper)

Komfort og at det er lett for barnet å bevege seg i de er det viktigste, men det finnes jo mange fine klær som også er praktiske heldigvis, så slipper jo å velge :)

Det må være praktisk, men en fordel om det er fint også :) Har fine klær i tillegg, men brukes sjeldnere:)

7-åringen får velge selv, da blir det middels praktisk og lite fint. :p så lenge han selv liker å bruke klærne, så får besteforeldrene bare mene at de er stygge. :)

5-åringen er litt vanskelig. Hun har mange ganger blitt lei seg for stygge kommentarer i barnehagen på at hun liker "feil" klær, men synes likevel det er vanskelig å velge den typen klær de andre liker. Der tenker jeg verken praktisk eller fint, men jobber med å finne klær hun kan like, men som også de andre barna synes er fine. Alt med frosttema er en slager, og jeg gir blaffen i om tyllskjørt egentlig ikke er beregnet på klatring.

Babyen har ikke egne meninger, og får klær som jeg synes er både praktiske og søte.:)

Funksjon er kriterium nr. 1

Mesteparten av klærne hennes kan brukes i bhg. Hun er 2 og bruker da mye myke/"college"bukser, gjerne over tynn ullstilongs (men håper det er slutt på de dagene snart!)

Har et par fine jeans og gensre/bluser, men de brukes når vi skal noe annet enn ut og leke. Det er likevel klær som er lette og ledige.

Vil jo gjerne ha noe fint, men har arva ørten kjoler i str 80-86 og ikke skjønner jeg hvilke bhg barn som kan gå i slikt

Begge deler :) Men på vinteren går varme og komfort helt klart foran :) Men nå på vår/sommer finnes det jo så mye som både er praktisk, komfortabelt og veldig fint :)

Back
Topp