Kva leggerutiner har dokker?

M

Moderator Marte

Guest
Har dokker nokon spesielle rutiner rundt legging? :)
 
Ca kl 18 serveres kveldsmaten, de bruker uhorvelig lang tid på å spise. Kan ha noe med at de får se litt på barnetv mens de spiser da :p
Rundt 18:40 går vi på badet. Skifter, pusser tenna og vasker litt med klut her og der. (de bader som regel før kveldsmaten de dagene de bader).
Deretter går vi på rommet deres, koser masse, leser et par bøker, koser masse, synger minst 10 sanger (etter "ordre" fra eldstemann), koser masse, sier natta, enda litt kos, jeg går ut, hører de prate litt sammen, blir ropt på, går inn igjen, gir vann og eeeeen siste kos, går ut, det blir stille, blir ropt på, går inn og gir en siste kos, nå er det den siste kosen, sier natta og går ut.
:hilarious:
Sånn ca :p
 
Barnetv 18.00 til 19.00, så kvelds, 19.30 på badet, leggetid 19.45 med sang og kos pluss litt prat. Etter det pleier eg ikkje komme inn på rommet, eg kan gå bort til rommet og sjå inn, sei det er natt ol. Eldste har det litt tungt, så hun kan gå ut til meg om hun trenger å prata.
 
Kveldsmat kl 18.30. Så medisiner på begge to. Nr 2 går på badet med en av oss for å pusse, bytte bleie og så legge seg. Eldste får vente litt med å legge seg. Så samme runden med eldste. Eldste skal legge seg senest kl 20. De sover på samme rom av eget ønske men er en fordel om nr 2 sover før nr 1 legger seg.
 
Kveldsmat etter barnetv på fireåringen, så kveldstell direkte etterpå. Leser litt på senga før lyset slukkes. Mens jeg legger fireåringen, gir far ettåringen kveldsmat, og tar kveldsstellet på han, før han legges for kvelden av meg når jeg er ferdig med forrige legging. Vi bytter på innimellom, men lillemann legges alltid av meg.
 
Vi har en på 1 år og 8 mndr.
Vi spiser middag ca kl 17:00, og deretter er det vaske hender og ansikt på toalettet, før litt lek, og deretter barne-tv, tannpuss, bleieskift og pysj.

Vi går inn på rommet hans og han skrur av lyset, så bort til vinduet og sier takk for i dag, litt oppsummering av dagen, og så hadet til dagen, tar ned rullegardin og trekker for gardiner. Har ham på armen bort til sengen, gir nattakos og sier natta, elsker deg, sov godt, sees i morgen.

og går ut av rommer.
 
Går på badet 1930, dusj, tannpuss og kos. To sanger eller et kort eventyr, litt prat, så er det natta-kos og «elsker deg». Bruker 30 min på dette.
Trenger ikke å gå inn etter dette med mindre det er noe ekstra, da roper han. Han er 6 år i august:).
 
Fantorangen 17:30-18:00 de dagene vi husker det. Litt kveldsmat før opp på badet og pusse og ta på pysj. Pupp på sengekanten og litt prat om dagen før hun legges i senga si.
En nattasang og litt kos så er det god natt.
 
Kjeme an på alder. Ej legg ongane kl 21.
Han største får være oppe til 22 ca.
Savna den tida ej kunne få ongane i seng til kl 19. Å ha hele kvelden for mej sjøl.
 
Spiser middag/kveldsmat (kommer an på hvor sen middagen er. Samboer kommer gjerne sent hjem fra jobb så vi spiser når han kommer).
Så går vi på badet og tar en kjapp dusj, i stua å smører med krem over hele gutten, setter på bleie og pysj, pusser tenner, så går vi på rommet. På rommet får han en flaske mme så går jeg ut. Da ligger han som regel å skravler en stund før han sovner. Pleier å være i seng mellom 19-19:30. Snart to år
 
Pusser tenner med pappa, så går vi inn og snakker litt om dagen, leser bok så legger vi oss ned og sover. Sniker meg ut når lille er sovnet. 4 år :)
 
Barne TV tid 17.30 til 18.30. Kveldsmat fra 18.30 til ca 19.00. Går på badet 19.00-19.30. Skifter bleie, ta på nattdress og pusse tenner. I seng mellom kl.19 og 20. Sier god natt og sov godt. Nattaklem:)
 
3 år. Kveldsmat og iPad på kvelden, nattinatt er en kjempefin app. Så legger han sammen iPaden selv når vi skal pusse tenner. Noen ganger bades det før tannpuss. Så senga kl. 1900-1930, der synger vi alt fra 1 til 6-7 sanger, så sier vi natta, elsker deg og går ut. Stille blir det som regel. (vi har jobbet veldig mye, og vært dedikerte og konstante for at det skal bli så «lett». Såklart er det dager her også som er utfordrende, men vi har det aldri travelt med å få alenetid, og har rutiner på hva vi gjør når det rett og slett er pyton ved leggetider. Vi har vært opptatte av at han alltid skal være trygg)
 
Last edited:
Back
Topp