Kva er den største utfordringa med ein nyfødt i hus?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Det må være søvn, men nå begynner vi å få litt rutiner så det går litt bedre :)

Her er utfordringen å dusje ! Leverer ungene i bhg og på skolen. kommer hjem, håper å dusje, men mini våkner alltid så fort jeg setter foten inn i dusjen! Og han har lite tolmodighet :-p

Den største utfordringa her må ver at ej slit me å få i mej frokost før vi har vært oppe i en 2-4 timer med prinsessa :confused:

Brystbetennelser som medfører veldig syk mamma med medfølgende vonde og såre bryster. Noe som fører til at jeg føler at jeg ikke har nok overskudd til å gi jenta mi alt og mer til.
Får meg også til å tenke MYE på om hvor mange brystbetennelser og antibiotikakurer skal jeg og jenta mi gå igjennom før det er nok...

Brystbetennelser som medfører veldig syk mamma med medfølgende vonde og såre bryster. Noe som fører til at jeg føler at jeg ikke har nok overskudd til å gi jenta mi alt og mer til.
Får meg også til å tenke MYE på om hvor mange brystbetennelser og antibiotikakurer skal jeg og jenta mi gå igjennom før det er nok...
Uff, brystbetennelse er IKKE noe godt :-( og såre bryster er heller ikke behagelig ! Jeg fikk begge deler, betennelsen kom når mini var 2 uker. Eneste jeg kan si er god bedring, og håper det går fort over ! Det som hjalp på meg mot såre bryster var å smøre dem med morsmelk, og lufttørke så mye som mulig. (Ja, det ser ikke smart ut, og man føler seg heller ikke smart) men det er det eneste som fungerte for meg! Under og Etter brystbetennelsen har jeg vært flink til å massere brystene i dusjen. massere, massere og atter massere !! Gooood bedring <3

Den største utfordringa her må ver at ej slit me å få i mej frokost før vi har vært oppe i en 2-4 timer med prinsessa :confused:

Jeg har kjøpt stokke newborn seat, og du for en ny verden! Hun kan følge med på hva jeg gjør istedenfor å sitte i en litt for stor vippestol på gulvet. Frøkna blir fortsatt litt utålmodig relativt kjapt, men om jeg er effektiv, så rekker jeg å tømme oppvaskmaskina og smøre meg mat - og hive innpå to skiver, før hun blir for utålmodig. Den koppen med te er bare å glemme. Hehe.

Jeg har kjøpt stokke newborn seat, og du for en ny verden! Hun kan følge med på hva jeg gjør istedenfor å sitte i en litt for stor vippestol på gulvet. Frøkna blir fortsatt litt utålmodig relativt kjapt, men om jeg er effektiv, så rekker jeg å tømme oppvaskmaskina og smøre meg mat - og hive innpå to skiver, før hun blir for utålmodig. Den koppen med te er bare å glemme. Hehe.
Har vurdert å kjøpe det selv, hvor gammel var hun når hun begynte å sitte i den?

Har vurdert å kjøpe det selv, hvor gammel var hun når hun begynte å sitte i den?

Hun er 5,5 uke. Fikk den denne uken. Hun vil ikke sitte så lenge enda, men rekker en kjapp middag eller litt rydding. Ser ikke ut som hun plages ihvertfall :) Sitter mye bedre i den enn i vippestolen vi har - den er hun for liten til enda.
Jeg syns dagene ble litt lettere ihvertfall, og ser ut som hun liker å følge med litt. Skulle hatt hjul på tripp trappen nå, så kunne jeg ha rullet henne rundt :P

Vi elsker vår newborn seat stokke. !!! Tror ikke det fantes når jeg fikk dem to elste barna våre. Bruker den hele tiden <3 vi har satt filtknotter under stokkestolen, så vi skyver den rundt på kjøkkenet ;-) helt fantastisk ! Toppers når vi står med kjøkkenbenken og jobber, og ved spisebordet, der er vi masse både store og små :D

Mat,dusje,rydde.. Får ikke til noen av delene kanskje en havregryn og melk. Våkner alltid når jeg legger hun ned. 5 uker hittil med turer ut jeg kan telle på en hånd. Jeg nyter ikke mat, kun en nødvendighet som sluuuukes

Få spist, ordna mæ sjøl, husarbeid. Søvn!!! Og d å komme til rett tid til lege å helsesøster når d e tidlig om morran, å lillegutt kansje ikke har sove nokka særlig om natta. Mye som e en utfordring når man e aleina. (mannen e på jobb på have 1 uke i slengen) han skal egentlig være hjemme hver kveld, men sia d e så dårlig me reke hær i nærområde må di langt avgåre :(

SEX! Punktum.. Får ikke til.
Litja har en radar på voksenkos! Vi kan kysse på kjøkkenet om hun ligger på stua og hun hikster til tvert :p
Hver gang vi prøver å legge henne for en lur slik at vi får kosa så er det klin umulig å få henne til å sove. Luringen!

Back
Topp