Kva er den største utfordringa med ein nyfødt i hus?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Uforutsigbarhet... Besøk må belage seg på å ikke se baby eller meg i det hele tatt, om hun er sulten så sitter jeg på soverommet og ammer, jeg tar henne ikke av for noenting, med mindre hun vil av selv.

Søvn.. Kjenner at kroppen fungerer dårlig når jeg ikke får sovet som før. Jeg går på reserve batterier om dagen. Men sånn er det jo :P

Bilkjøring som må skje til et bestemt tidspunkt. For det meste at storebror må hentes på skolen kl 13.15 hver dag. Alt for ofte må jeg da vekke babyen, og prøve å få henne til å spise før hun er sulten, for å unngå stopp på veien. Så sovner hun på veien, blir vekt dersom vi også skal inn i barnehagen for henting, og blir vekt ennå en gang når vi kommer hjem. Det blir urolig og plagsomt for henne, og jeg får dårlig samvittighet.

Uforutsigbarhet og søvn. Går til sengs hver kveld og aner ikke hva som venter meg det neste døgnet. Null rutiner og vanskelig å planlegge noe som helst når jeg ikke vet hvor lang tid ting tar og om jeg i det hele tatt fungerer nok til å komme meg ut av huset.

Søvn, handling og bilkjøring. Han er ikke akkurat superglad i å kjøre bil så må passe sånn at han er mett og fornøyd hvis vi skal noe som tar tid.

Søvn, og det å få tid til alt. Time det å dra ut til at hun får spist før vi drar, så det ikke blir skriking ute.
Få tid til all pumpingen, mye besøk her, og drar ikke ut puppen da..

Søvn! Å tid til storebror når lillegutt er veeeeldig glad i melk,sånn 1 gang i timen :p

Tid til storesøster, og tid til å rydde! Mannen jobber veldig ukurant, så han drar gjerne før storesøster skal hentes og kommer hjem når vi har lagt oss, så er alene med begge barna, lillebror er veldig nærmest søkende, så den tiden han ikke ligger på meg, må jeg bruke til storesøster eller å få spist og dusjet.

Spise når maten er ferdig! Nesten så vi begynner å lure på om hun våkner med vilje når vi skal spise... Sjeldent måltidene går knirkefritt..

Søvn og å følge opp rutinene til de to eldste... Er mye alene

Back
Topp