Kva drikk småen?

vestlandsjento

Gift med forumet
Har dåke andre begynt med anna å drikka enn morsmelk/mme og vatn? Me sliter med å få mme i snuppa no om dagen og ho drikk ikkje veldig masse vatn heller. Det er mange som seier me kan begynne med kumelk, men i alle bøker o.l står det fra 1 år. Kva med å drikke eplejuice o.l?

Ikkje alltid lett med ei sta lita frøken[;)]

Sliter med mme her og om dagen, men ho drikker masse vann da[:D]
Og så får ho drikki ved siden av ett av måltidene[:)]

Kanskje prøva Drikki ja[:)]

Snuppa får 2-3 flasker á 165ml mme om dagen, men til brødskiva om formiddagen, middagsmaten og tørstedrikke ellers sliter vi litt. Hun er lite begeistra for vann, har aldri vært det. Og det resulterer at hun drikker for lite og blir hard i magen. Så vi bruker den der Nestlé-juiceflasken og har en dæsj oppi vannet. Da går det ned på høykant. Men har vi ikke det så bruker jeg vanlig juice uten tilsatt sukker oppi vannet. Skal ikke så mye til før hun kjenner at det er noe annet enn rent vann. Er sikkert kjempedumt at vi gjør det, frykter at hun ikke kommer til å like vann noengang, men må jo få i henne nok væske...

vann, vann pluss litt jus oppi, mme [:D] han er veldig glad i vann[:D][:D]

sånn hadde vi det å i over en mnd..han ville nesten ikke ha mme lengre og IKKE vann. fikk kun i han flaske med mme på morgen (ca 120) og kveld (ca 120) resten av væsken fikk han igjennom maten, i grøt og i middag. tilbød han vann etter hvert måltid, men ville ikke ha, han brukte superlang tid på å like vann. Nå endelig drikker han masse masse vann.. så hold ut, det går seg til;)

Jeg ville tilbydd vann vann vann vann ofte. Ellers er det ingenting i veien for å vanne ut jus og gi det :D

mme,vann og havremelk!

Har haft det precis likadant, vi har kämpat i flera månader för o få Oliver till o dricka vatten o när jag var på väg o ge upp så helt plötsligt började han dricka mycke mer vatten, då hade han väl insett att han inte får annat(får mme också såklart, men det är han inte heller värst förtjust i längre, vill bara ha 1 flaska om dagen på 200 ml) Så mitt tips är att inte ge upp hur svårt de än verkar, de lär sig till slut, speciellt nu när det blir varmare..Annars är det smart o ha i extra vatten i allt, räcker med en matsked extra i middag o gröt o ge massa fruktpuré då de innehåller mycke vätska, o prova med o ge ur både kopp, flaska o glas för o se vilket hon gillar bäst

her e d mme og vann. får kje i hu så møje vann, men bler mer og mer [:)]
drikke like hu ikkje...

Natalie drikker 3 flasker mme (165ml) og vann av tutekopp resten av dagen... vet ikke hvor mye, men tipper 200-300 ml til sammen med vann.

Hei :)
Ser det er veldig mange som gir barna mange flasker med mme om dagen.
Helsesøster sa til meg at hun ikke skulle ha mer enn max 500ml.melk pr.døgn og det var inkludert grøten. Så her har vi vært nødt til å kutte ut flaskene,så hun får bare flaske før hun legger seg. Da drikker hun alt fra 100-180ml.
Hun får da 2 grøtmåltider om dagen. Til alle måltidene drikker hun vann eller utvannet eplejuice, så jeg er veldig fornøyd med at hun er glad i vann. Har også kjøpt ei sånn lita imsdal flaske som jeg fyller vann på,og den er veldig populær å drikke fra. (kanskje noe å prøve for dere som sliter med å få i barna vann eller annen drikke?)

Hun veier over 10 kg og er 75 cm.lang,så det ser ikke ut som at hun får for lite mat.........men blir litt forvirret når jeg ser det er så mange som gir så mye melk.

Er det min helsesøster som ikke har peiling,eller?

2-3 flasker mme med ca 180ml + babysaft blandet halvt med vann i tuttekopp og bare vann i tutekopp

ORIGINAL: lisjemor

Helsesøster sa til meg at hun ikke skulle ha mer enn max 500ml.melk pr.døgn og det var inkludert grøten. Så her har vi vært nødt til å kutte ut flaskene,så hun får bare flaske før hun legger seg. Da drikker hun alt fra 100-180ml.
Hun får da 2 grøtmåltider om dagen. Til alle måltidene drikker hun vann eller utvannet eplejuice, så jeg er veldig fornøyd med at hun er glad i vann. Har også kjøpt ei sånn lita imsdal flaske som jeg fyller vann på,og den er veldig populær å drikke fra. (kanskje noe å prøve for dere som sliter med å få i barna vann eller annen drikke?)

Hun veier over 10 kg og er 75 cm.lang,så det ser ikke ut som at hun får for lite mat.........men blir litt forvirret når jeg ser det er så mange som gir så mye melk.

Här får han också bara en flaska mme innan han lägger sig, dricker oftast hela flaskan(200 ml) hs sa till mig för ett tag sen att de inte behöver mer än 500-600 ml mme(inklusive gröten) när de börjar mer med fast föda, så jag har egentligen fått veta detsamma som dig..Vi gav han 2-3 flaskor om dagen för ett tag sen men insåg snabbt att det inte var nån vits för han vill inte ens ha så mycke, blev bara att han drack lite o lite av varje flaska så insåg att det var bättre o ge honom bara 1 flaska på kvällen o att han verkligen drack ordentligt då...

ORIGINAL: lisjemor

Tror det er mange helsesøstra som sier akkurat det samme ja[:)] Snuppa her drikker ca 500ml mme om dagen, og hadde hun fått mere hadde hun drukket mere for hun sluker det hun får. Men hun får ikke grøt for tiden, hun ble så lei at hun ikke ville spise - så nå får hun brødskive morra og kveld. Så jeg er ikke bekymret for at hun får mye melk i seg i og med at hun ikke får grøt[:)]

Bare vann og morsmelk her, han liker begge deler godt.

Her varierer vi mellom å gi vann i vanlig glass, tåteflaske og tutekopp. Virker som han syns det er stas med litt variasjon.

vann, mme, drikki, ella, juice/saft

Back
Topp