Kva drikk småen?

ORIGINAL: lisjemor

Hei :)
Ser det er veldig mange som gir barna mange flasker med mme om dagen.
Helsesøster sa til meg at hun ikke skulle ha mer enn max 500ml.melk pr.døgn og det var inkludert grøten. Så her har vi vært nødt til å kutte ut flaskene,så hun får bare flaske før hun legger seg. Da drikker hun alt fra 100-180ml.
Hun får da 2 grøtmåltider om dagen. Til alle måltidene drikker hun vann eller utvannet eplejuice, så jeg er veldig fornøyd med at hun er glad i vann. Har også kjøpt ei sånn lita imsdal flaske som jeg fyller vann på,og den er veldig populær å drikke fra. (kanskje noe å prøve for dere som sliter med å få i barna vann eller annen drikke?)

Hun veier over 10 kg og er 75 cm.lang,så det ser ikke ut som at hun får for lite mat.........men blir litt forvirret når jeg ser det er så mange som gir så mye melk.

Er det min helsesøster som ikke har peiling,eller?

nei, men det er ikke alle barna som får grøt.
min hs sa 6 dl. men vesla mi spiser maks grøt to ganger daglig, og da er det 1 dl vann jeg blander ut med. så da er det rundt 4 dl igjen..
min får ei flaske på morgenen, ca 150-200 ml, og 100 ml til lunch, og 100-150 ml til kvelden.

ORIGINAL: lisjemor

Hei :)
Ser det er veldig mange som gir barna mange flasker med mme om dagen.
Helsesøster sa til meg at hun ikke skulle ha mer enn max 500ml.melk pr.døgn og det var inkludert grøten. Så her har vi vært nødt til å kutte ut flaskene,så hun får bare flaske før hun legger seg. Da drikker hun alt fra 100-180ml.
Hun får da 2 grøtmåltider om dagen. Til alle måltidene drikker hun vann eller utvannet eplejuice, så jeg er veldig fornøyd med at hun er glad i vann. Har også kjøpt ei sånn lita imsdal flaske som jeg fyller vann på,og den er veldig populær å drikke fra. (kanskje noe å prøve for dere som sliter med å få i barna vann eller annen drikke?)

Hun veier over 10 kg og er 75 cm.lang,så det ser ikke ut som at hun får for lite mat.........men blir litt forvirret når jeg ser det er så mange som gir så mye melk.

Er det min helsesøster som ikke har peiling,eller?

Hs her sa det samme og snuppa mi får også bare en flaske i døgnet + grøt [:D] Hun drikker godt med vann til måltidene og er ikke akkurat tynn og skranten, så jeg tror hun klarer seg fint med det [:D]

Vann, utvannet juice, og ekstra lettmelk til maten..

ORIGINAL: aljoba

her drikker han mm, vann og disse nestle juice glassene. han elsker juice'n [:)]

det er de juica ella får også, hu digger de. slurper de i seg som bare det[:)]

Back
Topp