Kuttet matvarer?

Jnikki

Flørter med forumet
Kuttet dere noen matvarer når dere fant ut av graviditet?
Her er det IVF og av den grunn kuttet jeg nikotin (selvfølgelig), koffein, melk+laktose og kuttet ned på sukker. Dette for å minske innflammasjon i kroppen. Noen andre?

Har egentlig bare kutter matvarene helsenorge anbefaler :) ikke mer lakris, salami, brie, alkohol etc. Også kutta kaffe, men bare fordi jeg blir utrolig kvalm av det. Og kuttet ned på, men ikke bort, sukker. Melk og kalsiumproduktef tenker jeg er kjempeviktig for kroppen når jeg skal gro et menneske med egne bein og mine egne skal takle ny vekt på si!

Kuttet ut alt som spekemat, typ oster osv. Ingen energidrikk, mindre sukker. Mer frukt og grønt :) savner en kald monster så sykt :banghead:

Røyke og snuse har jeg aldri gjort. Alkohol er stort sett en gang i året på festival :) som nå er 3 uker etter termin så der blir ikke i 2025…. Det året med den beste musikken :)

Kuttet dere noen matvarer når dere fant ut av graviditet?
Her er det IVF og av den grunn kuttet jeg nikotin (selvfølgelig), koffein, melk+laktose og kuttet ned på sukker. Dette for å minske innflammasjon i kroppen. Noen andre?
Inflammasjon av melk? Har du laktoseintoleranse eller melkeproteinallergi? Om ikke, så er det bare tull at melkeprodukter gir inflammasjon. De har som nevnt over her veldig viktige næringsstoffer som kroppen trenger når den skal lage et helt nytt menneske :) Babyen tar det den trenger selv, men det vil gå utover dine egne lagre om du ikke får i deg nok..

Jeg ble også gravid med ivf. Eneste jeg kuttet ut var snus og alkohol + de matvarene som ikke er anbefalt som gravid på Helsenorge. Snus ca 6 uker før jeg startet behandling og alkohol litt før uttak. Ble gravid på første forsøk. Tok i tillegg folsyre i over en mnd før egguttak og Q10 i et par mnd :) Og nå får jeg ikke i meg nok fisk, så tar i tillegg omega 3 og jod

Jeg har melkeprotein intoleranse og laktose intoleranse, derfor valgte jeg bort dette. Dette er 9. gang, (5 inseminasjoner og 4 innsett) og dette er første gang jeg har kommet såpass langt i svangerskapet. Lagrene mine er ikke noe problem da jeg er klar over dette og har sjekket alt. Jeg kjenner kroppen min godt ☺️

Jeg har et meget sensitivt immunforsvar, så ønsket derfor å kutte alt som kunne gi innflammasjon i kroppen min ☺️

Har egentlig bare kutter matvarene helsenorge anbefaler :) ikke mer lakris, salami, brie, alkohol etc. Også kutta kaffe, men bare fordi jeg blir utrolig kvalm av det. Og kuttet ned på, men ikke bort, sukker. Melk og kalsiumproduktef tenker jeg er kjempeviktig for kroppen når jeg skal gro et menneske med egne bein og mine egne skal takle ny vekt på si!
Absolutt greit med melk, om man tåler det..

Kun kuttet lakris egentlig, samt kuttet ned på ingefær. Ellers er ingen av tingene man er anbefalt å unngå noe jeg vanligvis spiser uansett, så er ganske heldig der. Er veldig glad i vin da, så er vel største savnet at jeg ikke kan nyte et glass med et godt måltid - spesielt nå med julebord sesong og mange bursdager på tampen av året!

Ellers prøver jeg å kutte ned på junk og tilsatt sukker, og heller fokusere på gode og sunne råvarer. Økt mengden meieriprodukter veldig, samt fet fisk - to ting jeg vanligvis spiser lite av, da jeg rett og slett glemmer det litt (torsk spiser jeg mye fra før, og forsøker å fortsette med det). Men har vært med middelmådig suksess pga kvalmen, enkelte dager er det ingenting annet enn fiskegrateng som funker rett og slett :laughing002

Jeg har melkeprotein intoleranse og laktose intoleranse, derfor valgte jeg bort dette. Dette er 9. gang, (5 inseminasjoner og 4 innsett) og dette er første gang jeg har kommet såpass langt i svangerskapet. Lagrene mine er ikke noe problem da jeg er klar over dette og har sjekket alt. Jeg kjenner kroppen min godt ☺️

Jeg har et meget sensitivt immunforsvar, så ønsket derfor å kutte alt som kunne gi innflammasjon i kroppen min ☺️
Da er det forståelig :) Godt å høre at du følger med på verdier :) jeg håper dette er gullegget ditt som holder helt til mål :Heartred

Kuttet energidrikk, spekemat og oster. Drikker kun én kaffi per dag, og mindre brus med koffein. Hverken røyker eller snuser, så slipper heldigvis å tenke på det ;) Har holdt meg borte fra sukker siden sommeren, så det er jo egentlig fint å allerede være vandt til..

Kutter fymat dvs. mat man ikke skal spise som gravid. Er laktoseintolerant så det er ikke en del av kostholdet mitt til vanlig. Ellers ingen endringer :)

Kuttet ut koffein og all mat som anbefales at en ikke skal spise

Back
Topp