Kunne du..

Julita

Forumet er livet
Levd i et forhold med en skikkelig machomann. We r talking.. kjønnsforskjeller av typen arbeidsfordeling fra lenge før bh-brenninga begynte i fedrelandet. Kvinner har hovedansvar for hus, hjem og barn, menn tjener $$ og ellers er fritatt for huslige og familiære "plikter"? '
Er dere for 100% likestilling på alle arenaer?
Sier skjev arbeidsfordeling noe om manglende respekt for partneren, eller?
Undergraver en seg selv og mangler selvrespekt om en er i et forhold med en macho?

Ikke engang om dere hadde plenty av $$, hushjelp og nanny [8|][:D]

Nei, kunne ikke dt. Men skal love deg at vi diskuterer det veldig ofte. Føler ofte at det er sånn her i heimen, men det gidd jeg ikke.

nope!!

nope.....tror jeg ville blitt dypt ulykkelig av et sånt forhold [8D]

Bare så det er sagt, [:)], så mener jeg ikke en sånn småsadistisk manneterrorist som bare slenger beina opp på bordet og åpner en øl mens han ser på fotballkamp og kjefter på kjerringa for at barna bråker [8|][:)]
Bare tenkte.. vi er jo veldig fittstim og 1000% likestilling her i Norden, og sånn er det jo ikke overalt da.. Så.. Jeg vet ikke helt, i mitt hode, er det forskjell på mann og kvinne.. Ikke sånn at kvinner nødv. er "flinkere" eller "mindre flinke" til noe.. og sier ikke at machosismen er noe jeg er for.. Bare vet ikke hvor imot jeg er liksom[:)]

ORIGINAL: Hormonella Olsen

nope. her er det litt for mye Girl Power!![:D]

*knis
Spicegirls sååååå ødela Girl Power for meg altså [:D][:D]

jeg skulle gjerne vært hjemmeværende og tatt meg av barn og hjem mens han jobbet jeg, men tror nok det må til i dagens samfunn at begge jobber egentlig. eller..det MÅ kanskje ikke til, men det koster å ha den standarden vi lever med idag og samtidig ha familie! jeg kunne IKKE hatt en mann som "ellers gjorde som han ville"! har heldigvis en kjærlig og forståelsesfull mann:) jeg elsker å styre på hjemme i huset da, så hvis han tjente nok så ville jeg vært hjemmeværende husmor[:)]

og vi har felles økonomi, og jeg er den som betaler regninger og sånn, så det hadde ikke blitt snakk om "lommepenger" liksom:)

ORIGINAL: Godhjerta

Jeg tror jeg skulle klart det, hvis kjærligheta var stor nok.
Det er jo nesten sånn jeg lever i dag det. [:D][;)]
Mannen jobber, og jeg steller hus og barn.[:)]

Samme her...Prøver å jekke ned sambo litt innimellom. Han tror ord som søvn,fritid og pengebruk bare er forbeholdt han[:@]

ORIGINAL: Mrs J.

He-he-he.Absolutt ikke.Hadde nok ikke holdt ut 1 dag engang[:D]

ORIGINAL: Oktober07

ORIGINAL: Julita

Levd i et forhold med en skikkelig machomann. We r talking.. kjønnsforskjeller av typen arbeidsfordeling fra lenge før bh-brenninga begynte i fedrelandet. Kvinner har hovedansvar for hus, hjem og barn, menn tjener $$ og gjør stortsett ellers som han vil?

Ja hvis: man elsker hverandre og  kjønnsfordelingen innebærer respekt tross forskjellen og at mannen også skal bistå kvinnen og beskytte henne. Og så må mannen "betale" kvinnen for den jobben hun gjør...

Dere vet det jenter og gutter at om man er gift og har en slik arbeidsfordeling at en jobber ute og tjener penger og en tar seg av huset, så har den som er hjemme (og gjør jobben sin selvsagt) krav på penger fra den andre parten som er lønnet??? dette skal da gå til den hjemmeværende som f.eks. sminke, klær, smykker, jente tur på byen... altså personlig... Dette står det om i et hefte som heter "økonomi mellom ektefeller" tror jeg... man får det i hverfall på offentlige steder som sosialkonor, har sett det et annet sted men husker ikke hvor.... var i en offentlig bygning i hverfall... jo service kontoret eller hvordan det skrives...

Men hvet ikke hvordan den biten er hvis man ikke er gift...

Hm, interessant [8|]. Det visste jeg ikke [:D] 

ORIGINAL: Mrs J.

He-he-he.Absolutt ikke.Hadde nok ikke holdt ut 1 dag engang[:D]

Er oppdratt for mye etter rødstrømpeprinsipper til å takle det, tror jeg.
Mannen har litt machotendenser, og jeg har nok blitt langt mykere og rundere i kantene etter at vi ble sammen, men det er et veldig langt skritt derfra og til det scenarioet som her beskrives.
I vårt hjem er det jeg som er finansminister: Jeg tjener pengene, jeg avgjør om vi har råd til store innkjøp, jeg betaler alle regninger...
Mannen derimot er veldig mye flinkere til å BRUKE penger. [:D]

Kommer sikkert til å endre seg en del nå når jeg blir gående hjemme, men er fast bestemt på at ting skal deles, det skal ikke være "du har jo bare vært hjemme hele dagen, hvorfor står ikke middagen min på bordet?". Da blir det eksplosjon, ja, med eller uten hormoner!

Heldigvis har mannen masse myke verdier, er glad i kos og matlaging og alt slikt, så tror nok vi skal klare oss sånn nogenlunde. [:)]

ORIGINAL: dÅllface©

kommer an på hvor mye lommepenger jeg hadde fått..
hadde jeg fått nok lommepenger hadde jeg ansatt hushjelp og funnet på noe annet gøy når han var på jobb [;)]

fnis*
well put [:)]

Aldri!

heeeeeeel no!

Back
Topp