Kunne du tilgitt utroskap?

Vet ikke selv. Umiddelbart mener jeg at jeg ville slått opp, men har aldri vært i situasjonen så er vanskelig å vite. Har jo nulltoleranse . Men det jeg ikke forstår , og som kanskje noen vil utdype. Flere sier at de har satt barn til verden sammen og har et felles ansvar ovenfor barna og derfor muligens vil kjempe for familien. Mitt spørsmål blir da: hadde ikke mannen det ansvaret for disse felles barna og å kjempe for denne familien da han tok skrittet og var utro?

Mannen hadde selvfølgelig også hatt et ansvar - men om han gjorde noe slikt fratar ikke det meg ansvaret jeg føler for oss som familie.
Jeg mener man som par har et felles ansvar for å iallefall se sammen på hva som er og ikke er gjennomførbart etter et svik. Det betyr ikke at alt skal tilgis, men det betyr heller ikke at noen går på hue og ræva ut døra. En mellomting og et forsøk på å kommunisere seg gjennom situasjonen er det jeg ville ønsket.

Jeg er mer sjokkert over hvor mange som sier de ville gått med en gang. Hvis man har barn og hus og et liv sammen er det ikke bare å gå ut døra.
Jeg har selv vært utro (ikke noe jeg er stolt over) så jeg vet at man kan gjøre dumme ting uten at det behøver å ødelegge forholdet.

Hvis alt annet er bra i forholdet, så synes jeg et ligg i fylla er en bagatell.
Jeg har aldri vært utro, eller opplevd at partneren er det så det blir jo litt gjetning. Grunnen til at jeg ville gått/hivet han ut med en gang er at jeg aldri kunne langt det bak meg. Det ville blitt tatt opp i hver krangel, og jeg hadde nok ikke stolt på han om han skulle ut med gutta på pub igjen. Og det er verken rettferdig oven for han eller barnet om jeg ikke klarer å legge det bak meg.

Jeg kan ikke se at et ligg i fylla er en bagatell, selv om forholdet er perfekt. Men det er også fordi jeg mener at om man har et ligg på fylla så er ikke forholdet perfekt. Den ene parten kan sikkert oppleve det som perfekt, men den andre må på et eller annet plan være ulykkelig om den er utro.

Mannen hadde selvfølgelig også hatt et ansvar - men om han gjorde noe slikt fratar ikke det meg ansvaret jeg føler for oss som familie.
Jeg mener man som par har et felles ansvar for å iallefall se sammen på hva som er og ikke er gjennomførbart etter et svik. Det betyr ikke at alt skal tilgis, men det betyr heller ikke at noen går på hue og ræva ut døra. En mellomting og et forsøk på å kommunisere seg gjennom situasjonen er det jeg ville ønsket.

Hadde du klart å opprette tillit til han igjen tror du? (Jeg mener at forsøker man videre bør man ikke bruke det som har vært mot den andre i tide og utide og det er der jeg tror jeg ville hatt problemer med å klare meg ;)

Tror jeg hadde hatt ganske vanskelig for å tilgi noe sånt.. men det er umulig å si før man sitter i situasjonen.. ☺ hadde det vært en engangsgreie så kanskje.. men hadde det vært et forhold tviler jeg på at jeg kunne tilgitt det.. ☺

Hadde du klart å opprette tillit til han igjen tror du? (Jeg mener at forsøker man videre bør man ikke bruke det som har vært mot den andre i tide og utide og det er der jeg tror jeg ville hatt problemer med å klare meg ;)
Man må selvsagt ikke ta det opp ved enhver krangel, det går ikkr bra.

Det må man jo, ellers er det lite poeng i å prøve på nytt...

Vel vi har en familie som jeg ville kjempet for, og jeg ville prøvd å jobbe forbi det. Men om det hadde gått vet jeg jo ikke. Tror det hadde vært lettere å tilgi en tabbe på fylla enn hvis han hadde et forhold bak mi rygg,

Feil? Ramlet han over damen uten å ville det selv? Tok han ikke valget selv med å gå å ha sex med noen andre?
Mye jeg kan tilgi, utroskap er ikke en av de. Det er ikke en feil i mine øyne det er et grusomt svik jeg aldri noen gang kunne tilgitt, går mannen å er utro mot meg så valgte han bort familien sin i det sekundet han tok valget ;)
Selvsagt tar man det valget selv, det betyr ikkr at jeg ikke kunne tilgitt det.
Så for meg hadde valget vært lett:)
For meg er det en feil og alle kan gjøre feil!

Selvsagt tar man det valget selv, det betyr ikkr at jeg ikke kunne tilgitt det.
Så for meg hadde valget vært lett:)
For meg er det en feil og alle kan gjøre feil!

Det er noen feil man ikke kan gjøre i vårt forhold, det er å slå barna, slå meg, ha sex med andre. Tre utilgivelige ting jeg aldri hadde tilgitt han. Gjør han dette så vet han hvor døren er, og alle kan ikke gjøre slike feil. Blir egentlig litt overrasket over at noen ser på utroskap på denne måten som en feil, men burde jo ikke det. Er jo flere som har åpent forhold også, går på swingers og godtar ting jeg aldri kunne ha godtatt. Godt vi er forskjellige :D

Det er noen feil man ikke kan gjøre i vårt forhold, det er å slå barna, slå meg, ha sex med andre. Tre utilgivelige ting jeg aldri hadde tilgitt han. Gjør han dette så vet han hvor døren er, og alle kan ikke gjøre slike feil. Blir egentlig litt overrasket over at noen ser på utroskap på denne måten som en feil, men burde jo ikke det. Er jo flere som har åpent forhold også, går på swingers og godtar ting jeg aldri kunne ha godtatt. Godt vi er forskjellige :D[/QUote
Å jeg overraskes over at man oppløser familien pga det, jeg er glad vi i denne familien kan klare å se forbi en feil og ordne opp så ja det er jamen bra man er forskjellige:)

Jeg er verdt mer enn ett så stort svik, og jeg ofrer ikke livet mitt på en mann som ikke bryr seg om meg. Og jeg mener at er man utro så driter man hvor mye man sårer den andre partneren sin.
Jeg har ett liv, jeg kan dø i morgen og da bruker ikke jeg det livet på en drittsekk som har hjertet til å såre meg på denne måten. Helt sikker på at barna mine ville støttet meg i den avgjørelsen når de ble store nok til å forstå :)

Jeg er verdt mer enn ett så stort svik, og jeg ofrer ikke livet mitt på en mann som ikke bryr seg om meg. Og jeg mener at er man utro så driter man hvor mye man sårer den andre partneren sin.
Jeg har ett liv, jeg kan dø i morgen og da bruker ikke jeg det livet på en drittsekk som har hjertet til å såre meg på denne måten. Helt sikker på at barna mine ville støttet meg i den avgjørelsen når de ble store nok til å forstå :)
Å jeg er jeg ganske så sikker på at mitt barn er mer glad for at vi er sammen ;) jeg hadde uansett aldri fortalt mitt barn om en av oss var utro ..
Å selv om man er dum.den ene gangen så er man ikke en drittsekk resten av livet så man kan ha et veldig bra liv etter en sånn feil.

Men vi blir nok aldri enige så det er vel egentlig ikke vits å fortsette diskusjonen.

Å jeg er jeg ganske så sikker på at mitt barn er mer glad for at vi er sammen ;) jeg hadde uansett aldri fortalt mitt barn om en av oss var utro ..
Å selv om man er dum.den ene gangen så er man ikke en drittsekk resten av livet så man kan ha et veldig bra liv etter en sånn feil.

Men vi blir nok aldri enige så det er vel egentlig ikke vits å fortsette diskusjonen.
Jeg er helt enig at man ikke er en drittsekk resten av livet fordi man var utro, eller har gjort andre feil/dumme/sårende ting :) så spørsmålet er vel om man klarer å legge det bak seg, og det vet man ikke før man er der.

Jeg er helt enig at man ikke er en drittsekk resten av livet fordi man var utro, eller har gjort andre feil/dumme/sårende ting :) så spørsmålet er vel om man klarer å legge det bak seg, og det vet man ikke før man er der.
Nei det gjør man ikke

Jeg tror ikke barn har godt av å vokse opp i ett forhold der en av partene ikke har det bra. Og om ikke utroskap er legitim grunn til å gå så er jo ingenting grunn nok.
Min kjærlighet til mannen forsvinner om min mann går å har sex med andre kvinner.
Nei, man er kanskje ikke en drittsekk resten av livet, men man er en drittsekk om man har sex med en annen kvinne. Jeg vil gjøre alt i min makt til å samarbeide godt sammen om barna, men vi vil ikke være kjærester og en familie lenger.
Hadde aldri klart å tatt på han igjen.
Heldigvis er jeg og min mann enig om dette, han hadde også gått på dagen om jeg var utro.
Nei vi blir ikke enig, og heldigvis trenger man ikke å være enige i alt ;)

Vet ikke selv. Umiddelbart mener jeg at jeg ville slått opp, men har aldri vært i situasjonen så er vanskelig å vite. Har jo nulltoleranse . Men det jeg ikke forstår , og som kanskje noen vil utdype. Flere sier at de har satt barn til verden sammen og har et felles ansvar ovenfor barna og derfor muligens vil kjempe for familien. Mitt spørsmål blir da: hadde ikke mannen det ansvaret for disse felles barna og å kjempe for denne familien da han tok skrittet og var utro?

Jo, det er klart! Det er derfor jeg tenker at omstendighetene har noe å si. Uansett er det snakk om et brudd på tilliten oss i mellom og det vil garantert svekke limet i familien i starten. Likevel tror jeg - i noen tilfeller -at forholdet kan styrkes og reddes. At den ene satte sin integritet på spill og sviktet sin del av familieansvaret er trist, men jeg personlig mener at stoltheten muligens bør vike noe hvis det man har sammen er verdt å kjempe for. Hvorvidt det er det må være opp til hver enkelt å selv vurdere.

Jeg klarte som nevnt ikke å komme over det da eksen var utro, men det jeg og min nåværende mann har er uvurderlig for meg (og forhåpentligvis for ham), så jeg liker å tro jeg hadde gitt det et forsøk både for
barna og oss som kjærester. Hadde utroskapen foregått systematisk over tid hadde det unektelig stilt seg noe annerledes enn et engangstilfelle der han selv hadde fortalt det og oppriktig angret.

Jeg tror ikke barn har godt av å vokse opp i ett forhold der en av partene ikke har det bra. Og om ikke utroskap er legitim grunn til å gå så er jo ingenting grunn nok.
Min kjærlighet til mannen forsvinner om min mann går å har sex med andre kvinner.
Nei, man er kanskje ikke en drittsekk resten av livet, men man er en drittsekk om man har sex med en annen kvinne. Jeg vil gjøre alt i min makt til å samarbeide godt sammen om barna, men vi vil ikke være kjærester og en familie lenger.
Hadde aldri klart å tatt på han igjen.
Heldigvis er jeg og min mann enig om dette, han hadde også gått på dagen om jeg var utro.
Nei vi blir ikke enig, og heldigvis trenger man ikke å være enige i alt ;)
men man kan ha det bra altså, vi har det hvertfall veldig bra sammen selv om en av oss var utro. Vi hadde det ikke bra den perioden men klarte å få det veldig bra etterpå! Så vi et glad vi ga det et forsøk. Ingen av oss mister kjærligheten pga en feil å godt er det:)
Å det kan hende du som mange andre hadde endret syn på det om du kom i den situasjonen; )

Her i heimen var vi nemlig også veldig påståelig på at om en var utro så var det kroken på døren, heldigvis endret det seg.

Back
Topp