Kunne du blitt sammen med en mann som ikke har kontakt med barna sine?

Jeg har selv en far som stakk, og har flere venner som ikke har kontakt med faren sin. Og det er en grunn! De mannfolka er ikke pålitelige og ikke verdt å samle på!
Noen skriver at det kommer ann på årsak, f.eks. en psyko ex... men alle fedre har rett på samvær med barna sine med mindre det er kriminelle årsaker til at de skal la være, så den kjøper jeg ikke... det handler om vilje og kjærlighet til barnet, og det bør prioriteres før at man ikke orker et anstrengt forhold til moren...

Det finnes dog mange mange menn der ute som har mye kontakt med barna sine, men som likevel ikke er gode fedre, dessverre...

Det er tydelig at du, på tross av din bakgrunn, ikke aner hva du snakker om.

Kjip situasjon for mannen din, men han burde kanskje beskyttet seg da han valgte ons. Jeg hadde uansett ikke involvert meg med en mann som hadde rotet seg borti noe sånn, mye pga at jeg ikke gidder "ekser" eller dine, mine og våre barn. Synes synd på unger som har søsken overalt og to hjem.

Seriøst?!? Eg er skilsmissebarn, og eg og mine brødre fekk det mykje bedre når foreldra mine gjekk frå kvarandre. Me opplevde ingen krangling og dei begge to vart lykkeligere med ny partner.
Eg synes eg er veldig heldig som har ei mor og ein far, ei bonusmor og bonusfar. I tillegg er eg kjempe heldig som har fått 3 bonusbrødre og 2 bonussøstre!
Eg ser fordelen mine barn av at dei har så mange besteforeldre, tanter og onklar som virkelig elskar dei og stiller opp på alle måtar! ❤️

Mine barn har ei bonussøster og eg har ei bonusdatter, så eg veit korleis det er å vera i den eine og den andre situasjonen.

Eg synes synd i barn som har foreldre som er saman BERRE pga barna! Det er ikkje sunt for fem flate øre!

Så, du kan heller bruka energien din på å synes synd i nokon andre. For eg og mine søsken, heile som bonus, har det veldig bra med slik situasjonen er i dag.

Last edited:
Det er tydelig at mange føler seg truffet her inne som går så til angrep så fort noen mener noe annet. Det er ikke måte på alt som er galt med meg, men hva med alle dere her inne som har satt dere i diverse situasjoner som går på bekostning av barna? En pappa her og en pappa der. Halvsøsken her og stesøsken der. Et hjem her og et hjem der..
Så i dine øyne kan ikke jeg/bør ikke jeg få flere barn da? Jeg er alenemor til min sønn. Siden faren hans viste seg å være den han var, så kan ikke jeg møte en ny mann og få flere barn pga da får sønnen min (halv)søsken og en stefar? Ja. Det er logisk du.

Og jeg synes synd på barn med foreldre med smalt syn på virkeligheten, og som tillater seg å mene det ene og andre uten å kjenne til fakta :)

Hun mente også i et innlegg her at det er tryggest å få barn med hvit mann. Fordi hennes tidligere kjærste som var utlending maste om giftemål og barn, så det gadd hun ikke og gikk fra han. Nå har denne utenlandske mannen fått barn med en annen dame og stukket av med ungen, etter hennes forklaring... Så hun mener det er tryggest å få barn med hvit mann, fordi det er for mange sånne utlendinger som hennes ex... Du sa smalt syn, ikke sant? Signerer den!

Mye mulig jeg er trangsynt fordi jeg ikke er i den situasjonen at jeg får unger med flere menn, som i tillegg ikke stiller opp. Hva med å bli kjent med den du får unge med slik at du vet at han stiller opp hvis forholdet ikke varer?

Det er tydelig at mange føler seg truffet her inne som går så til angrep så fort noen mener noe annet. Det er ikke måte på alt som er galt med meg, men hva med alle dere her inne som har satt dere i diverse situasjoner som går på bekostning av barna? En pappa her og en pappa der. Halvsøsken her og stesøsken der. Et hjem her og et hjem der..

Kjære deg, jeg ser nå hvor lite hyggelig du er i kommentarer. Og du mener, og synes så mye om andres liv. Du er perfekt du da, eller? Du treffer utrolig mange med uttalelsene dine. Fokuser på din egen mann, som du sier at du ikke er forelsket i, og er hjerneskadet og dum.. Få barn med han du, det er et sjakktrekk!

Ikke skriv og ha så mye meninger om ting du ikke burde mene så mye om.

Du har mange fordommer må jeg si..fordommer mot utlendinger og skillsmissebarn, hva mer?

Kjære deg, jeg ser nå hvor lite hyggelig du er i kommentarer. Og du mener, og synes så mye om andres liv. Du er perfekt du da, eller? Du treffer utrolig mange med uttalelsene dine. Fokuser på din egen mann, som du sier at du ikke er forelsket i, og er hjerneskadet og dum.. Få barn med han du, det er et sjakktrekk!

Ikke skriv og ha så mye meninger om ting du ikke burde mene så mye om.

Du har mange fordommer må jeg si..fordommer mot utlendinger og skillsmissebarn, hva mer?
Wow, tenk å sitte oppe hele natten for å finne innlegg skrevet av meg og faktisk skrive at jeg ikke burde ha meninger som ikke passer deg.

Hun mente også i et innlegg her at det er tryggest å få barn med hvit mann. Fordi hennes tidligere kjærste som var utlending maste om giftemål og barn, så det gadd hun ikke og gikk fra han. Nå har denne utenlandske mannen fått barn med en annen dame og stukket av med ungen, etter hennes forklaring... Så hun mener det er tryggest å få barn med hvit mann, fordi det er for mange sånne utlendinger som hennes ex... Du sa smalt syn, ikke sant? Signerer den!
Hvor står det at jeg har skrevet at han må være hvit?

Seriøst?
Kommer ikke til å legge ut hele historien her, men min mann kjemper nå mot en tidligere one night stand for å få lov til å se barnet sitt, hun sitter med full foreldrerett og styrer skuta hvilken retning hun vil. Utdyper ikke mer da jeg tross alt ikke kan vite hvem som leser her, men om en av de to ikke er å samle på er det virkelig ikke min mann.

Forferdelig trist Håper virkelig han vinner frem og får treffe barnet sitt.

Jeg synes det er vanskelig å ta stilling til den typen problemstillinger; det er jo så sjelden svart/hvitt.

Dersom jeg innledet et forhold til en mann som etter hvert betrodde meg at han var far til et barn han ikke hadde kontakt med, så hadde jeg selvfølgelig fokusert på detaljene rundt det. Jeg er imidlertid uenig i at det nødvendigvis sier noe om ham som menneske; det er ikke alltid det er fars valg å ikke være involvert i barnets oppvekst.

Hvis det kom frem, og det på et tidlig tidspunkt, at han rett og slett ikke var interessert hadde jeg hatt reservasjoner, men jeg synes det er litt trist at det ofte automatisk antas at det er mannens feil dersom far og barn ikke har kontakt. Ja, i flere tilfeller er det slik, men det vet man jo ikke på forhånd.

Hei. Kikar berre innom for å minne dykk litt på å tenkje over kva de skriv her inne :-) Siterer frå forumreglane:

"Bruk nettvett!
Vi ønsker å legge til rette for en saklig debatt på forumet og ber alle bruke fornuft og god folkeskikk. Vær omtenksom overfor dine meddebattanter. Bak ethvert kallenavn sitter det et menneske som fortjener å bli behandlet med respekt, selv om man er uenige om sak. Diskuter gjerne sak så fillene fyker, men unngå å gå til usaklige personangrep. Også i bloggene/bildegalleriene oppfordrer vi alle til å være saklige. Bloggene er lesbare for alle. Alle brukere har muligheten til å rapportere innlegg som strider mot forumreglene. Vi oppfordrer dere til å gi forumledelsen beskjed dersom dere oppdager innlegg som bryter reglene"

Tenker det sier noe om personen. Tenker årsaken til dette er viktigere enn å dømme mannen..

Nei, kunne i utgangspunktet ikke det. Er det vanskelig med mor, så kjemper man vel for barna sine?! Hvis man ikke gjør det er det kanskje noe mer som ligger til grunn for at man ikke får ha samvær..

Nei. Tror jeg hadde styrt unna.

Jeg har en barnefar som ikke har noe kontakt med ungen sin og vet alt han sier om meg feks uten å si noe om hva han har gjort :rolleyes: så om en hadde kommet og sagt at det var barnemorens skyld så hadde jeg vært skeptisk til det på bakgrunn av min erfaring med eksen min som påstår det ene og det andre for at han ikke skal se så ille ut for å ikke ha kontakt.

Trudde du var ferdig med den diskusjonen :-P :-D huff da :-P

Du bryr deg svært lite at hun faktisk sa senere på et innlegg hva hun egentlig... Men det har vist ikke noe å si...

Eg er uenige i det hun skrev her inne men eg vet om flere som er enige i det hun skriver.. å si så mye stygt til en person er ikke greit altså..!!!

Last edited:
Back
Topp