Kunne du blitt sammen med en mann som ikke har kontakt med barna sine?

Jeg er klar over at det ikke alltid er like lett å vet noen kjemper i.årevis men da vet man jo at de har prøvd og prøvd tenker jeg

Ja, det er jo derfor man gjør det, for å vite at man gjorde alt man kunne. Skal ikke være noe uprøvd når det kommer til ungene.

Synes det er trist å se hvordan det tenkes (generelt, ikke myntet mot deg) i denne tråden, lite innsikt hos enkelte tror jeg.

Ja, det er jo derfor man gjør det, for å vite at man gjorde alt man kunne. Skal ikke være noe uprøvd når det kommer til ungene.

Synes det er trist å se hvordan det tenkes (generelt, ikke myntet mot deg) i denne tråden, lite innsikt hos enkelte tror jeg.
Det må være en ufattelig kjip situasjon å være i,kjenner en som har vært i samme situasjon og vet jo at noen bare vil være vanskelig

Det kommer ann på omstendighetene, men etter å ha gjort den bommerten en gang. Og nå sitter her med en uten pappa, så skal det vel mye til for at jeg skal kunne klare det...

Nå hadde jeg neppe blitt sammen med en mann som har barn fra før, da jeg ikke er noe glad i andre barn. Men om han skulle ha vært verdens mest fantastiske mann og det hadde vært aktuelt, ville det kommet an på årsak.

Seriøst?
Kommer ikke til å legge ut hele historien her, men min mann kjemper nå mot en tidligere one night stand for å få lov til å se barnet sitt, hun sitter med full foreldrerett og styrer skuta hvilken retning hun vil. Utdyper ikke mer da jeg tross alt ikke kan vite hvem som leser her, men om en av de to ikke er å samle på er det virkelig ikke min mann.
Kjip situasjon for mannen din, men han burde kanskje beskyttet seg da han valgte ons. Jeg hadde uansett ikke involvert meg med en mann som hadde rotet seg borti noe sånn, mye pga at jeg ikke gidder "ekser" eller dine, mine og våre barn. Synes synd på unger som har søsken overalt og to hjem.

Kjip situasjon for mannen din, men han burde kanskje beskyttet seg da han valgte ons. Jeg hadde uansett ikke involvert meg med en mann som hadde rotet seg borti noe sånn, mye pga at jeg ikke gidder "ekser" eller dine, mine og våre barn. Synes synd på unger som har søsken overalt og to hjem.
Og jeg synes synd på barn med foreldre med smalt syn på virkeligheten, og som tillater seg å mene det ene og andre uten å kjenne til fakta :-)

Du vet at prevensjon ikke er 100% sikkert å st uhell derfor kan skje?

Da er det virkelig synd på mine barn, ikke har de samme far og minste kommer aldri til å ha noe med faren å gjøre. Kjenner jeg er veldig glad for at en med et slik syn ikke vil ha en mann med barn fra før. Da slipper de hvertfall en som er så trangsynt.

Wow!! Jeg er virkelig målløs!

Da er det virkelig synd på mine barn, ikke har de samme far og minste kommer aldri til å ha noe med faren å gjøre. Kjenner jeg er veldig glad for at en med et slik syn ikke vil ha en mann med barn fra før. Da slipper de hvertfall en som er så trangsynt.
Mye mulig jeg er trangsynt fordi jeg ikke er i den situasjonen at jeg får unger med flere menn, som i tillegg ikke stiller opp. Hva med å bli kjent med den du får unge med slik at du vet at han stiller opp hvis forholdet ikke varer?

Mye mulig jeg er trangsynt fordi jeg ikke er i den situasjonen at jeg får unger med flere menn, som i tillegg ikke stiller opp. Hva med å bli kjent med den du får unge med slik at du vet at han stiller opp hvis forholdet ikke varer?
Folk kan endre seg ,man kan være kjærester i flere år,planlegge barn men plutswlig finner han ut at han ikke vil være pappa likevel.

Uansett hvor mye man trur man kjenner noen så kan ting forandre seg. Jeg våknet ikke opp en dag og fant ut at jeg skulle ha barn med en jeg ikke skulle leve med resten av livet med, for så å mange år senere få barn med en som ikke ønsker noe kontakt.. men nå ble det nå engang sånn, og jeg velger å gjøre det beste ut av det og gi barna mine et godt liv og lære de å ikke dømme andre mennesker for man vet ikke hvorfor ting er blitt som de har blitt!

Wow! Den var korttenkt gitt. Folk forandrer seg og kan skjule mye. Du er ikke trangsynt fordi du ikke får unger med flere menn, men fordi du tydeligvis ikke evner å se lenger enn din egen nesetipp.

Wow! Den var korttenkt gitt. Folk forandrer seg og kan skjule mye. Du er ikke trangsynt fordi du ikke får unger med flere menn, men fordi du tydeligvis ikke evner å se lenger enn din egen nesetipp.
Det er tydelig at mange føler seg truffet her inne som går så til angrep så fort noen mener noe annet. Det er ikke måte på alt som er galt med meg, men hva med alle dere her inne som har satt dere i diverse situasjoner som går på bekostning av barna? En pappa her og en pappa der. Halvsøsken her og stesøsken der. Et hjem her og et hjem der..

Det er tydelig at mange føler seg truffet her inne som går så til angrep så fort noen mener noe annet. Det er ikke måte på alt som er galt med meg, men hva med alle dere her inne som har satt dere i diverse situasjoner som går på bekostning av barna? En pappa her og en pappa der. Halvsøsken her og stesøsken der. Et hjem her og et hjem der..
Kommer vel helt an på hvordan man formulerer seg det :) er vel ingen som i utgangspunktet ønsker en pappa her og en pappa der, flere halvsøsken og flere hjem. Men poenget er at det ikke er alltid like lett å forutsi. Mange forhold overlever ikke barnets første leveår fordi det kanskje viste seg å være mer krevende enn man trodde, det betyr ikke at det var noe man kunne forutsi.

Er vel ingen som bevisst setter seg i en slik situasjon, er vel det folk her prøver å si. Men det virker som du tror det.

Last edited:
Jeg har selv en far som stakk, og har flere venner som ikke har kontakt med faren sin. Og det er en grunn! De mannfolka er ikke pålitelige og ikke verdt å samle på!
Noen skriver at det kommer ann på årsak, f.eks. en psyko ex... men alle fedre har rett på samvær med barna sine med mindre det er kriminelle årsaker til at de skal la være, så den kjøper jeg ikke... det handler om vilje og kjærlighet til barnet, og det bør prioriteres før at man ikke orker et anstrengt forhold til moren...

Det finnes dog mange mange menn der ute som har mye kontakt med barna sine, men som likevel ikke er gode fedre, dessverre...

Kjenner også en pappa som ikke har kontakt med sitt førstefødte barn. De var unge, hun var besatt av tanken på å få barn (usikkert om han visste hvor ille det var). Hun lurte han i forhold til prevensjon. Han beskyttet seg som best han kunne. Allikevel ble hun gravid - han var klar hele veien på at han ikke ville ha barn. Han gjorde det slutt og har ingen kontakt med sitt barn eller moren. Helt ærlig kan jeg ikke bebreide han for det.

Back
Topp