@Augustspire @SommerSolsikke
Jeg holder på å bli fullstendig gal. Ingen tegn på abort, stort sett bare de samme strekk-smertene og vanlige små ilingene i korsryggen, og er trøtt, kvalm og ømme bryster. Men det er vel vanlig ved MA.
Greia er at både jordmor og legen finner plommesekk, men ikke foster/fostersekk. Jordmor mente hun kanskje så antydning til fosteranlegg, som hun mente da hadde gått til grunne. Legen mener at jeg, utifra ultralydbildene, kan være 2-3 uker kortere på vei enn jeg sier jeg er. Men det skal ikke være fysisk mulig. Jeg målte eggløsning med tre ulike metoder, som alle sa 14. februar. Vi hadde siste samleie like før midnatt 14.februar. Jeg testet knallpositivt 1.mars.
Etter legens mening skal jeg da ha blitt gravid like før/samtidig eller faktisk etter at jeg testet positivt. Sædceller lever i 5, absolutt maksimalt 7, dager. Så selv om jeg skulle ha sluppet et egg til senere så går ikke matematikken opp.
Jeg hadde hcg på 7000 på dag 23, 18000 på dag 27, 26000 på dag 31 og 72000 på dag 42. Legen mener det er ok stigning, jeg mener det er for lite, og tror hcg har peaket men er på vei ned. Men leser at hcg uansett kan stige under MA.