Kun plommesekk uke 6+6

Ser ut som dette ender i en MA... ultralyd i dag, og jordmor kunne ikke se noe foster.
Andre med erfaring her?
Med forrige var jeg 7+4 og fikk se foster med bankende hjerte...
Vet du med sikkerhet at du er 6+6?
Én uke avvik så kan det være litt tidlig ennå? Innvendig eller utvendig ultralyd?:)

Hei,
Hadde noe lignende med førstemann. Var på ultralyd uke 6+2, og så kun plommesekken. Dro tilbake 2 uker senere, og da var det en liten spire der. Håper det ordner seg for deg ❤️

Ja er helt sikker. Innvendig ultralyd etter hun prøvde utvendig først...
Da skjønner jeg bekymringen. Men som hun over meg sier, kan være man plutselig ser noe om én uke:)

Håper min erfaring kan gi litt håp i situasjonen, da jeg akkurat har vært gjennom det samme. (litt lang historie, men regner med detaljer er ønskelige nå)

Fra ca. 4+2 har jeg hatt noen små blødninger, ca. Hver 5-6 dag. Små (typ en spiseskje), men med friskt blod. Naturlig nok blir man da bekymret, og jeg dro til legen. Han var ikke så bekymret, så han ville ikke gjøre noe mer med det. Jeg bestilte derfor en UL til 6+3 hos privat ultralydjordmor for å sjekke at alt faktisk var bra. På tiden for UL hadde jeg hatt fire blødninger.

Da jeg kom på UL så jordmoren kun en tom fostersekk (ikke plommesekk eller noe). Først utvendig, deretter innvendig UL. Hun var da ganske bastant på at jeg hadde vært gravid, men at jeg hadde hatt en SA. Det ble tatt en blodprøve for å måle HCG, men hun sa ikke noe om oppfølging videre.

Jeg var da selvfølgelig ganske knust, og dro til fastlegen to dager senere. Jeg tok en ny blodprøve for HCG-måling, og ble henvist til gynekolog. Første HCG-resultat var 23600, neste 26000. Fikk siste svar fredag, og spurte legen om det ikke var litt lav stigning. Han var enig, og sa jeg kunne komme tilbake over helgen for en ny prøve. Tok blodprøve mandag (denne uken) som ga 45000. Legen sa at det var fin stigning og at det kunne bety at jeg fortsatt var gravid.

Timen hos gynekolog hadde jeg i dag ved 8+0. Vi var forberedt på at det skulle bekreftes tom fostersekk og legges en plan for videre abort. Men på dagens UL fikk vi se en liten krabat med bankende hjerte som beveget på seg, og vi fikk høre hjertelyd. En ganske så mye hyggeligere opplevelse enn hva vi forventet! Jeg ble likt med mine beregninger målt til 8+0 i dag, så jeg var helt klart 6+3 ved første UL.

Gynekologen sa at min livmor var litt bakovervendt, og det kunne det gjøre det vanskelig å se. Jeg ser at flere har skrevet det på forum når de ikke har sett fosteret tidlig, men jeg var ikke klar over at det var tilfelle for min del.

Det er selvfølgelig ingen garanti for at det samme er tilfelle for deg, men etter å ha vært igjennom den samme frykten så nylig, så sender jeg litt styrke og litt håp om at det samme skjer for deg!

Ser ut som dette ender i en MA/BO... ultralyd i dag, og jordmor kunne ikke se noe foster.
Andre med erfaring her?
Med forrige var jeg 7+4 og fikk se foster med bankende hjerte...
Jeg vet at noen få fager har veldig mye å si. Jordmor ville ikke gjøre ultralydundersøkelse på meg før uke 7+0. Da hun mente at man fort ikke kunne se et foster enda. Håper det er det samme i ditt tilfelle ❤️

Jeg vet at noen få fager har veldig mye å si. Jordmor ville ikke gjøre ultralydundersøkelse på meg før uke 7+0. Da hun mente at man fort ikke kunne se et foster enda. Håper det er det samme i ditt tilfelle ❤️
Ja d va d i mitt tilfelle. Eller ho sa ikke at den va tom, kunne kanskje se en prikk men måtte tilbake igjen i uke 7. da var æ i uke 5 kanskje( 4+5/6), og i går va æ til ake og d har skjedd mye der ja.

Jeg var på tidlig ultralyd med første, fikk beskjed om at det var spontan abort, men skulle på kontroll en uke senere da så vi lille med bankende hjerte :Heartred Fikk beskjed om at det så ut som det befruktede egget hadde gått i dvale, og termin ble satt tilbake 2 uker. Vet ikke hvordan det fungerer, men jenta mi er idag 6år:happy: Krysser fingrene for at dere ser noe på neste ultralyd:Heartred

Nå et det 5 dager siden medisinsk abort, og det går bra. Jeg trodde at aborten stoppet opp da jeg blødde kun moderat og ikke hadde noen smerter, men etter sjekk på sykehus så hadde det komt ut. Så har vært heldig med at jeg har hatt det smertefritt... klar for å lage ny baby nå:)
Masse lykke til ♥️ håper det klaffer for dere snart!

Nå et det 5 dager siden medisinsk abort, og det går bra. Jeg trodde at aborten stoppet opp da jeg blødde kun moderat og ikke hadde noen smerter, men etter sjekk på sykehus så hadde det komt ut. Så har vært heldig med at jeg har hatt det smertefritt... klar for å lage ny baby nå:)
Lykke til!
Håper det sitter en ny spire snart

Back
Topp