Kul under armen

Hermine

Gift med forumet
I går morges når jeg dusjet merket jeg at det var litt ømt under armen. På kvelden kjente jeg det igjen, og vi lokaliserte en liten kul i armhulen - på størrelse med en ert tror jeg. Litt øm når jeg tar på. Ikke noe hyggelig med kuler der! Nå skal jeg dusje, og kommer til å ta en skikkelig undersøkelse nå.. Gruer meg! Skal heldigvis på ultralyd kl 12, og skal få legen til å se på den. Huff!
Skal holde dere oppdatert.
Husk å sjekke bryster og armhuler for kuler, jenter! Bedre å være føre var.

Ja, det er viktig! Mest sannsynlig en kjertel eller fettkul, men ikke noe hyggelig å finne sånne kuler. Lykke til med UL og legebesøk. Krysser fingrene for at det er en uskyldig liten kul.

Jeg har også en slik kul , har hatt det før også. Fikk beskjed om at det var en betent eller inngrodd hårsekk som ofte kommer i forbindelse med barbering. Tror ikke du trenger å bekjymre deg :) men er jo greit å forhøre seg med lege når man først er der :)

Godt at du får det sjekket så fort, selv om det er størst sjangs for at den er ufarlig. Er det ikke omtrent 9 av 10 kuler som er godartede? Sikkert mer for gravide som har større sjangs for at det er en hormon-påvirket melkekjertel.

Krysser fingrene, for sikkerhets skyld.

Det er relativt normalt med sånne kuler under graviditet, men det er greit å sjekke likevel. Masse lykke til på ul idag! :-)

Her er vidunderet vårt! Ser litt skummel ut på bildet, men alt var i skjønneste orden:-) 6,5 cm og jeg er 12 uker i morgen. Vi kunne se to streker som mest sannsynlig er kjønnslepper, så mulig dette er en jente! Åh, det er så fantastisk!
Kulen skulle jeg ikke bekymre meg for. Han kjente på den og mente det var en kjertel, det er visst helt normalt under graviditet. Puhh! Er så lettet nå, at jeg føler meg nesten sliten.. Det er en påkjenning å bekymre seg sånn.
ImageUploadedByBV Forum1432467822.731526.jpg

Gratulere igjen! Det er en fantastisk opplevelse! :-)
Det er så utrolig at fostre måler så forskjellige fra hverandre. Vårt målte 5.8 cm og jeg var 12+0. Derfor legen mente at det sikreste termin er faktisk ved ul rundt 7-8 uker.

Back
Topp