Kul i brystet

Theeri

Betatt av forumet
Og en under armen. [emoji58] noen andre som har sånn? Ammer fult. Og han ligger nesten konstant til puppen. Men mulig jeg ikke får tømt de skikkelig. For de er steinharde veldig ofte.
Bør jeg pumpe ut helt kanskje eller produserer de bare enda mere da tro... [emoji85]

Antagelig en tett melkegang. Gi kulen lett masasje ved neste amming, og «stryk den ut» av puppen. Kan gjøres i dusjenogså etter å va varmet opp området var varmt vann.
Går du den ikke bort burde du oppsøke lege og få den sjekket.

Hadde masse av det med førstemann. Hadde så mye melk og rakk aldri å tømme helt.
Mitt tips er å ikke pumpe, men gi baby til far/medmor, ta deg en varm dusj og masser brystene og få løst opp i "knutene". Men hvis du vil pumpe, ikke pump mer enn at du akkurat får bort sprengen så ikke puppene overproduserer.

Men dette er bare mine forslag. Om kulene ikke lar seg fjerne ved melking/amming ville jeg fått en lege til å se på dem at det ikke er noe skumle greier.

Når mine var steinharde masserte jeg de litt, og pumpa det værste. Gikk fort over hos meg da [emoji4]

Tusen takk for gode tips [emoji173] da skal jeg prøve massere litt pumpe bittelitt ved spreng bare. Han spiser hele tiden nesten men sovner ofte v puppen så blir lissom aldri "tømt".. dem under armen derimot er jeg litt engstelig for... hvorfor kul der liksom?? [emoji85]

Tusen takk for gode tips [emoji173] da skal jeg prøve massere litt pumpe bittelitt ved spreng bare. Han spiser hele tiden nesten men sovner ofte v puppen så blir lissom aldri "tømt".. dem under armen derimot er jeg litt engstelig for... hvorfor kul der liksom?? [emoji85]

Hoven lymfeknute kanskje? Isåfall så er det ufarlig. Ta deg en tur til legen om den ikke forsvinner ila noen uker, evt ta det på seksukers kontrollen [emoji4]

*sniker* Jeg har melkekjertler under armene. Allerede nå i uke 16 kommer det hvitaktig væske hvis jeg klemmer hardt på dem. Har hatt det i alle svangerskap, og i den første ammeperioden har jeg ofte vært hoven og øm der.

Høres veldig ut som sånn jeg hadde det i starten. Hvor gammel er babyen din? Har du fått sjekket babyens sugetak?
Jeg ammet i timesvis med feil teknikk, og brystene ble bare større, hardere og vondere og fikk store kuler. Så fikk jeg litt veiledning med teknikk, og det var utrolig små grep som skulle til for å løsne problemene.
Prøv å hold baby våken under amming, og koble fra hvis han/hun sovner. Så slipper du å slite ut brystvortene dine på kosesutting.

Fikk tips fra jm om å amme i det hun kalte tvilling-grep, ved jevne mellomrom. Altså la babyen ligge under armen din med beina bakover mens du ammer, om du skjønner hva jeg prøver å forklare. Dette skulle tømme melkegangene på siden av puppene bedre da det er underkjeven til babyen som jobber for å tømme best.

Høres veldig ut som sånn jeg hadde det i starten. Hvor gammel er babyen din? Har du fått sjekket babyens sugetak?
Jeg ammet i timesvis med feil teknikk, og brystene ble bare større, hardere og vondere og fikk store kuler. Så fikk jeg litt veiledning med teknikk, og det var utrolig små grep som skulle til for å løsne problemene.
Prøv å hold baby våken under amming, og koble fra hvis han/hun sovner. Så slipper du å slite ut brystvortene dine på kosesutting.
Fikk prøvd ut litt forskjellige teknikker og nå tar han brystet helt perfekt. Kulene har begynt å forsvinne. Jeg masserte i tillegg i varmt dusj så jeg tror dette bare var tette melkeganger. Han er nå 7 dager så var nok bare i førsten forhåpentligvis. Nå går ammingen som en drøm. [emoji7] [emoji108]

Fikk tips fra jm om å amme i det hun kalte tvilling-grep, ved jevne mellomrom. Altså la babyen ligge under armen din med beina bakover mens du ammer, om du skjønner hva jeg prøver å forklare. Dette skulle tømme melkegangene på siden av puppene bedre da det er underkjeven til babyen som jobber for å tømme best.
Da skal jeg prøve på dette også. Kulene er på vei bort nå så forhåpentligvis var dette bare tette melkeganger [emoji4]

Back
Topp