KUB test

Skravlan

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Ja da var blodprøven tatt og ultralyden er om 2,5 uker. Da er jeg godt over 13 uker, men det var visst helt normalt, så... Kjennner jeg gruer meg til resultatet. Noen flere her som er igang med KUB, eller kanskje har tatt NIPT privat?

Sendt inn blodprøver privat på NIPT igår. Er veldig spent. Svar om 8-12 dager... Tiden går sakte når man venter på noe så viktig.

Har sendt blodprøven for NIPT for litt over ei uke siden. Antar jeg får svar i morgen eller mandag, kanskje.. :)

Sendt inn blodprøver privat på NIPT igår. Er veldig spent. Svar om 8-12 dager... Tiden går sakte når man venter på noe så viktig.
Så enig. Om detcer noe galt med kub'en får jeg nipt, men det ligger jo mange uker frem i tid. Skulle ønske jeg fikk svar før jeg var 14 uker påvei...

Jeg skal også ta KUB, blodprøve i morgen og ultralyd 29.mars. Da er jeg 12+5. Fikk valget om jeg ville gå rett på fostervannsprøve, men det var ikke før uke 15, og det synes jeg var litt lenge å gå, i tilfelle det blir funnet avvik.

Har tatt NIPT privat. Den har ankommet USA nå, så regner med jeg får svar om en ukes tid.

Masse lykke til med resultatet. Det går nok veldig fint:happy:

Håper det ♥️ Veldig spent. Håper på svar i morgen, men kan være det ikke blir før mandag-tirsdag. :)

Har tatt blodprøven til kub-test, og skal ta ultralyd nå til onsdag, altså 17 mars. Da er jeg 12+3. Syns det er trasig å måtte ta denne ul alene, uten å kunne ha med partner.

Tok blodprøven til KUB i forrigårs(onsdag) ultralyden er på tirsdag 16. Rdgner med jeg får svar på dagen da om alt står greit til der inne. Ellers tror jeg jeg får et lite anfall!! Har fullstendig angst for tiden, ikke noe sterke symptomer utenom lavt blodtrykk og ekstrem trøtthet. Kjenner jeg krisemaksimerer om MA og alt mulig nå! Har hørt hjertelyden på hjemmedoppler men klarer ikke å slutte å engste meg for at det er min egen puls jeg hører? Er det mulig?

Jeg tok privat nipt på mandag, så regner med å få svar i løpet av neste uke.

Lykke til alle dere som venter på svar:Heartpink

Tok blodprøven til KUB i forrigårs(onsdag) ultralyden er på tirsdag 16. Rdgner med jeg får svar på dagen da om alt står greit til der inne. Ellers tror jeg jeg får et lite anfall!! Har fullstendig angst for tiden, ikke noe sterke symptomer utenom lavt blodtrykk og ekstrem trøtthet. Kjenner jeg krisemaksimerer om MA og alt mulig nå! Har hørt hjertelyden på hjemmedoppler men klarer ikke å slutte å engste meg for at det er min egen puls jeg hører? Er det mulig?

Din egen puls slår i 60-100 i minuttet, alt etter hvor stressa du er eller så.
Fosterets puls slår gjerne 150+. Høres ut som et lite tog. :) Så, hvis du hører en sakte puls, har du nok ikke funnet babyens.. Men, det er HELT normalt å ikke finne så tidlig som man er nå. Spesielt når man ikke er trent på det.
Det er heller ikke unormalt at symptomene letter i disse ukene (uke 10-14), og for noen avtar nesten alt av symptomer etter første trimester. :)

Fosterets puls slår gjerne 150+. Høres ut som et lite tog. :) Så, hvis du hører en sakte puls, har du nok ikke funnet babyens.. Men, det er HELT normalt å ikke finne så tidlig som man er nå. Spesielt når man ikke er trent på det.
Det er heller ikke unormalt at symptomene letter i disse ukene (uke 10-14), og for noen avtar nesten alt av symptomer etter første trimester. :)
Da jeg brukte doppler første svangerskap tenkte jeg på pacman faktisk :hilarious: Du må si i fra når du får svar på nipt testen! Da får du vite kjønn også, sant?

Da jeg brukte doppler første svangerskap tenkte jeg på pacman faktisk :hilarious: Du må si i fra når du får svar på nipt testen! Da får du vite kjønn også, sant?

Pacman, ja! Haha. :P lenge siden jeg har spilt..
Min spire høres helt og holdent ut som et tog :P

Ja, får vite alt.. o.o Er en MULIGHET for svar i dag, siden den ankom dem på mandag. Men mest sannsynlig blir det mandag/tirsdag.

Pacman, ja! Haha. :p lenge siden jeg har spilt..
Min spire høres helt og holdent ut som et tog :p

Ja, får vite alt.. o.o Er en MULIGHET for svar i dag, siden den ankom dem på mandag. Men mest sannsynlig blir det mandag/tirsdag.
Krysser fingrene for at du får svaret i dag! :p Kjedelig å måtte vente til over helgen :yuck:

Veldig klar over alt dette. Jeg har fra før veldig lavt blodtrykk. Stressa blir man likevel! Når man er 38 og blitt gravid i første prøveperiode naturlig venter man litt på at «the other shoe drops»
Teller sekunder til tirsdag når jeg forhåpentlig får se et sunt foster på ul.

Har tatt blodprøven til kub-test, og skal ta ultralyd nå til onsdag, altså 17 mars. Da er jeg 12+3. Syns det er trasig å måtte ta denne ul alene, uten å kunne ha med partner.
Enig, føler på det samme! Du får oppdatere hvordan det foregikk. Skal ikke på min før jeg er 13+5!

Jeg skal også ta KUB, blodprøve i morgen og ultralyd 29.mars. Da er jeg 12+5. Fikk valget om jeg ville gå rett på fostervannsprøve, men det var ikke før uke 15, og det synes jeg var litt lenge å gå, i tilfelle det blir funnet avvik.
Har min ultralyd samme dag som deg:nailbiting:

Back
Topp