KUB test

Får man innkalling til blodprøven?
Jeg var på legetime i uke 7, siden jeg er 37 år nå og ønsket å få kub-test. Legen sendte henvendelse til sykehuset, og jeg er innkalt til tidlig ultralyd når jeg er 11+5, men det stod ingen ting der om blodprøve?

Jeg var på legetime i uke 7, siden jeg er 37 år nå og ønsket å få kub-test. Legen sendte henvendelse til sykehuset, og jeg er innkalt til tidlig ultralyd når jeg er 11+5, men det stod ingen ting der om blodprøve?
Hvor er du innkalt til tidlig UL?

Blir du 38 før termin? Om ikke kan det desverre hende han kun har henvist deg tidlig ul. Ville ringt og hørt. Kub test er en duoprøve hvor blodprøve og ul tilsammen sier noe om risiko for trisomi. Ultralyden tas ikke hos vanlig gynekolog, men hos en spesialist på medisinsk genetikk slik jeg forstod det. Jeg skal på riksen.

De aller fleste babyer fødes friske. Tenk på det:Heartblue
Ja heldigvis har du rett i det. Frykter bare å måtte stå ovenfor et ubehagelig valg når jeg er så langt på vei.

Det er min store angst oppi alt dette også. Et tungt og muligens traumatisk valg om fosteret ikke er levedyktig.

Det har jeg full forståelse for. Er litt i samme båt, venter på svar på NIPT. Skulle det vise seg å være syke fostre vet jeg ikke hvordan vi reagerer... forferdelig å gå sånn å vente. Forhåpentligvis går det bra for oss alle sammen her:love7

Back
Topp