Kroppen vår

LallaC

Glad i forumet
Junilykke2018
Hvordan går det med kroppene til folk her, etter svangerskap og bæring og byssing i ett år? Her har senebetennelsen i armen (fra mange års kontorjobb) gått videre over i skulder og rygg, bekkenet er stølt etter å ha liggi i spenn på siden og amma i 11 måneder, og knærne er vonde av samme grunn i tillegg bæring og gynging.

Mye av dette overrasker meg som førstegangsmamma. Trodde liksom vondtene skulle gå over etter svangerskapet, men kroppen min har nesten blitt mer belasta etterpå.

Flere som har rare "plager"?

Jeg merker at kroppen er litt sliten og slapp, også har jeg senebetennelse i hånda pga bæring av baby men utenom det føler jeg kroppen er som før:)

Nja hvor starter man :p utseende
Messing: strekkmerkene er heldigvis ikke sååå synlige, men magen ble slapp med løshud og puppene som i utgangspunktet var stramme silikonpupper er gamle sokker etter 11 mnd med amming :p!

Ellers har jeg ofte senebetennelse i håndledd og fikk prolaps i ryggen av all byssingen :p

Kroppen føles gammel! Vonde kne og ein meir deigete kropp. Kan vel også komme av at eg blei 30 i vår, men mykje har med svangerskapet og tida etter..

Har egentlig ikke så mange plager, har jo strekkmerker og litt henge mage :) men den kan jeg gjøre noe med, her er det bare snakk om vilje :p
Har aldri vært noe glad i trening :p
(Motivasjon mottas med stor takk)

Eneste var at jeg fikk litt vondt i ryggen av å henge over senga så det slutta jeg med :p

Hm... :D Noen strekkmerker her og der. Hengepupper (eller det som er igjen etter dem, hehe). Hengemage. Vond rygg. Lekkert! :D

Kroppen er gitt oss til å brukes. Ungene og mannen min er kjempeglad i MEG. Alt var verdt det. Og det er det viktigste! ;)

Jeg antar at du vil høre om plager, ikke skavanker ;)

Jeg har alltid hatt vond rygg-nakke-skuldrer før. Men etter kolikk og bæring på en tung unge har det virkelig eskalert. Spesielt da jeg kom tilbake til jobb. Jeg kontaktet kiropraktor, og har gått 4 ganger. Kan virkelig anbefale det :)

Har hatt ganske vondt i nakken etter ubekvem liggestilling :p begynner heldigvis å bedre seg da jeg får ligge i fred nå ;) ellers er vel ikke bekkenmuskulaturen slik som før. Stort sett har det gått fint :) nå når jeg er ferdig med amming også er liksom kroppen komt tilbake til sitt gamle jeg.

Skriver under på alt her :p Vond rygg og nakke, dårlig bekken, stor mage, hengepupper, generelt tjukkere, tynt hår....

Kroppen min og meg er blitt uvenner etter fødselen.
Sliter som en makk med lavt stoffskifte som ble utløst, og det har vært et sant mareritt gjennom hele permisjonen.
Aldri vært så syk som i denne perioden :-(

Jeg har fått et halvt nummer større føtter og bredere hofte, litt mer hud.. Men hallo, det skulle da bare mangle at man merket at kroppen har produsert to barn :)

Var tilbake til normalen før jeg ble gravid igjen, så nå er jeg bare gravid.
Men merket ingen plager før det, og håper det blir slik etter denne og

Back
Topp