kroppen etter 30 Ibux og paracett? *OPPDATERT*

ORIGINAL: nancy drew

oj det er ikke sundt... får lyst å skremme deg fra å gjøre slikt igjen så derfor informerer jeg deg at høyere doser en 2400mg ibux i døgnet gir økt fare for hjerteinfarkt og hjerneslag...

Du er langt over det terapautiske vinduet altså og høere doser har faktisk ingen virkning på kroppen som smertestillende... Det går kun ut over andre organ som lever, hjerte osv

Synes veldig synd på deg med tannverk, men er ikke verd å risikere helsa for... da ville jeg heller punget ut 650kr... Har du prøvd å ha dentofix rett på tanna... Kanskje det funker?

Nei det har jeg ikke prøvd... Vet ikke helt hvilken tann som er vond heller, for det verker i alle tenna på høyre side.... [:-]

ORIGINAL: BlåBobler

oj det er ikke sundt... får lyst å skremme deg fra å gjøre slikt igjen så derfor informerer jeg deg at høyere doser en 2400mg ibux i døgnet gir økt fare for hjerteinfarkt og hjerneslag...

Du er langt over det terapautiske vinduet altså og høere doser har faktisk ingen virkning på kroppen som smertestillende... Det går kun ut over andre organ som lever, hjerte osv

Synes veldig synd på deg med tannverk, men er ikke verd å risikere helsa for... da ville jeg heller punget ut 650kr... Har du prøvd å ha dentofix rett på tanna... Kanskje det funker?

Nei det har jeg ikke prøvd... Vet ikke helt hvilken tann som er vond heller, for det verker i alle tenna på høyre side.... [:-]

Da hadde jeg bare øst litt på[8D]... prøvde det på meg selv før jeg ga det til småen og følte meg helt nummen i tannkjøttet så vil tro det vil ha noe effekt... I tillegg behandler du lokalt og det er mye sunnere for hele kroppen

Da hadde jeg bare øst litt på[8D]... prøvde det på meg selv før jeg ga det til småen og følte meg helt nummen i tannkjøttet så vil tro det vil ha noe effekt... I tillegg behandler du lokalt og det er mye sunnere for hele kroppen

Dentofix går jo bare på tannkjøttet?
Tannverk sitter jo i nervene inni tannen, tror ikke dentofix kommer gjennom til dem

ORIGINAL: *Smula*

Dentofix går jo bare på tannkjøttet?
Tannverk sitter jo i nervene inni tannen, tror ikke dentofix kommer gjennom til dem

Tenkte det ikke skadet å prøve det i steden for å knaske tabeletter... Kan jo muligens gi litt virkning... skalder i hverfall ikke å prøve tenker jeg

Det tror jeg er flere tabletter enn jeg har spist i hele mitt liv..[:-]
Hvis du har tannverk funker det med og ta en ibux og en paracet sammen.

Uff.. kan du ikke ringe til fastlegen din å fa ham/henne til å skrive ut noe paralgin forte til deg?
Funka her i hvertfall[:)]

ORIGINAL: FF

Har de ikke timer for akuttpasienter?

Slutt å ta tabeletter. Det går på levra og nyrene, overdose kan gi veldig langvarige plager.

noen her som skrev her at man dør hvis man tar en pakke paracet på rappen, men det er bare tull. Uheldig for leveren over tid.

jeg håper de fleste av de tbl var ibux g ikke aracet... overdose av paracet er faktisk livsfarlig... kan føre til leversvikt og i alvorlige tilfeller døden... (ja, jeg vet faktisk om slike tilfeller)  Legene er skam-streng på paracet mengde pga leveren......

Jeg har tannverk [:(] Lå våken i hele natt og hadde ikke klart å jobbe i dag uten en haug med tabletter.

Fant nettopp ut at jeg har tatt 29 tabletter siden kl.08 i går.... [:o] 

Det er så vidt det tar toppen av smertene i en times tid, så er det på'n igjen...

Har ikke fått time hos tannlegen før i morgen 14.40 [&:]

Det er blant annet enormt hardt for leveren din, og ingenting å spøke med. En jeg kjenner gikk i leverkomatose av å ta en pakke paracet, fikk mulitorgansvikt og hjerneskade.. Det bør ikke tas lett på, det er legemidler selv om de er reseptfrie..Vi kan jo spørre han om det er tull at en pakke paracet på en gang er farlig?

ORIGINAL: hønselovisa og egget

ORIGINAL: Slafselarve

Jeg har tannverk [:(] Lå våken i hele natt og hadde ikke klart å jobbe i dag uten en haug med tabletter.

Fant nettopp ut at jeg har tatt 29 tabletter siden kl.08 i går.... [:o] 

Det er så vidt det tar toppen av smertene i en times tid, så er det på'n igjen...

Har ikke fått time hos tannlegen før i morgen 14.40 [&:]

Det er blant annet enormt hardt for leveren din, og ingenting å spøke med. En jeg kjenner gikk i leverkomatose av å ta en pakke paracet, fikk mulitorgansvikt og hjerneskade.. Det bør ikke tas lett på, det er legemidler selv om de er reseptfrie..Vi kan jo spørre han om det er tull at en pakke paracet på en gang er farlig?

ingen som har sakt de har tatt en pakke på en gang her da men

Nei, men var blant annet ei lenger opp i tråden som sa at det er tull at det er skadelig å ta en pakke paracet på rappen og at man ikke dør av det. Man kan faktisk det.

tok mye paracet når jeg var veldi dårlig en gang.
fikk betennese i levra. men var sikkert andre ting som spilla inn også?
kjenner en som tok en pakke på styrten og han kasta opp i noen dager.

Dra på apoteket og kjøp flytende kull, så ikke paraceten går på leveren... [&:]

Vet om folk som har tatt overdose paracet og måttet gjøre det pga faren for leveren.

Håper det går bra med deg!!

Oi.. da ville jeg tatt antidot.. mucomyst er ihvertfall antidot for paracet.. altså; en tur til legen og ordna det der. Det er FARLIG å ta så mye! Har dere ikke tannlegevakt??

ORIGINAL: Camomille

Oi.. da ville jeg tatt antidot.. mucomyst er ihvertfall antidot for paracet.. altså; en tur til legen og ordna det der. Det er FARLIG å ta så mye! Har dere ikke tannlegevakt??

Jeg ringte tannlegevakta, og der fikk jeg telefonsvarer som sa at de kun hadde åpent søndager og helligdager... [:o]

Svar på spørsmål lenger oppe her. Jeg har tatt 2 ibux og 1 paracett samtidig 13 ganger på 1 døgn. Så jeg har tatt færrest av Paracetten.

Nå har jeg fått Paralgin Forte av svigermor, og skal ta to før jeg legger meg. Håper det gir LITT mer søvn enn de 2 timene jeg fikk natt til i dag.... [:(]

Gruer meg til jobb i morgen....

Så nå blir antallet 20 ibux, 10 paracet og 2-4 paralgin forte? Høres ikke helt trygt ut spør du meg!

ORIGINAL: FF

Går du på jobb? Hvorfor det? Egenmelding.

Fordi jeg skaper problemer på jobb, hvis jeg ikke kommer... [X(]

De to eneste stedfortrederne jeg har er sykemeldte begge to, og min avdeling må stenges dersom jeg ikke kommer på jobb. Dette går utover nesten 100 andre ansatte.... [&:]

Og JA, jeg er dum som tenker på andre i steden for meg selv, men sånn er jeg bare.... [:o]

ORIGINAL: Angelicka24

Så nå blir antallet 20 ibux, 10 paracet og 2-4 paralgin forte? Høres ikke helt trygt ut spør du meg!

Faktisk har jeg tatt 14 paracett, 20 ibux 200mg, 4 ibux 400mg og 2 Paralgin forte på 36 timer... Skremmende, jeg vet det. Men det gjør så vondt at jeg seriøst har lyst til å dø.... [:o]

Back
Topp