kroppen etter 30 Ibux og paracett? *OPPDATERT*

Paracetamol: Tar du for mye av den, kan du få alvorlige leverskader som også kan være dødelig.
Andre smertestillende medisiner virker hemmende på nervesystemet. Ved for høye doser kan blant annet pusterefleksen hemmes i tillegg til at du blir svært trett/faller bort. Du vil da slutte å puste.

Lykke til.

ORIGINAL: maryjoleen

noen som vet hvordan det går med henne?
hun er jo ikke pålogga.

håper ho er på legevakta eller noe og at det er derfor ho ikke er pålogga!

forgiftningsdosen på paracet er 7,5g(15 tab)(pr. døgn). Kan forårsake leverskade og nyreskade.

ORIGINAL: *LiLLa*

helt sykt å ubetenktsomt å ta så mange piller...
Blablabla.. Hun skjønner det.

Men jeg skjønner ogsåhenne. Har hatt kraftig tannpine. Alt du tenker på er å få smerten bort.

ORIGINAL: solsikke76=0)

Om du har tatt så mange ville jeg tatt en tur til legen for pumping. Med den dosen kan du få snikende multiorgansvikt etter mange timer.
Nytter jo lite å pumpe piller som er tatt for 36 timer siden. Ja, de flese av pillene er nok allerede i systemet.

hun er jo ikke pålogga.
Hun ble sikkert lei av at 100 stykker sier at det er farlig.

ORIGINAL: BlåBobler

Jeg har tannverk [:(] Lå våken i hele natt og hadde ikke klart å jobbe i dag uten en haug med tabletter.

Fant nettopp ut at jeg har tatt 29 tabletter siden kl.08 i går.... [:o] 

Det er så vidt det tar toppen av smertene i en times tid, så er det på'n igjen...

Har ikke fått time hos tannlegen før i morgen 14.40 [&:]

høres ikke bra ut, så mange må du ikke ta. rådfør deg med fastlegen.

ORIGINAL: FF

hun er jo ikke pålogga.
Hun ble sikkert lei av at 100 stykker sier at det er farlig.

Da kan hun ta en telefon til  meg som har sett en pasient lide en meget pinfull død av overdose reseptfrier medikamenter. Kom for sent til sykehuset.Det er bare så mye mer alvorlig enn flest mennesker kan ane. Om ikke denne jenta tar det alvorlig, kan denne siden kansje redde en annen mamma som har lyst bruke alt for mye smertestillende. Om man lider så kontakt lege.

vet om en som fikk i seg 10 gram paracet (var det visst) + (kodein da, men det går jo ikke på lever tror jeg(?)) tror faktisk hun fikk leverskade

Jeg tok 14ibux fordelt på en dag.. hadde operert mandlene og var tom for parlagin forte..

jeg våkna morningen etter jeg hadde tatt dem med svakt pustebesvær, en halvtime etter jeg hadde stått opp begynte jeg plutselig å klø over hele kroppen, sånn akutt, og når jeg da begynte å klø, hovnet jeg opp og fikk utslett over alt.. så begynte jeg å klø intenst på ørene og de ble dobbelt så store og helt stive[8|] Så ble det vondere for meg å puste og da bar det rett til legen.. fikk ikke skifta klær..
ut i pyjamasen, og jeg ble veeeeldig uvel.. Når vi da kom inn på legekontoret så ble jeg veeeldig svimmel, og plutselig så jeg ingenting lenger, alt ble helt svart, ble liiiivredd, og da tror jeg at jeg besvimte, kom fort til meg selv, og det bar rett inn for å snakke med legen.. Da ble jeg så inteeeenst kvalm, så jeg sprang ut på do og spydde og spydde.. Og i det jeg var ferdig og spy så ble jeg helt fin, når jeg da kikka meg i speilet var tilogmed ørene tilbake til normalen og utslettet over hele kroppen..! Har aldri opplevd noe så sykt, du kunne formelig se at hevelsen sank i hele kroppen mens jeg så meg i speilet..[8|]

Fikk vite av mor at grunnen til at jeg mista synet og bevistheten et øyeblikk inne på legekontoret, var fordi jeg hadde hyperventilert, det kan ikke jeg huske.. men sånn var det..! Fikk en kraftig allergisk reaksjon på ibux, og har fått beskjed om å ALDRI ta det igjen, fordi det samme mest sannsynlig vil skje på ny.. Jeg hovnet sånn opp i svelget at det kunne vært livstruende..[&:]

må legge til at jeg aldri har reagert på ibux tidligere.. kan fint ta paracet for det om nå da.. men har etter det aldri brukt noe særlig smertestillende.. var driiitskummelt..

jeg jobber i butikk og der har vi ikke lov til å selge to pakker paracett til samme kunde fordi det er nok til å ta selvmord, men vi får selge en pakke ibux og en pakke paracett for det er ikke nok av de virkestoffene som er i paracett til å ta selvmord..

Så mye piller kan gå utover levra osv, men da burde levra mi vært ødelagt for lenge siden egentlig..

Det går nok greit, selv om det er klart at det ikke er mye bra for kroppen!! [&:] Har du merket noe på kroppen selv?
Tror nok faren ved å ta for mye paracet og ibux kommer etter langvarig misbruk, selv om det sikkert ikke er sunt det du har tatt til nå...

Huff, det kan ikke være mye godt, tannverk er det verste! Syntes jo det er veldig rart de ikke så på deg som et akuttilfelle [8|] Det er virkelig forskjell på tannleger altså! Jeg hadde uutholdelige smerter (sikkert ikke så ille som deg) og fikk time på dagen! Mann må jo betale noen ekstra hundrelapper da [:o]

God bedring og lykke til i dag!!!

Huff...
God bedring og spør legen om å få litt sterkere tabletter!

Også er det lurt å ta dem før det begynner å gjøre skikkelig vondt!

Oy ikke sunt i det hele tatt, er vel i meste laget det der.[&:]

Kanskje tannlegen kan skrive ut noen litt sterkere til deg, nå du kommer det i dag.

håper det går bedre med deg nå!

ORIGINAL: *LiLLa*

helt sykt å ubetenktsomt å ta så mange piller...

Lett for deg å si som ikke har smerter.. Man tenker ikke rasjonelt når man har så sterke smerter..

Er du gravid også?

Back
Topp