Krise i heimen...

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei! Jeg fortalte jo dere her om dagen hvordan ståa er og at vi vurderte å flytte nordover. Sambo er fast bestemt på å flytte og sier at han skal si opp jobben sin her vi bor nå. Han trives ikke og sier at han mistrives forferdelig. Han vil kun flytte hjem til bygda der han kommer fra. Jeg sa jo ja til dette i utgangspunktet, men har gått flere runder med meg selv. Og jeg har vel kommet frem til at jeg ikke har lyst til å flytte. Jeg vil være her hvor ungene er trygge, hvor de har barnehageplass og hvor storebror skal begynne på skolen til høsten. Jeg vil ikke rive de bort fra det, ei heller rive de bort fra vennene og den tryggheten de har her. Hvor vi har omgangskrets med barn på samme alder som våre. Nordafor har jeg ingenting. Ingen venner og heller ikke jobb. Kun sambo som har fått tilbud om en 50% stilling i en bhg. Jeg får svar på om jeg får jobb på den ene barneskolen her hvor vi bor nå i løpet av uka. Mine barn tilhører denne byen, med nærhet til alt. Jeg er redd for å ødelegge samarbeidet med pappaen til storeM for han tilta jo da jeg sa at vi var i vurderingsfasen på å flytte.
Dette fortalte jeg han nå i kveld, og han er dritsur! Jeg skjønner at han blir sint og skuffet over at jeg har skiftet mening, men jeg kan bare ikke forlate alt og alle her.
Og så sier han at da kan han ta med seg miniM nordover, så får jeg og storeM bo her?!? Det kommer ikke på tale. I tillegg mener han at ungene kommer til å trives mye bedre nordafor der svigers bor.
Jeg vil ikke flytte og jeg vil ikke sende noen barn fra meg.

Takk for at du leste!

Jg ser ikke hvordan han kan ta med seg barnet og flytte med mindre det er noe som tydelig gjør deg til en uskikket mor :) Så det er nok bare tomme trusler.
Du står også sterkere med at her er de vant med og bo og har en trygghet.

Huff, så vanskelig, for dere begge. Aner ikke hva jeg hadde gjort. Er det langt nord?

Jeg har vært i motsatt situasjon. Vi har kun et barn sammen, men han har et med en annen. Jeg mistrives og har jobbet lenge for å trives her, men etter et år med krangling har vi blitt enig om å flytte. Vi har bestemt oss for å bo sørafor til jeg har fått en utdannelse så kun 4 år. Da har vi en tidsperiode å forholde seg til og det tror jeg hjalp mye for han. Kanskje dere kan prøve det for en periode? Et par år så dere ser om det fungerer, hvis ikke er dere enige om å flytte tilbake.
Vi flytter 18 timer sørover så det blir fly om vi skal besøke/få besøk.
Kanskje gå til familievernkontoret eller noe sånn? Kanskje han åpner seg mer om hvorfor han vil flytte? Kanskje du åpner deg mer? Få ting i nytt perspektiv?
Jeg tror barna får venner uansett, selv om det er skummelt :) det er mange som flytter og får seg nye venner. Men tenker det er viktig å være enige og innstilt på arbeide som følger meg å flytte eller bli boende. For det krever også arbeid. Hvis han ikke trives er det viktig å ta tak i det og gjøre noen endringer så han trives der dere bor nå :)

Dette løser seg :) han ble nok bare skuffa der og da, gi han noen dager så kan dere sette dere ned å ta en prat sammen :) så løser det seg nok ;)

Oj ikke lett prøv å snakk i sammen vanskelig å gjøre alle til lags så prøv å bli sikker på hva du vil selv uavhengig av eks og samboer...

Det at han skal ta med seg barnet funker nok ikke med mindre du er uskikket som mor..det beste for barna er nok å la de bo der hvor de er tryggest å er vandt til å bo..

Uff, dette høres ikke noe greit ut! :( Å være uenige om bosted kan ikke være lett. Har ikke så mange tips å komme med men sender deg en klem :Heartred

Jeg ville også blitt. Det er da ingen grunn for at han skal ta med seg lille M.

Jeg ville også blitt. Det er da ingen grunn for at han skal ta med seg lille M.
Jeg vil ikke si ja og jeg vil ikke si nei, selv om at jeg vet at jeg ikke vil.
Det er så mye som står på spill..
Jeg vil være her hvor alt er trygt for både ungene og meg. Jeg vil ikke rive de bort i fra det.

Jeg ville iallefall ikke flytta for en 50% stilling i en barnehage... Det finnes jo barnehager i alle bygder og byer, og burde være mulig å få seg jobb der andre steder og. Det at han mistrives er jo verre. Men barna kommer faktisk først.
Barn tilpasser seg da, så de vil sikkert trives ved evt flytting. Men ingen grunn til at han kan ta med seg MiniM nordover. Stabilitet og trygghet er jo alfa omega.
Nei, vrien situasjon. Ønsker dere lykke til. Håper dere finner ut av det. :)

Jeg vil ikke si ja og jeg vil ikke si nei, selv om at jeg vet at jeg ikke vil.
Det er så mye som står på spill..
Jeg vil være her hvor alt er trygt for både ungene og meg. Jeg vil ikke rive de bort i fra det.
Jeg skrev i den andre tråden din der jeg nevnte dette som argument mot at dere skulle flytte. Synes også samboeren din bør skjønne dette mtp barnet sitt.

Og mtp å sikre inntekt - vel 50% i bhg for EN av dere er ikke sikker inntekt :O

Jeg skrev i den andre tråden din der jeg nevnte dette som argument mot at dere skulle flytte. Synes også samboeren din bør skjønne dette mtp barnet sitt.

Og mtp å sikre inntekt - vel 50% i bhg for EN av dere er ikke sikker inntekt :O
Nei det er ikke sikker inntekt.. Jeg kommer til å si til han nå når ungene har lagt seg at jeg bare må beklage, men jeg kan ikke og vil ikke flytte på meg. Han sa opp jobben sin i går, og flytter uansett han. For han er så drit lei alt som har med byen her å gjøre.

Greit nok, det er kanskje ikke verdens beste by å bo i, men jeg trives her og ungene har det fint og flott i bhg med gode venner. MiniM byttet avdeling nå på nyåret og har begynt på storbarn. Der har han endelig funnet seg til rette. Og så skal han rives bort for å finne seg til rette på nytt? Han er jo bare 2,5 år. Nei, det går ikke.

Nei det er ikke sikker inntekt.. Jeg kommer til å si til han nå når ungene har lagt seg at jeg bare må beklage, men jeg kan ikke og vil ikke flytte på meg. Han sa opp jobben sin i går, og flytter uansett han. For han er så drit lei alt som har med byen her å gjøre.

Greit nok, det er kanskje ikke verdens beste by å bo i, men jeg trives her og ungene har det fint og flott i bhg med gode venner. MiniM byttet avdeling nå på nyåret og har begynt på storbarn. Der har han endelig funnet seg til rette. Og så skal han rives bort for å finne seg til rette på nytt? Han er jo bare 2,5 år. Nei, det går ikke.
Nei det går ikke. Skjønner man som voksen kan ønske å flytte på seg, men ungene kommer først.
Da må det isåfall være mer gjennomtenkt over tid, både mtp barna og mtp full jobb til begge

Nei det går ikke. Skjønner man som voksen kan ønske å flytte på seg, men ungene kommer først.
Da må det isåfall være mer gjennomtenkt over tid, både mtp barna og mtp full jobb til begge
Nyheten er sluppet, og han tok det forholdsvis greit. Så får vi se hvordan det går fremover.

Nyheten er sluppet, og han tok det forholdsvis greit. Så får vi se hvordan det går fremover.

Håper han tar til fornuft og at han skjønner at det til syvende og sist er familien som er det viktigste :Heartred

Back
Topp