Kriiise!

MyFairytale <3

Glad i forumet
Okej, kanskje ikke såå krise, men..
Var hos legen i sta', så ble det snakk på at vi skal til Roma uka etter påske. Og da sa hun at jeg ikke kunne spise is, IS!! i Italia.. Jeg som hadde gledet meg såå til italiensk is =P Ikke skulle jeg spise frukt heller.. Og ikke noe annen dessert.. Hardt liv altså! =P

Såpass.

HAr du fått svangerskap diabetes siden du fikk den beskjeden??

Tror jeg hadde glatt driti i hva legen sa når det kommer til italiensk is asså :P

Spiste meg mett på det når jeg var i rimini, ååååååå ELSKER Italiensk is!!

Såpass.

HAr du fått svangerskap diabetes siden du fikk den beskjeden??

Tror jeg hadde glatt driti i hva legen sa når det kommer til italiensk is asså :p

Spiste meg mett på det når jeg var i rimini, ååååååå ELSKER Italiensk is!!

Nei, det var pga bakterier. Skulle bare spise stekt og kokt mat.. Og brød da.. Ellers skulle jeg holde meg unna salater, frukt og ubehandlet mat (forståelig) men så kom a med at is også var risikabelt i forhold til bakterier som kunne være dårlige for svangerskapet! :crybaby2 Gjør jo selvfølgelig det som er best for lille i magen, men is a gitt!! =P

Nei, det var pga bakterier. Skulle bare spise stekt og kokt mat.. Og brød da.. Ellers skulle jeg holde meg unna salater, frukt og ubehandlet mat (forståelig) men så kom a med at is også var risikabelt i forhold til bakterier som kunne være dårlige for svangerskapet! :crybaby2 Gjør jo selvfølgelig det som er best for lille i magen, men is a gitt!! =P

syns fortsatt det høres rart ut med tanke på is lissom. skjønner alt det andre, men IS!! Jeg ville undersøkt det nermere!

syns fortsatt det høres rart ut med tanke på is lissom. skjønner alt det andre, men IS!! Jeg ville undersøkt det nermere!
Veldig klar for at det er noe tull hun har fått for seg.. men hvordan finner man ut det a?? =P

Isen er vel gjerne pga egg og sånn?

Jeg hadde seriøst utsatt turen, Roma uten is hørtes KJIPT ut :P

Jeg føler med deg! Det er faktisk kriiiiiiise! ;) Venninna mi fikk samme beskjeden i fjor og var minst like skuffet..

Veldig klar for at det er noe tull hun har fått for seg.. men hvordan finner man ut det a?? =P

aaaner ikke. google litt, å se om du eller noen du kjenner kanskje kjenner noen italienere eller noe.

Jeg hadde IKKE Gitt meg på det der :P

Du kan også ringe sånne reisebyrå tror jeg, å spørre guidene om dem kanskj vet noe :)

Isen er vel gjerne pga egg og sånn?

Jeg hadde seriøst utsatt turen, Roma uten is hørtes KJIPT ut :P

Tror nok jeg ville hørt på henne ja.
Salmonella i egg f.eks.. pluss fløte som er en viktig ingrediens i is.
Jeg ville holdt meg unna,selv om italienske is er sinnsykt godt..
Må nesten si meg enig med HønseLovisa altså ;)

Ja.. Jeg tar selvfølgelig ingen sjanser.. Lille i magen er viktigst uansett!! <3
Har googlet litt nå, og kommet over flere sider hvor det står akkurat det samme =)
Får vel bare klare meg uten is da =P Samboer'n syntes synd på meg og lovet at han skulle heller ikke spise is =) Hehe.. Blir nok ikke så aktuelt å utsette turen, er jo bare ei langhelg.. Dessuten har jeg hørt at den norske isen er myyyye bedre (av en stemme oppi hodet mitt akkurat nå =P ) Så jeg tar det på gardermoen i stedet =P
Så ha jeg jo en unnskyldning til å reise til Italia flere ganger =P

Ja.. Jeg tar selvfølgelig ingen sjanser.. Lille i magen er viktigst uansett!! <3
Har googlet litt nå, og kommet over flere sider hvor det står akkurat det samme =)
Får vel bare klare meg uten is da =P Samboer'n syntes synd på meg og lovet at han skulle heller ikke spise is =) Hehe.. Blir nok ikke så aktuelt å utsette turen, er jo bare ei langhelg.. Dessuten har jeg hørt at den norske isen er myyyye bedre (av en stemme oppi hodet mitt akkurat nå =P ) Så jeg tar det på gardermoen i stedet =P
Så ha jeg jo en unnskyldning til å reise til Italia flere ganger =P

Ja den stemmen har nok helt rett. Når jeg tenker meg om så har jeg aldri smakt noe så fælt som italiensk is. Anbefales ikke!
Norsk is er mye bedre,de har ikke peiling på is i italia altså! ;)

Ja den stemmen har nok helt rett. Når jeg tenker meg om så har jeg aldri smakt noe så fælt som italiensk is. Anbefales ikke!
Norsk is er mye bedre,de har ikke peiling på is i italia altså! ;)
Akkurat det hørte jeg også.. De kan ikke is i Italia =P
Men Gardermoen derimot... DE kan is de =P

Jeg hadde aldri hørt om det før nå.

Men hva med sorbet? Det er det jo ikke egg eller fløte i.
Jeg er ikke glad i føte is, så for min del hadde det ikke vært noen krise uansett.

Skal jeg ha is må den være pakket inn :P Da er den ganske så sikker.

Jeg hadde aldri hørt om det før nå.

Men hva med sorbet? Det er det jo ikke egg eller fløte i.
Jeg er ikke glad i føte is, så for min del hadde det ikke vært noen krise uansett.

Skal jeg ha is må den være pakket inn :p Da er den ganske så sikker.
Jeg hadde heller aldri hørt om det.. så ble litt sjokk =P
Men men.. er jo greit å vite før man reiser, litt seint å finne ut av det når man kommer hjem =P

Roma uten is!?!! Det er faktisk krise! ;)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

aaaner ikke. google litt, å se om du eller noen du kjenner kanskje kjenner noen italienere eller noe.

Jeg hadde IKKE Gitt meg på det der :P

Du kan også ringe sånne reisebyrå tror jeg, å spørre guidene om dem kanskj vet noe :)

Er jo pga rått egg man ikke skal spise is.

Jeg tenkte med en gang at dette var litt overdrevet, mtp at Italia er et Europeisk, vestlig land som Norge. Men skjønner jo dette med rått egg i is da.. Men frukt? Ta av skall så går jo det fint. Og desserter? Mange desserter er jo varmebehandlet, som creme brulee.. Salat? Syns det virker litt vel strengt, hadde det vært et Afrikansk eller Asiatisk land så hadde jeg skjønt mer....

Jeg tenkte med en gang at dette var litt overdrevet, mtp at Italia er et Europeisk, vestlig land som Norge. Men skjønner jo dette med rått egg i is da.. Men frukt? Ta av skall så går jo det fint. Og desserter? Mange desserter er jo varmebehandlet, som creme brulee.. Salat? Syns det virker litt vel strengt, hadde det vært et Afrikansk eller Asiatisk land så hadde jeg skjønt mer....

Poenget er vel uansett at de har en litt annen bakterieflora enn oss og ikke samme standard for hygiene.
Leste også et sted at i flere sydligere land har de fleste vært smittet av toxoplasmose en gang i livet. Det gjør dem vel immune,og kanskje de derfor ikke tenker så mye over det da? Ift hygiene tenker jeg på.
Regner med jm tenkte på kalde desserter,siden det meste er greit når det er varmebehandlet ;)

Back
Topp