Kriiise!

Poenget er vel uansett at de har en litt annen bakterieflora enn oss og ikke samme standard for hygiene.
Leste også et sted at i flere sydligere land har de fleste vært smittet av toxoplasmose en gang i livet. Det gjør dem vel immune,og kanskje de derfor ikke tenker så mye over det da? Ift hygiene tenker jeg på.
Regner med jm tenkte på kalde desserter,siden det meste er greit når det er varmebehandlet ;)
Joda, sikkert noe i det. Lurt å følge hva legene sier, men jeg ville dobbeltsjekket med feks jordmor også..

Joda, sikkert noe i det. Lurt å følge hva legene sier, men jeg ville dobbeltsjekket med feks jordmor også..

Min jordmor sa at jeg fint kunne spise salami som var fryst. Det stemmer jo ikke. Så klart, spørr du mange nok så får du til slutt det svaret du vil ha.

Syns akkurat frukten var litt merkelig. Man vasker/skreller jo. Men sikkert snakk om frukt desserter og slikt.

Jada.. Varmebehandlet desserter var greit.. og frukt hvis jeg skrellet den selv og sørget for at frukten ikke hadde vært i kontakt med skallet! =)
Italia ligger på lista over land med høy smitterisiko.. så da er det vel best å bare gjøre m legen sier =)
Jeg skal til legen dagen etter vi kommer hjem for å ta blodprøve for sikkerhetsskyld, så det går vel bra! =) Jeg er heldigvis ikke den mest matglade og liker nesten ingen desserter, så det går nok bra =)
Litt trist med den isen, men.. =P

Min jordmor sa at jeg fint kunne spise salami som var fryst. Det stemmer jo ikke. Så klart, spørr du mange nok så får du til slutt det svaret du vil ha.

Syns akkurat frukten var litt merkelig. Man vasker/skreller jo. Men sikkert snakk om frukt desserter og slikt.
Det er skallet.. Så jeg kunne kjøpe hel frukt og skrelle den selv, men skulle ikke spise oppskjært frukt pga at det kunne ha vært i kontakt med skallet =)

Jeg hadde holdt meg unna uansett,rett å slett pga dette med bakterier,og ikke minst rått egg!Norge er et av de landa som egg er tryggest å spise,pga samonella!

Ikke alle blir syke og mest sannsynelig vil det ikke skje noe,men ikke verdt å ta den kjangsen heller!Litt kjipt å bli syk der nede og noe skjer med den lille i magen!

Jeg hadde holdt meg unna uansett,rett å slett pga dette med bakterier,og ikke minst rått egg!Norge er et av de landa som egg er tryggest å spise,pga samonella!

Ikke alle blir syke og mest sannsynelig vil det ikke skje noe,men ikke verdt å ta den kjangsen heller!Litt kjipt å bli syk der nede og noe skjer med den lille i magen!
Ja.. absolutt.. Jeg kommer nok bare til å spise brødmat og godt stekt/kokt mat =)
Leste at 60 til 80% av den yngre befolkning i italia er smittet og at det er 20% større sjanse for å bli smittet der enn her =/ Blir jo gal av å sitte å lese om slik.. men skal iallefall høre på hva legen sa =)

Back
Topp