Kreativitetstråden (strikking, male, tegne, hekle, osv)

Førstegangsmamma2020

Gift med forumet
Vi som prøver :)
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Andre her som liker å være kreative?
Selv driver jeg med scrapbooking (jeg liker å lage kort), men etter jeg fikk barn har hobbyen blitt lagt litt på hylla ettersom vi har dårlig plass der vi bor og jeg ikke har ftt tid til å holde på med det.

Liker også å strikke, men er ikke særlig drevet på det.
Det er ett babypledd som jeg har strikket til begge ungene våre. Jeg har strikket det samme til alle tantebarna mine.
Jeg har allerede startet på et slikt pledd nå. Hadde behov for er prosjekt og da falt valget på dette.
Har egentlig lyst til å prøve meg på noe nytt, men det får jeg ta etterhvert.
Skulle det ikke gå veien har jeg også et søskenbarn som er gravid nå med termin i mai 2025. Valgte bare en farge selv om jeg ikke vet om hun skal ha jente eller gutt. Er vel alltids noen jeg kan gi det til.

Så, hva slags prosjekter holder dere på med?

Her er starten på pleddet jeg strikker:
image.jpg

Det blir et nydelig pledd!

Det går i strikking her også om dagen. Akuratt ferdig med et Sophie scarf til julegave, og i dag kom garn i posten til å strikke en Selmas Sovedrakt og småting som luer og bleiebukser :love017

Det går i strikking her også om dagen. Akuratt ferdig med et Sophie scarf til julegave, og i dag kom garn i posten til å strikke en Selmas Sovedrakt og småting som luer og bleiebukser :love017

Åh, Selmas sovedrakt hadde jeg veldig lyst til å strikke til førstemann, men kom aldri så langt :smiley-ashamed004 Så den skal settes øverst på strikkelista til lille spira!

Akkurat nå holder jeg på med Oslolua til meg selv.

Jeg holder på å strikke rallargenser til meg selv :) syntes det var litt tidlig å begynne på babystrikk, men når jeg er ferdig med denne kan jeg hive meg rundt:love017

Måtte google «Selma sovedrakt» og herlighet så nydelig :love017

Så koselig tråd :love7 Jeg elsker å drive med kreativt arbeid, men har aldri hatt noe særlig «talent» for det. Strikking er noe jeg nå har bestemt meg for at jeg SKAL bli flink på i løpet av graviditeten - foreløpig har jeg kun lagd skjerf og mislykkede større prosjekter :laughing002 Så da er det supert med masse inspirasjon her!

Så koselig tråd :love7 Jeg elsker å drive med kreativt arbeid, men har aldri hatt noe særlig «talent» for det. Strikking er noe jeg nå har bestemt meg for at jeg SKAL bli flink på i løpet av graviditeten - foreløpig har jeg kun lagd skjerf og mislykkede større prosjekter :laughing002 Så da er det supert med masse inspirasjon her!
Øvelse gjør mester :) Om du er ny på håndarbeidsfronten, så anbefaler jeg å begynne med å strikke disse babysokkene :)

Jeg har strikket de mange ganger! Der er veldig enkle og helt nydelige :love017

Jeg er selvlært og lærte meg å strikke foreige graviditet. Kan anbefale petite knit sine oppskrifter da de er rangert ut ifra vanskelighetsgrad og det følger med hjelpevideoer

Jeg er selvlært og lærte meg å strikke foreige graviditet. Kan anbefale petite knit sine oppskrifter da de er rangert ut ifra vanskelighetsgrad og det følger med hjelpevideoer

Støtter tipset til @ØnsketOmEnTil ! Er stort sett Petiteknit sine oppskrifter jeg bruker og er veldig fornøyd med de :love017 Både voksen- og babystrikk, men veldig greit med babyplagg for de som må jobbe med tålmodigheten på større prosjekt slik som meg :hilarious:

Koselig tråd. Jeg er helt nybegynner og selvlært. Holder nå på å lage et softie scarf. liker ellers å male, men får nesten ikke gjort det lenger da det er tidkrevende og mye å rydde opp etter seg hver gang

Back
Topp