En har mange rettigheter - men viktig å huske på at en også har plikter. Det er vel ingen krav man har, men ingen sjefer ønsker vel en ansatt som er borte over så lang tid?
Jeg er så heldig å ha verdens flotteste sjef som er innmari dyktig og ikke minst interessert i tilrettelegging. Jeg jobber på sykehjem som sykepleier - hvor det naturlig kan være vanskelig å tilrettelegge. Til nå har vi drevet kartlegging. Hva klarer jeg å utføre, hva kan jeg overhode ikke gjøre og lignende. Det har da blitt leid inn ekstra for meg, brukt denne uka på det. I morgen skal vi ha samtale hvor vi går igjennom kartleggingen. Denne uken har virkelig gjort at jeg ser en løsning på ting og jeg mener det er like mye min plikt å komme med forslag på løsninger til tilrettelegging. For mitt behov er lite sannsynlig det samme som noen andre sitt og en sjef har ofte mange ansatte.
https://mag.idebanken.org/gravide/2/ Jeg har lest denne og fikk da motivasjon selv til å jobbe litt ekstra nå med dette i håp om kunne holde ut så lenge som mulig - tross litt styr. Er nok egentlig
ment for sjefer men likte den. Likte spesielt denne fra brosjyren og som jeg føler er veldig relevant for meg: Tilrettelegging på alvor, ikke bare merarbeid på sidemannen!
Den kan også brukes til å legge på bordet om sjefen ikke brenner for tilrettelegging som min